Toon posts:

Windows logt uit tijdens verbinden VPN connectie

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views

Verwijderd

Topicstarter
Hej
ik zit met het probleem dat windows elke keer alles afsluit en uitlogt als ik een vpn connectie wil starten via een portal.
heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
ik ben nieuw hier maar heb echt even hulp nodig

alvast bedankt

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Wat heb je zelf al gezocht en geprobeerd?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
via internet het adres ingetypt waar hij moet inloggen, na het inloggen op de vpn start ie de connectie en na een aantal checks op de server maakt ie een verbinding. als de verbinding is gemaakt, logt windows dus uit.
ik heb zelf geen flauw idee wat het probleem is en kan dus ook niks proberen

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Je verbind met een portal... wat voor'n portal?

Ik neem aan dat jij bedoelt dat je naar portal.[bedrijfsnaam].nl of iets dergelijks gaat. Daar start automatisch een VPN client of iets dergelijks (neem ik weer aan).

Het is misschien wel interessant wat voor een portal je naartoe verbind, welke VPN client daar gestart wordt, met welk protocol. Gaat het om een Cisco VPN client (Anyconnect?) of een standaard Windows VPN of iets anders...

We Need Data!

EDIT: Nog een vraagje: waarvan is het portal? Gaat het om werk, school, of iets anders?

[ Voor 8% gewijzigd door _Buran_ op 21-07-2011 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
juniper connect en idd portal.(bedrijfsnaam).com
vedere info over protoccolen heb ik niet er word wel een hostcheck gedaan of de virusscanner up to date is
maar dat blijkt goed te zijn
en een cache cleaner

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 10:34 ]

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:31:
juniper connect en idd portal.(bedrijfsnaam).com
vedere info over protoccolen heb ik niet er word wel een hostcheck gedaan of de virusscanner up to date is
maar dat blijkt goed te zijn
Installeert de Juniper Connect client zich op je PC, of is het compleet webbased? Als het op je PC staat, kun je eens proberen om zelf een VPN verbinding te starten, en te kijken of je dan ook uitgelogd wordt.

Gaat het trouwens om een werk-PC/laptop? Dan kun je dit eventueel ook neerleggen bij de IT afdeling van het bedrijf waar je mee verbind (je werk?). Zij kunnen als het goed is in logging e.d. kijken, of misschien is het wel een bekend probleem...

Edit: Weer iets vergeten: ben je de enige die hier last van heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door _Buran_ op 21-07-2011 10:37 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

Reptile209

- gers -

Is het wel je lokale Windows die uitlogt? Of krijg je een (full screen) terminal server inlogscherm voor je neus waarop je moet inloggen? Dat is namelijk meestal by-design ;).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
jij bent echt goed zeg!! ik ben van de IT haha
alleen heb hier niet veel kaas van gegeten omdat we ITIL based werken en ik op de 2e lijns zit.
de juniper word op de pc geinstalleerd en ik heb beide manieren al geprobeerd, dus via de schortcut.
(networkconnect)

Het is een klant van ons die dit probleem heeft en idd de enigste

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:41:
Is het wel je lokale Windows die uitlogt? Of krijg je een (full screen) terminal server inlogscherm voor je neus waarop je moet inloggen? Dat is namelijk meestal by-design ;).
lokale windows hij bouwt de VPN gewoon onderhuids op

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Reptile209 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:41:
Juniper installeert een lokale netwerkadapter en de VPN gebeurt dan via die adapter. De webpagina start gewoon NetworkConnect op, dus het maakt niet uit of je via de portal of via de shortcut werkt. Kortom: het is inderdaad geen RDC.

Mbt. het probleem: in de Network Connect configuratie is er een optie "logoff on connect". Dit laat de gebruiker toe om op het domein in te loggen als de PC standaard niet in het domein zit en op deze manier kunnen ook oa. drive mappings gebeuren die logischerwijze pas mogelijk zijn eens de VPN tot stand gekomen is. Waarschijnlijk is dit je probleem / oplossing. Uit de Juniper KB:
Summary:
Logoff On Connect Windows Registry setting. Use the Logoff On Connect feature for users to log in to their Windows environment through an existing Network Connect secure tunnel. This feature lets the users authenticate against a Windows Domain server in real time, as opposed to authenticating with the locally cached credentials. When this feature is enabled, they are automatically logged off Windows after the Network Connect session starts.

Solution:
How to enable [or disable, YO] Logoff On Connect through Windows Registry setting:

Using a registry editor tool, browse to:

My Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Juniper Networks\Network Connect x.x.0\dsNetworkConnect\LogOffOnConnect

Locate the LogOffOnConnect registry key and set the REG_DWORD to a value of 1 to enable it OR a value of 0 to disable it:

DWORD Value: LogOffOnConnect
Value Data:1
Base Hexadecimal

[ Voor 64% gewijzigd door YellowOnline op 21-07-2011 11:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
TNX ik zag dat deze optie aangevinkt was.
hartelijk bedankt voor jullie hulp
dit scheelt echt een hele hoop tijd aangezien iedereen hier zowat op vakantie is
en ik nog maar een leerling ben

super!!!!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:16

IEF

Why so serious?

Fijn dat je een oplossing krijgt aangedragen, de volgende keer zien we graag wat meer eigen inzet.

GoT is geen helpdesk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.