Oracle instant client met MSDAORA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Ik heb hier een situatie waar de Oracle Client portable moet zijn.
Nu maak ik gebruik van de instant client van Oracle en heeft altijd prima gewerkt.
De oledb.oracle provider werkt prima en de odp.net heb ik ook geen problemen mee, maar nu er een tool gebruik maakt van de MSDAORA provider gaat alles mis.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
---------------------------
Error
Oracle client and networking components were not found. These components are supplied by Oracle Corporation and are part of the Oracle Version 7.3.3 or later client software installation.

Provider is unable to function until these components are installed.
OK   

Heb al vanalles geprobeerd. De environment vars TNS_ADMIN ORACLE_HOME etc zijn allemaal aangemaakt en werken prima als ik ze via sqlplus aanspreek.
Ook EZCONNECT werkt met sqlplus, maar zodra ik dus MSDAORA probeer te gebruiken gaat het mis.
Ik kan niet echt vinden wat ik nou zou moeten doen om dit aan de praat te krijgen.
Iemand ervaring hiermee?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Volgens mij haalt hij de oci dll's uit het system path.
Probeer die eens aan het path toe te voegen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Ik heb de client in een eigen map bijv
code:
1
c:\OraClient\11.2.0.1.0\32

Die is toegevoegd aan het path evenals de bin folder daarin.
Zonder dat werkt ook niets want dan kan ie inderdaad de nodige dll's niet vinden.
Ik heb alleen het probleem met de MSDAORA provider die 'm niet lijkt te kunnen vinden.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 09:15
Laat Process Monitor eens meelopen om te kijken welke DLL's hij probeert te laden maar niet kan vinden.

Houdt er rekening met dat MSDAORA is ontwikkeld ten tijde van Oracle 7 en sindsdien door Microsoft *nooit is bijgewerkt*. Oracle is redelijk backwards compatible qua drivers maar mogelijk houdt het een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Wel een goeie tip!
Helaas kwam er alleen niets uit.
Hij leest wat regkeys en laadt msdaora.dll in (gaat allemaal gewoon goed)
De enige errors die ie geeft zijn currentuser mappings in het register die ie niet kan vinden maar die staan geregistreerd on root en die vindt ie wel als 2e poging.

MSDAORA is behoorlijk antiek, dat weet ik.
Maar met de gewone installatie van de Oracle client versie 11 werkt het wel, alleen niet met de instant client.

Lekker op de bank