Sandy bridge vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 827 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het kan zijn dat deze vraag hier al vaker is gesteld maar, ik kon nergens iets vinden over wat ik graag wil weten.

Ik ben van plan een 2500k systeem te bouwen, alleen ik heb een beperkt budget dus een videokaart wil ik later kopen wanneer ik weer wat meer geld heb. Ik zat dus te denken om gewoon een paar maandjes low detail te spelen en later een 6950/6970 te halen. Als ik op google kijk zie dit,

they all feature integrated graphics when running on a H67 or Q67 motherboard chipset.

Mijn vraag is dus

Kan ik ook op dit bordje pricewatch: Gigabyte GA-Z68AP-D3
gewoon games spelen omdat, dit een z68 chipset is.

Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk kan het alleen krijg je dan veel minder goede prestaties tov een videokaart er bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:13

WhySoSerious

Be the change.

Yes, Z68 maakt het mogelijk de IGP van de SB te gebruiken. Ook goed dat je een K neemt, deze hebben betere IGP dan de non-k modellen.

Zorg wel dat je zo snel mogelijk een hd6950 aanschaft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een videokaart zal ik pas over een maand of 2 kunnen halen, dan maar starcraft 2 en crysis 2 op lage details :( maarja ik ben van plan om eerst te investeren in een ssd, 8gb werkgeheugen en grote hdd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Dan zou ik als eerste gaan voor 8gb werkgeheugen (2 bankjes ivm dual channel geheugen controller) omdat je zonder toch niet kan werken. Dan een grote harde schijf, prijzen daarvan dalen momenteel toch niet bijzonder hard en ook een hdd is nodig. Afweging tussen graka en ssd vind ik lastig, ligt ook aan hoeveel geld je momenteel beschikbaar hebt. Zit zelf ook te kijken naar een SSD, maar weet niet echt wat wijsheid is. Persoonlijk neig ik naar afwachten ivm prijsdalingen en betrouwbaarheid. HD6950 heb ik met Alternate's actie voor €180,- aangeschaft. Je hebt er nu een voor een euro of 200 geloof ik.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga van de week mijn pc voor 665 verkopen, ik ben van plan een zuinigere pc te gaan maken met een 500 watt voeding, niet zo heel denderende specs omdat ik een laptop van school in september krijg. Ik vind dat ik wel voor de looks moet gaan omdat het gewoon cool is ( denk aan een raven kast) ik wil 2x 1 tb sprintpoint of 1x2 tb sprintpoint, zeker wel 8gb geheugen. Verder een 32gb ssd om windows en 1 game die ik dan veel speel erop te zetten. Dus zeker de eerste maand maakt het mij niet zo veel uit om even op de geintregreerde gpu te spelen.
Ik kan nu zeker wel een 6870 kopen alleen dat is naar mijn zeggen niet genoeg dus wacht ik liever nog even met een gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04-2024
Als je wil gamen, lijkt me dat je beter wel een GPU kunt halen. Spellen als crysis 2 kun je niet vloeibaar spelen op een resolutie boven 800x600 met de laagste instellingen. Starcraft 2 gaat wel, maar die is ook wat afhankelijker van je CPU, waar je met je 2500k wel goed zit. Maar voor GPU intensieve spellen, mag je erop rekenen dat je niet alleen je detail moet terugschroeven naar minimum, maar ook je resolutie. Heb je geen oudere GPU die je tijdelijk kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
WhySoSerious schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:44:
. Ook goed dat je een K neemt, deze hebben betere IGP dan de non-k modellen.
Kan je dat uitleggen? Zover ik weet zijn de IGP's hetzelfde....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ChojinZ schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:20:
[...]

De 2500 heeft een HD2000, de 2500K een HD3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Terw_Dan schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:22:
[...]

De 2500 heeft een HD2000, de 2500K een HD3000
ahh.. duidelijk!
Ik had zelf ook ff snel gegoogled maar kom enkel het vrije MP verhaal tegen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

ChojinZ schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:20:
[...]

Klopt wat Terw_Dan zegt, kan alleen even geen vergelijkingsgrafiekjes halen. Voor die 5 euro extra loont het zich de moeite om voor K te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat sowieoso, de 2500K draait de meeste games met moeite, de non-K zal er nog wel meer problemen mee geven, iets dat het minieme prijsverschil niet echt waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:41
Starcraft 2 draait nog wel op een HD3000, maar Crysis 2 kun je echt vergeten (draait nog net op 1024x768 op de laagste instellingen).

Heb je niet ergens een PCIE kaartje liggen of kun je er 1 lenen van iemand?

