Hoi allemaal,
Ik ben al een tijdje op zoek naar hulp voor mijn IF statement die erg lang is! Op 1 of andere manier stopt hij ermee zodra hij bij een bepaald aantal opeenvolgende IF's komt.
Dit werkt wel:
Dit werk opeens niet meer:
Dit moet ik uitendelijk bereiken:
De haakjes heb ik gecontroleert en die zou hij automatisch moeten fixen als er te weinig of te veel staan. De fout begint bij het dikgedrukte deel van de laatste IF regel die ik hierboven gezet heb!
Ik las dat je met =index zou kunnen werken. Hier ben ik niet echt uitgekomen. Omdat het echt belangrijk is dat de <= erin voorkomt. Omdat ik kijk of de Datum in cel E3 kleiner dan vandaag is.
Iemand nog trucs om dit toch te kunnen bereiken?
Voorbeeld van wat ik heb als data

Voorbeeld van wat al werkte en hoe het eruit ziet:

Alvast bedankt voor alle info die ik kan krijgen!
Ik ben al een tijdje op zoek naar hulp voor mijn IF statement die erg lang is! Op 1 of andere manier stopt hij ermee zodra hij bij een bepaald aantal opeenvolgende IF's komt.
Dit werkt wel:
code:
1
| =IF(E3<=fp!E$6,fp!A$6,IF(E3<=fp!E$7,fp!A$7,IF(E3<=fp!E$8,fp!A$8,IF(E3<=fp!E$9,fp!A$9,IF(E3<=fp!E$10,fp!A$10,IF(E3<=fp!E$11,fp!A$11,IF(E3<=fp!E$12,fp!A$12,IF(E3<=fp!E$13,fp!A$13,"XXXX")))))))) |
Dit werk opeens niet meer:
code:
1
| =IF(E3<=fp!E$6,fp!A$6,IF(E3<=fp!E$7,fp!A$7,IF(E3<=fp!E$8,fp!A$8,IF(E3<=fp!E$9,fp!A$9,IF(E3<=fp!E$10,fp!A$10,IF(E3<=fp!E$11,fp!A$11,IF(E3<=fp!E$12,fp!A$12,IF(E3<=fp!E$13,fp!A$13,IF(E3<=fp!E$14,fp!A$14,"XXXX"))))))))) |
Dit moet ik uitendelijk bereiken:
code:
1
| =IF(E3<=fp!E$6,fp!A$6,IF(E3<=fp!E$7,fp!A$7,IF(E3<=fp!E$8,fp!A$8,IF(E3<=fp!E$9,fp!A$9,IF(E3<=fp!E$10,fp!A$10,IF(E3<=fp!E$11,fp!A$11,IF(E3<=fp!E$12,fp!A$12,[b]IF[/b](E3<=fp!E$13,fp!A$13,IF(E3<=fp!E$14,fp!A$14,IF(E3<=fp!E$15,fp!A$15,IF(E3<=fp!E$16,fp!A$16,IF(E3<=fp!E$17,fp!A$17,"XXXX")))))))))))) |
De haakjes heb ik gecontroleert en die zou hij automatisch moeten fixen als er te weinig of te veel staan. De fout begint bij het dikgedrukte deel van de laatste IF regel die ik hierboven gezet heb!
Ik las dat je met =index zou kunnen werken. Hier ben ik niet echt uitgekomen. Omdat het echt belangrijk is dat de <= erin voorkomt. Omdat ik kijk of de Datum in cel E3 kleiner dan vandaag is.
Iemand nog trucs om dit toch te kunnen bereiken?
Voorbeeld van wat ik heb als data

Voorbeeld van wat al werkte en hoe het eruit ziet:

Alvast bedankt voor alle info die ik kan krijgen!