Facebookaccount gehacked

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Ik kreeg net een mailtje van facebook dat waarschijnlijk iemand anders op mijn account heeft ingelogt.
Zie ik een IP adres staan uit Japan. Ik had een uniek wachtwoord voor Facebook dus een bot kan het niet ergens van me hebben gefarmed op een random site. Tevens heb ik niks gedownload of geopent van die random spam links die verstuurt worden.

Ligt het aan mijn eigen beveiliging of faalt facebook gewoon aan alle kanten?
Heeft iemand anders dit ook gehad?

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sla je je wachtwoord ergens op (wachtwoorden bestand, zoals keepass, of misschien in de browser zelf)? Log je elke keer opnieuw in in facebook? Gebruik je het op verschillende machines? Heb je (veel) sites/applicaties gemachtigd op je account?

Note dat ik zelf totaal geen facebook gebruik, maar het zijn wat algemene vragen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

edit. niet goed gelezen. Is er onder account/account settings/account security nog te zien dat het uit Japan is? Zou op het IP kunnen googlen.

[ Voor 86% gewijzigd door Vyo op 21-07-2011 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 21:01

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Belangrijkste vraag, is het wel echt een mail van facebook en geen scam? check de linkjes die in de mail staan, of die wel echt verwijzen naar facebook. Niet naar een nepsite http://facebook.houdjevoordegek.com.

Die komen zo vaak langs de laatste tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Nu online
Room42 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 01:39:
Sla je je wachtwoord ergens op (wachtwoorden bestand, zoals keepass, of misschien in de browser zelf)? Log je elke keer opnieuw in in facebook? Gebruik je het op verschillende machines? Heb je (veel) sites/applicaties gemachtigd op je account?

Note dat ik zelf totaal geen facebook gebruik, maar het zijn wat algemene vragen.
Ik sla mijn wachtwoorden inddeed op in mijn browser zelf. Ik log af en toe in op facebook. Nee en nee.

Ik snap het echt niet. Heeft iemand me gewoon zitten brute forcen? Had maar 8 tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
8 random letters/cijfers en tekens en dan brutforce duurt wel een tijdje om dat te doen. Ik zou in dit geval je wachtwoord gewoon veranderen en wachtwoord langer maken en er ook speciale tekens bij doen mocht je dat nog niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 22:53

Zeror

Ik Henk 'm!

HaX0r schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 01:17:
Ik kreeg net een mailtje van facebook dat waarschijnlijk iemand anders op mijn account heeft ingelogt.
Zie ik een IP adres staan uit Japan. Ik had een uniek wachtwoord voor Facebook dus een bot kan het niet ergens van me hebben gefarmed op een random site. Tevens heb ik niks gedownload of geopent van die random spam links die verstuurt worden.

Ligt het aan mijn eigen beveiliging of faalt facebook gewoon aan alle kanten?
Heeft iemand anders dit ook gehad?
Grappig.

Ik had afgelopen week toevallig hetzelfde. Ook IP trace naar Japan toe. Wachtwoord heb ik maar veranderd uit veiligheid. Hierzo ook de kwestie dat ik niks bijzonders gedaan heb op mijn pc wat tot dergelijk resultaten kan leiden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10 18:14
Is het mogelijk dat je het betreffende IP uit japan opzoekt op google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 15:26
3 maand geleden ofzo, werd er ingelogd vanuit duitsland en rusland.
Wachtwoord aangepast en nu nergens meer last van.
Er was toen toch een stapel wachtwoorden gejat?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Nu online
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:59:
3 maand geleden ofzo, werd er ingelogd vanuit duitsland en rusland.
Wachtwoord aangepast en nu nergens meer last van.
Er was toen toch een stapel wachtwoorden gejat?
Bron?

@ Al die ip's opzoekers. Daar heb je toch niks aan. Gewoon een random proxy..

[ Voor 12% gewijzigd door HaX0r op 21-07-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Maak je toevallig gebruik van VPN verbindingen? Want hij laat gewoon een indicatie zien waar IP vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Nu online
WeAreLegion schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:18:
Maak je toevallig gebruik van VPN verbindingen? Want hij laat gewoon een indicatie zien waar IP vandaan komt.
Ja maar daar zit ik niet mee op facebook en die zitten niet in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm nou dan zou ik in dit geval gewoon je wachtwoord veranderen en wat moeilijker maken nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 19:52
Misschien ooit ingelogd via andere netwerken die onbeveiligd waren? Is je eigen netwerk beveiligd? En ja, facebook is zo lek als een mandje, het is gewoon een kwestie van tijd voor de volgende ''hack'' op het nieuws komt. Dat krijg je gewoon met populaire sites met gegevens die waardevol zijn.

Vergelijk het maar met Windows. Alles wat populair is krijgt aandacht, en niet altijd in positieve zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Nu online
Mkay, bedankt voor de info allemaal. Heb maar een huge wachtwoord gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En hem niet (onversleuteld) opslaan in de browser is ook verstandig.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 21-07-2011 15:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik weet niet of Facebook een wachtwoord-reset aanbiedt die je kunt aanvragen met wat antwoorden op 'geheime' vragen, maar dat wordt ook vaak misbruikt omdat de antwoorden daarop erg makkelijk te vinden zijn. Kijk daar dus ook even naar :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 15:26
Nvidiot schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:54:
Ik weet niet of Facebook een wachtwoord-reset aanbiedt die je kunt aanvragen met wat antwoorden op 'geheime' vragen, maar dat wordt ook vaak misbruikt omdat de antwoorden daarop erg makkelijk te vinden zijn. Kijk daar dus ook even naar :)
Je krijgt idd dat scherm met de lokatie van waar is ingelogd met de vraag bent u dit.
Zoniet moet je meteen een ander wachtwoord aanmaken en een nieuwe veiligheidsvraag

@haxor, ik kan zo snel de link niet vinden maar er was ergens een zip bestand gepost met daarin een lading aan facebook logins + wachtwoorden.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix.
Mag wel duidelijk zijn waarom.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Nu online
alt-92 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:02:
Titelfix.
Mag wel duidelijk zijn waarom.
Wat was de titel eerst dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
HaX0r schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:26:
[...]

Wat was de titel eerst dan?
"Facebook gehacked"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-10-2024
Had hetzelfde voor enkele dagen terug (kan de datum nie echt precies specifieren daar ik maar sporadisch eens inlog), samen met mijn broer. Toonde ook aan dat de zogezegde hack uit Japan kwam.
Pagina: 1