Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[NBBG] Mainstreamnotebook Augustus 2011

Pagina: 1
Acties:

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

[NBBG] Mainstream-notebook - augustus 2010

Naast gamingnotebooks zullen ook mainstreamnotebooks hun opwachting maken in de NBBG van
december.

Wat zijn mainstreamnotebooks?
Mainstreamnotebooks zijn krachtiger en veelzijdiger dan basisnotebooks
maar ook weer niet te beschouwen als volwaardige multimedianotebooks.
Ze hebben dus krachtige cpu's en gpu's maar hoeven niet zozeer over
goede audio, blu-ray enzovoorts te beschikken en ook ligt de focus
niet direct op het design.

Met welk bedrag mogen we shoppen?
We hebben een budget van 900 euro, genoeg voor een redelijke krachtpatser.
Voorselectie
We hadden gehoopt dat de eerste high-end AMD Llano-notebooks al beschikbaar zouden zijn, maar helaas. Gelukkig zijn er genoeg notebooks met Core i7-quadcores en redelijk krachtige gpu's te vinden, die wel een stuk duurder zijn dan Llano's, maar nog wel onder de 900 euro blijven.

Asus N53
pricewatch: Asus N53SN-SZ139V

Deze kennen we inmiddels allemaal. Dit model komt met een Core i7-quadcore, full-hd-scherm en de GeForce GT 550M. Hiermee krijg je een hoop laptop voor je geld. De audio is goed, het toetsenbord stukken minder.

Asus K53
pricewatch: Asus K53SV-SX380V
De K53 vind ik wat behuizing betreft beter dan de N53. De prijs is lager dan de hierboven genoemde K53, maar we leveren ook wel wat in, hoewel de processor dezelfde is. De gpu is de GeForce 540M en helaas is er een 1366x768-scherm.

HP dv6
pricewatch: HP Pavilion dv6-6170sd (QB009EA)
Ik blijf de behuizing van de nieuwe dv-serie erg goed vinden. Nu lijkt HP ook de hardware voor elkaar te hebben met een Intel Core i7 2630QM en een Radeon Mobility HD6490. De prijs is ook prima te noemen maar de slechte verkrijgbaarheid staat een NBBG-opname misschien in de weg.

Samsung QX511
pricewatch: Samsung QX511-S02NL
Deze Samsung is voor mensen die een stevige maar draagbare dunne laptop willen, met een lange accuduur. De hardware (Intel Core i5 2410M en GT525M) is minder. Ligt tussen ultraportable en mainstreamnotebook in.

Acer TimeLineX 5830T
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 5830TG-2414G50MN
Eern alternatief voor bovenstaande is de Acer TimelineX 5830T. Deze heeft een krachtiger gpu, maar is zwaarder en het design zal niet iedereen aanspreken. Ook in 14"-uitvoering verkrijgbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf op 21-07-2011 13:57 ]

Verwijderd

Nu zitten we weer met hetzelfde dillema: de xps 15. Met kortingsbonnen blaast deze de hele selectie hierboven compleet omver. €832 met i7, 1080p, 6GB RAM, 500gb/7200rpm, en een GT525m. Als we het budget met 8 euro overschrijven kunnen we bovendien 3 jaar next-business-day garantie configureren. Dit is imo een veel betere notebook dan de N53. Met name het scherm en speakers. Zonder gebruik te maken van de 10% kortingbon zit je echter op de € 929. Ofwel http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 + 1080p + http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 Dat vind ik nog steeds een betere optie dan de N53.

Tevens, ik heb geen idee wat een GT550m is, het is mogelijk dat er GDDR5 op zit, of alleen maar een hogere kloksnelheid... Er zijn 4 verschillende versies van deze kaart. (hogere klok, GDDR5, meer shaders, of meer shaders en een bredere geheugenbus)

De K53 is leuk, maar de stap naar de veel betere xps 15 is maar €60. Dus ook geen winnaar. De HP is wat dat betreft een veel betere keuze als alternatief.

