Beachballende macbook pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Beachballen, trage text input, random lock-ups (met/zonder beachball).

Allemaal symptomen die mijn MBP 6,2 vertoond, dat doet ze nu een maand of 3, maar de laatste 2 weken is het echt ondragelijk aan het worden. Ik ben meer aan het wachten dan aan het werk.

Na aanleiding van googlen en hier op het forum te zoeken heb ik wat tests gedaan op de Harddisk (Disk Utility, SMART test, fsck -fy bij booten) alles rapporteert echter dat de schijf in orde is. Dus ben ik na de volgende boosdoener gaan zoeken. Ik verwachte dan het geheugen. Maar na die te testen met memtest86 lijkt ook daar alles aan in orde te zijn.

Ik zou natuurlijk naar de A-Mac kunnen gaan met mijn macbook, maar kan hem niet 1-2 weken missen. En eerlijk gezegd wil de tweaker in mij er eerst alles aan gedaan hebben voor dat ik het naar de winkel breng. (Het feit dat als de medewerkers daar al beginnen te praten mijn maag zich omdraait, laat staan als ze beginnen te praten alsof ze weten wat er aan de hand is.)

Ik ga hem vanavond even openschroeven en het met een andere HDD proberen/met 1 reepje geheugen. Neemt niet weg dat ik graag jullie gedachtes er over hoor.

Edit:
Even ter verduidelijking, als ik bijvoorbeeld een tabje open in chrome/safari dan zit ik 20-30 seconden te wachten. Of een programma dat opstart bounced 20+ keren voordat het opent. (Iets wat voorheen in 1-3 keer gebeurde)

gebeurd bijvoorbeeld ook bij het switchen van space.

Er zijn verder geen tasks die veel CPU vreten, of geheugen.

En ben ondertussen geupgrade naar Lion en dat maakte ook geen verschil.

Edit2:

De temperaturen van mijn Macbook Pro zijn:
CPU: 70ºC
CPU Heatsink: 52ºC
HDD: 32ºC
Enclosure Bays 1-3: 33-34ºC
GPU: 61ºC
GPU Diode: 69ºC

Wat met wat zoekwerk ook allemaal prima blijkt te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door jorde op 21-07-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat testen met een andere HDD/1 reepje geheugen (of ander geheugen) op zich een goed idee is. Maar loop je dan niet het risico eventuele garantie kwijt te raken? Of heb je die al niet meer?
Je kan volgens mij ook OSX booten vanaf een usb HDD?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
Als het goed is zijn de HDD en het geheugen in de MBPs de enige 'user-replaceable' parts. Ik heb verder nog gewoon garantie (en apple care).

En om van een USB schijf te booten zou ik iets als rEFIt moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Weet je dat zeker? Je kan toch ook met een bepaalde toetsencombo een soort bootvolume keuzemenu krijgen? Want ik heb namelijk zelf een keer een verse OSX install gedaan op een USB schijf, en daar vervolgens van geboot om wat problemen te diagnosticeren op de iMac van mn broertje. Daar had ik geen rEFIt voor nodig..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak anders eerst even een nieuw gebruikersaccount aan en kijk of de problemen zich daar ook voordoen. Zo kan je hardware problemen misschien uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
Ik heb persoonlijk rEFIt gebruikt om Ubuntu te kunnen draaien vanaf een USB.

Toch nog even een memtest gedaan, denk niet dat dit er al te best uit ziet.

http://t.co/4K71t7G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even de reepjes er uit halen, schoonblazen (ook de socket) en met wat wiebelen terugprikken. Daarna nog een keer testen. Indien je nog steeds deze fouten krijgt: RAM vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

video en pram reset
Pagina: 1