Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de directory waar een programma/game geinstalleerd staat te verplaatsen zonder dat de registry helemaal in de war raakt. Ik heb weleens een folder verplaatst maar dat gaf vervolgens allemaal errors. Is zoiets mogelijk zonder het opnieuw te installeren?
Misschien dat je gebruik kunt maken van Symbolic links.
handige link
handige link
[ Voor 25% gewijzigd door Anno op 21-07-2011 11:34 ]
Symbolic Links zijn inderdaad erg handig. Ik heb zelf een SSD van 80GB, dus met al mijn Steam games heb ik soms last van ruimte gebrek, dus dan verplaats ik de grootste spellen/mappen naar een tweede harde schijf (de nieuwste blijven op de SSD ivm de snelheid) en maak ik een Symbolic Link in de steamapps folder. Ik moest er een programma voor installeren maar het is heel erg simpel in gebruik!
edit:
Volgens mij heb ik deze gebruikt: http://schinagl.priv.at/n...ext/hardlinkshellext.html
Als je de Link Shell Extention installeert dan is het daarna heel simpel:
-je verplaatst de map
-klik met rechtermuisknop op de map (op de nieuwe locatie) en kies "pick link source"
-ga naar de originele folder (waar die map in stond) en klik met rechtermuisknop op een leeg vlak en kies "Drop As>Symbolic Link"
edit:
Volgens mij heb ik deze gebruikt: http://schinagl.priv.at/n...ext/hardlinkshellext.html
Als je de Link Shell Extention installeert dan is het daarna heel simpel:
-je verplaatst de map
-klik met rechtermuisknop op de map (op de nieuwe locatie) en kies "pick link source"
-ga naar de originele folder (waar die map in stond) en klik met rechtermuisknop op een leeg vlak en kies "Drop As>Symbolic Link"
[ Voor 34% gewijzigd door Tk55 op 21-07-2011 11:42 ]
En kan je 't programma daarna weer verwijderen of heb je het nodig omdat ie onthoudt welke links er bestaan etc?
Dat weet ik eigenlijk niet, ik heb het gewoon nog geïnstalleerd staan omdat ik het af en toe gewoon nodig heb. Ik weet niet of Windows zelf begrijpt wat Symbolic Links zijn of dat het programma er per se voor nodig is, maar je kan het natuurlijk altijd even uittesten!
Pagina: 1