[Folding@home] Meer geheugen betekent snellere WU's?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Power Cows,

Ik draai al een tijdje folding@home op een server die nagenoeg alleen maar WU's verwerkt voor ons geliefd team.
Maar nu weet ik dat een systeem beter loopt door er meer geheugen in te stoppen maar nu blijf ik met een vraag zitten.

Zou de tijd per WU verschillen als ik meer geheugen in mijn bak stop?
De server in kwestie heeft 512 MB aan RAM geheugen en de processor is een AMD Sempron 3100+ (1,8 GHZ)
als OS draai in Linux Debian Wheezy.

Als jullie meer specs willen verwijs ik jullie graag naar mijn stats pagina : http://terion23.tk/sysinfo/index.php?disp=dynamic

Verder rest mij te vragen dat deze server op één of andere manier alleen maar 25k WU's verwerkt enig idee hoe dit zal kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik zie een paar conclusies die wat kort door de bocht zijn genomen.

Een systeem heeft met meer geheugen meer kans om vloeiender te lopen, omdat er minder/geen gebruik van swapfiles gemaakt hoeft te worden. Een swapfile (harddisk gebruik) is per definitie trager dan geheugen. Dit kan van invloed zijn op de snelheid van programma's, waaronder F@H. Daarbij is het namelijk niet ongebruikelijk dat er veel geheugen wordt gebruikt (100-200MB per WU is niet heel vreemd). Verwacht echter geen wereld van verschil in de prestaties als je het geheugen bijvoorbeeld zou verdubbelen.

Wat je bedoelt met 25k WU's snap ik even niet helemaal :?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit bedoelde ik ermee (Komt uit de log files :)

100k WU :
[05:45:17] Completed 9900000 out of 10000000 steps (99%)

25k WU :

[10:15:10] Completed 72500 out of 250000 steps (29%)

En ik bedoelde niet een verdubbeling qau WU verwerking maar eerder ofdat het überhaupt verschil maakt.
Wat swap space betreft vertrouw ik mijn OS volledig aangezien die dit alleen zal gebruiken voor processen die veelal idle zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:34

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Als er niet meer geheugen nodig is, heeft het ook geen zin om het erin te stoppen... Tik eens htop in in een console (even installen wellicht), en zie wat ie verbruikt. Als dat onder de 500 MB blijft, zou ik eens kijken naar een efficientere voeding en/of een snellere CPU :P

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Wat FreezeXJ hierboven ook al aangeeft. Als het geheugengebruik groter is dan wat er fysiek inzit, zal het, denk ik, hooguit een paar procent in tijd verschillen als je het geheugen uitbreidt.

Wat betreft de hoeveelheid steps per WU: niet op letten. Dat kan gewoon puur toeval zijn. Is ook niet een methode voor om dat te manipuleren, dit kan verschillen per WU, maar genoeg verschillende WU's die dezelfde hoeveelheid steps hebben. Wat dat betreft kan je beter kijken welke projectnummers je hebt gekregen. En ook daar is de kans aanzienlijk dat je regelmatig dezelfde terugziet. Vaak hebben die projecten dan prioriteit. Wat wel kan uitmaken in het verkrijgen van verschillende projecten is welke client je gebruikt (unicore, SMP, GPU) en of je de advmethods flag aan hebt staan. Maar dan nog is dat iets wat verder niet uitmaakt of waar je specifieke invloed op kan uitoefenen. :)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Htop geeft aan 212/497 MB gebruikt is. Hoe kan dit zijn terwijl mijn phpsysinfo weergeeft dat er 97% in gebruik zal zijn? En wat ik normaliter gebruik (top) geeft dit weer :

Mem: 509144k total, 454360k used,
Enig idee waar dit verschil vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het antwoord al gevonden van de website :

The memory meter in htop says a low number, such as 9%, when top shows something like 90%! (Or: the MEM% number is low, but the bar looks almost full. What's going on?)

The number showed by the memory meter is the total memory used by processes. The additional available memory is used by the Linux kernel for buffering and disk cache, so in total almost the entire memory is in use by the kernel. I believe the number displayed by htop is a more meaningful metric of resources used: the number corresponds to the green bars; the blue and brown bars correspond to buffers and cache, respectively (as explained in the Help screen accessible through the F1 key). Numeric data about these is also available when configuring the memory meter to display as text (in the Setup screen, F2).
Pagina: 1