Edit: zie dat Vengeful hetzelfde zei.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 21-07-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Deze grafiek laat het goed zien:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4083/34877.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties, ik heb afgesproken met mijn broer dat ik wel wat op zijn pc mag gamen als het echt niet gaat met de frames, Ik heb helemaal geen videokaart liggen, Ik ga ook zaterdag mijn i7 950 met gtx 560 ti wegdoen. Gewoon om energiezuinigere pc te maken. en dan zal ik deze voor een paar maandjes gebruiken als internet pc

Nog een vraagje: is het de moeite waard om een 2600k ipv 2500k te gaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:15:
Thnx voor de reacties, ik heb afgesproken met mijn broer dat ik wel wat op zijn pc mag gamen als het echt niet gaat met de frames, Ik heb helemaal geen videokaart liggen, Ik ga ook zaterdag mijn i7 950 met gtx 560 ti wegdoen. Gewoon om energiezuinigere pc te maken. en dan zal ik deze voor een paar maandjes gebruiken als internet pc

Nog een vraagje: is het de moeite waard om een 2600k ipv 2500k te gaan?
Ligt er maar helemaal aan wat je ermee gaat doen. Er zijn wel de nodige benches te vinden erover.

Ik heb ze beide gehad, en ik ben zelf voor de 2500K gegaan, die is prijstechnisch gewoon stukken interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan er gewoon mee te gamen, Crysis 2 Starcraft 2 en nog meer. Ik ga toch voor de 2500k omdat het verschil van de geintregeerde gpu gewoon te klein is voor nog meer uitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:41
kon je die 560 niet wat langer houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een HD6970 halen is weggegooid geld. Je kunt beter kiezen voor twee keer HD6870 dan heb je voor hetzelfde geld een stuk betere prestaties: http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=292.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Afweging tussen graka en ssd vind ik lastig, ligt ook aan hoeveel geld je momenteel beschikbaar hebt.
Voor games zou ik een SSD absoluut niet boven een goede GPU (videokaart) plaatsen. Ik heb zelf momenteel in mijn gamebak geen SSD en wel in mijn HTPC beneden en bij algemeen desktop gebruik erger ik me wel eens aan het niet hebben van een SSD in de gamebak, maar tijdens gamen merk je er niet zoveel van. Je laadtijden kunnen eventueel wat korter zijn en in extreme gevallen zou het kunnen dat je game vertraagt als er op de achtergrond te veel HD access is, maar zolang je niet bv tegelijk gaat virusscannen, parren/rarren, weet ik veel terwijl je aan het gamen bent merk je tijdens het werkelijke spelen niks van het feit dat het van een HD af komt. Een slechte GPU daarentegen geeft je altijd slechte performance. Het ziet er niet alleen niet uit, veel games zijn gewoon ook slechter te spelen met zo'n lage framerate.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27

India Sierra

Learn by failure

Ik raad je aan een HD 6950 te kopen en dan deze te flashen naar een 6970 (Ja dat kan, is niet zo moeilijk) omdat een 6950 en 6970 exact dezelfde videokaarten zijn maar met een andere bios (1 productielijn is goedkoper dan 2).

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar, ik las dat veel fabrikanten nu juist weer die bios flash weghalen. Dan is het toch niet slim een 6950 te kopen in de hoop dat je er een 6970 van kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bios flash weghalen?
De flashtools zullen heus niet verdwijnen, die zijn immers nodig om updates uit te voeren, en de biossen zijn altijd wel ergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 12:17
Terw_Dan schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:12:
Bios flash weghalen?
De flashtools zullen heus niet verdwijnen, die zijn immers nodig om updates uit te voeren, en de biossen zijn altijd wel ergens te vinden.
Nee, alleen soms kan het flashen moeilijker zijn of het kan zelfs helemaal niet. Met non-Reference cards is het flashen bijvoorbeeld veel moeilijker.

Linkje hoe je hem toch kan flashen:
YouTube: ‪How to unlock shaders on a non-reference AMD Radeon HD 6950‬‏ - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent. In dit geval zou dat inhouden hoe goed de IGP van de Core i5 2500K presteert in de games die jij speelt.

Dat is iets wat je gewoon kunt opzoeken, zoals wagenveld voor je gedaan heeft.

Als je er zelf niet uitkomt mag je rustig een topic openen, maar laat dan duidelijk zien wat je zelf gedaan hebt en wat je gevonden hebt (links!). Omdat je die inzet hier niet toont lijkt het alsof je zelf helemaal niets gezocht hebt voor je dit topic opende. Dus gaat hij dicht.

Voor een volgende keer nuttig:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.