Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lijst welke een groep uitsluit - Excel 2007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een keuzemenu maken, waarbij ik telkens door een waarde te kiezen, de keus elke keer korter wordt.

Stel ik heb het volgende probleem; Ik heb een nieuwe ruitenwisser nodig voor mijn auto.

Ik wil graag een menu waar ik eerst moet kiezen :
Soort auto

Dan moet kiezen :
Type auto

Dan moet kiezen :
Bouwjaar

Dan als resultaat krijg :
Het model ruitenwisser voor mijn auto.

Wie weet welke formule ik kan gebruiken hiervoor?

Ik weet niet welke formule ik moet gebruiken. 8)7

Alvast bedankt. _/-\o_

Mvg
Utzie

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:02

Reptile209

- gers -

Als je een tabel hebt met alle auto's, types en bouwjaren voor elke ruitenwisser, doet een autofilter al precies wat je wil. Wees eens iets speciefieker in wat je wil bereiken?

Zo scherp als een voetbal!

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
Heb dit net in een tabel verwerkt, werkt leuk ;)
De selektie maakte ik met invoervalidatie zodat de keuze pas zichtbaar wordt als je het vak selekteerd.
Maar eerlijk gezegd, ik wil je mijn tabel wel toezenden, met wat uitleg zal 't dan wel lukken.
Het probleem was dat ik in de (onzichtbare) tabel waar ik naar verwijs een deel formules plaatste die er voor zorgen dat de waardes zich aanpassen. In het keuzevak zelf moet dan enkel nog gelijke waardes weglaten aangevinkt worden, en klaar.
Stuur me maar een mail.

Verwijderd

gelieve ook de oplossing op dit forum te delen, anders hebben we er niets aan.

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:13:
[mbr]gelieve ook de oplossing op dit forum te delen, anders hebben we er niets aan.[/]
Ik kan moeilijk een hele cursus excel gaan geven hé ;)
Heb al een tikje van de sluier opgelicht, maar moet ook weten of hij de invoervalidatie (lijst) kent.
Die verwijst bijvoorbeeld naar een kolom waarin alle ruitewissers staan, of beter gezegd formules.
In deze formules staat dan zoiets als "als(D5=audi;"......";"") ....
Dus eerst zie je in die lijst ALLE ruitewissers staan. Als je een merk gekozen hebt, enkel nog de ruitewissers van één merk. Als je een model koos, enkel nog de ruitewissers van één model.......
Nu zou 't eigenlijk moeten gaan O-)
Nog vragen 8)