Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows installeren op laptop lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• mpeters1987
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-12-2022
Op mijn laptop (Acer Aspire 5536) kreeg ik een aantal blauwe schermen en het systeem werd traag. Daarom leek het mij goed om de computer opnieuw te installeren.

In eerste instantie via alt + f10 geprobeerd, dan kom je in het menu van de fabrikant. daar de stappen gevolgd om de laptop naar fabrieksinstellingen te resetten. Na 6 korte minuten was dit proces klaar. Maar helaas, het bleek niet zo makkelijk: de laptop start niet meer op maar geeft de foutmelding:

Windows boot manager
Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem, insert your installation disk and...

eindigt met verhaal hoe je de installatiedisk moet opstarten.

Probleem is, ik heb geen dvd bij de aanschaf van de laptop gekregen. Ik heb opnieuw geprobeerd via alt+f10 de recovery partitie aan te spreken, maar na het laden van de balk slaat de laptop uit.

Ik heb ook geprobeerd de setup van windows vista te laden op een cd (back-up van retail cd die ik voor andere laptop altijd gebruik, met 32 en 64 bit optie). Maar na het laden, komt 1 seconden: windows opstarten in beeld, daarna slaat die uit.

Wat kan ik doen om mijn laptop weer te fixen?

Bedankt!

gegevens:

Laptop Acer Aspire 5536
64 bit, windows vista home premium

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Komt op mij over dat de MBR niet helemaal lekker is, maar ik kan het hartstikke verkeerd hebben.

Al een keer met Acer gebeld?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Xenvius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 11:59
Dat je geen dvd met Windows hebt gekregen klopt inderdaad. Je hebt er wel drie lege dvd's bijgekregen om zelf een backup te maken. Mocht je hardware weer in orde zijn kun je bij Acer voor €60,- een hersteldisk kopen.

Laten we hopen dat dat niet nodig is en dat je laptop op een makkelijker en goedkoper manier weer te fixen is.

• mpeters1987
Er zit toch een herstelpartitie op de laptop? Dan heb ik toch geen DVD nodig van hen? Anders kan ik beter een retail dvd gebruiken natuurlijk. Daar laten ze je zelfs in de winkel (bij computerland b.v.) een kopie van maken! Ik ga eens bellen met Acer.

• mpeters1987
update: net een keer stroom los gehad en batterij eruit gehaald, laptop even uitgelaten. Nu kom ik wel verder in de setup via mijn cd én de setup van de EISA partitie (recovery).

Ik probeer nog één keer herstel, anders via retail dvd proberen? Is dat verstandig?

Edit: Het is gelukt, recovery heeft nu wel gewerkt! Ik ben blij:)!

Toch bedankt voor jullie input!

[ Voor 16% gewijzigd door mpeters1987 op 21-07-2011 12:03 ]