Squeezebox aansluiten op Bang & Olufsen systeem

Pagina: 1
Acties:

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Zelf heb ik een squeezebox en ik heb mijn schoonouders (bijna) overtuigd van het gemak. Omdat ik zelf in een verhuizing zit, mogen ze mijn SB duet zolang lenen. De BeoSound 5, hetgeen vergelijkbaar is met de SB duet, is belachelijk duur (+/- 5000eu).

Echter hoe sluit ik dit het gemakkelijkste aan op het volgende B&O systeem? Aangezien je het op elk apparaat kunt aansluiten, maar weer niet digitaal??

Aanwezige apparatuur:
  • BeoSound 9000
  • BeoVision 8-32
  • BeoLab 6000
  • Beo Telefoon (jaja...)
Er is niet echt een 'receiver' waar alles op aangesloten is. De BeoVision (tv) staat in verbinding met de BeoSound 9000 (cd speler). De BeoLab (speakers) is weer aangesloten op de BeoVision. Alles wordt nu met één remote geregeld en alle speakers worden gebruikt bij zowel tv kijken als radio luisteren. Met de telefoon kun je zelfs de radio zachter zetten alvorens er gebeld wordt.

Kan de squeezebox goed in dit 'circuit' geïntegreerd worden? Uiteraard is het geen probleem om te navigeren (of volume aan te passen) met de SB duet remote.

Een B&O kenner die mij kan helpen?

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 13:55
Een RCA to B&O kabel op de cd speler aansluiten zodat de Squeezebox aan te sluiten is zou moeten werken. Zo maak je gebruik van de AUX ingang van de BeoSound 9000.

Deze kabels zijn niet standaard, maar met even zoeken op het internet wel te vinden (voorbeeldje: http://soundsheavenly.co.uk/bando-rca.htm)

This message was deleted

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 16:35
brutalbasterd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:43:
Een RCA to B&O kabel op de cd speler aansluiten zodat de Squeezebox aan te sluiten is zou moeten werken. Zo maak je gebruik van de AUX ingang van de BeoSound 9000.

Deze kabels zijn niet standaard, maar met even zoeken op het internet wel te vinden (voorbeeldje: http://soundsheavenly.co.uk/bando-rca.htm)
Seriously, gebruikt B&O daarvoor gewoon nog steeds DIN? 8)7
Dat had mijn oude Beocenter inderdaad ook, maar in 1973 werkten alle fabrikanten met DIN, dus dat is niet zo vreemd...

Punctuality is the politeness of kings

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Bedankt voor de hulp, maar ik heb het opgelost d.m.v. het beoworld forum. Zoals 'brutalbastard' al aangeeft, kun je gebruik maken van de aux-in van de beosound 900.

Ik heb hiervoor geen 'dure' b&o kabel aangeschaft, maar gewoon een DIN naar tulp/rca kabel. Helaas geen digitale ingang, maar het werkt wel. Het is dan ook niet mijn eigen systeem ;).