Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Total Network Inventory Portable, legaal te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• oghkru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben op zoek naar een inventarisatie tool om het netwerk uit te lezen. Windows Servers, HyperV, Exchange, data, hardwareinventory, serie/licentienummers/codes software etc.
Nou kwam ik o.a. tegen Network Inventory Portable tegen wat heel erg lijkt op een legale tool qua look and feel op wat ik eerder heb gezien. Is zo'n tool dan legaal te gebruiken (het gaat vooralsnog om een eenmalige inventarisatie) of...........
Het gaat hier om ongeveer 20 servers, printers etc.etc. in verschillende subnets (11 vestigingen, wel centraal datacenter). Weinig Pc's in domain vanwege terminal server.
Iemand advies, tips?

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 12:47
Lansweeper?
Is een gratis versie van beschikbaar die heel wat kan inventariseren.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

oghkru schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:02:
Nou kwam ik o.a. tegen Network Inventory Portable tegen wat heel erg lijkt op een legale tool qua look and feel op wat ik eerder heb gezien. Is zo'n tool dan legaal te gebruiken (het gaat vooralsnog om een eenmalige inventarisatie) of...........
Wat bedoel je hier precies mee? Je hebt een tool gevonden. Dan staat toch in de gebruikersvoorwaarden hoe en wat de eventuele licentiekosten geregeld zijn?

Je hebt het verder over een portable versie van "iets".Als een stuk software wat normaal gesproken gelicenceerd hoort te zijn door iets of iemand omgebouwd is naar een "andere versie", die geen actievatiekey (of iets dergelijks) bevat lijkt het mij gewoon illegaal.

Kortom, wat is je vraag nu precies?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B