De samsung heb ik nog niet eerder gezien. Wellicht een alternatief als we nog ergens een review kunnen vinden. Voor €13 euro meer heb je echter de.. efin je snapt het punt :P

De acer snap ik niet. Wat is het voordeel bovenop de pricewatch: Asus K53SV-SX146V uit de basisnotebook NBBG? Zelfde specs, betere garantie. Acer heeft nog altijd een rare nasmaak bij mij.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Tja, de XPS heb ik ook gezien maar de goedkopere versies komen niet in aanmerking en de door jouw aangehaalde variant komt boven het budget uit. Ik zal hem uiteraard noemen in het stuk, maar het lijkt erop dat het model deze keer de boot mist. Misschien moeten we deze keer eens proberen een stuk onder het maximum te blijven, dan is de HP inderdaad een goede kandidaat.

De N53 biedt wat onderdelen betreft veel waar voor zijn geld maar over het geheel gezien is de dv6 de betere keuze, zelfde geldt voor de K53. De Acer is zeker niet de beste keuze, ben ik met je eens.

Verwijderd

Jammer, niet 3x op een rij hetzelfde model in de NBBG :P

Ik vind het alleen erg vaag om een model in de BBG te gooien wat niet de beste keus is. De eerste gebruiker met zowel de xps 15 als de N53 meld zich:
Phoebe schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:10:
Ik heb ook de Asus N53SV-SZ404V voor mijn werk. Da's echt geen vergelijk met deze dell. Het toetsenbord is echt kut, ik kan daar nauwelijks iets foutloos op typen en ik sluit nu een extern toetsenbord aan.
En dit scherm is echt veel mooier. Veel helderder en diepere kleuren. Bovendien schittert het scherm van de Asus zo erg, dat ik het soms gewoon niet kan zien ook al zit ik recht voor het scherm.
Geluid van de Dell is ook beter, veel dieper. Bovendien vind ik de Asus een vrij lomp ding.
Maargoed, ik ben misschien ook wel bevooroordeeld want op de Dell doe ik leuke dingen en op de Asus werk ik >:)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 13:16 ]

Verwijderd

Volgens mij is dit een review van een laptop met dezelfde body als de samsung QX511 als in de startpost:
http://www.notebookcheck....511-Notebook.57575.0.html

Ziet er erg goed uit. 2.6kg, en bovenal een heel lange accuduur van meer dan 6 uur. Het matte scherm heeft bovendien een erg hoge helderheid (280cd/m) maar het contrast is bijna historisch laag. Hij throttle't alleen flink. Ik hoop dat dat met de dualcore niet gebeurt. Een prima alternatief voor iemand die een wat minder krachtige bak zoekt.

edit: nevermind, de body is anders.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 02:07 ]

Verwijderd

Over de xps 15 gesproken. De volgende 2 configs zijn interessant:

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
€889, i7, 1080p scherm, 4GB, 500GB/7200rpm

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
€909, i7, 1080p scherm, 6GB, 750GB/7200rpm

Je kan op beide configs ook nog een 10% kortingsbon plakken. Maar je met een beetje geluk hebben om die te vinden. Vermeld dat maar niet.

Verwijderd

Ik ben er overigens niet helemaal tevreden mee dat er nu een model in de NBBG staat wat niet leverbaar is...
pricewatch: HP Pavilion dv6-6170sd (QB009EA)
De goedkoopste 2 shops, een met levertijd onbekend, en een met een levertijd van 12 dagen, hebben deze notebook vandaag uit het assoirement verwijderd.

Voor €800 is dit model totaal ook totaal niet interessant.

Edit: correctie. Wel leverbaar, voor €100 boven de normale prijs.

Edit: ITT tot wat de pricewatch beweert is hij nu HELEMAAL niet meer leverbaar. :/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 18:38 ]

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 14:12
zelf verplaats naar ander topic

[ Voor 94% gewijzigd door nec1560 op 02-08-2011 13:48 ]

Pagina: 1