Toon posts:

copy protection of drive kapot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al vaak geprobeerd een paar cd's te importeren in iTunes;

Rolling Stones - Exile on Main Street
Pearl Jam - Ten
Placebo - Black Market Music
Foo Fighters - Wasting Light
en nog een paar cd's van kleinere bands die ik op optredens gekocht heb.

Het vreemde is dat importeren altijd moeilijk gaat, alsof de cd-drive het er 'fysiek' moeilijk mee heeft. Ik dacht dus dat de drive defect is, of toch aan 't einde van zijn levensduur. Ook afspelen gaat moeilijker, soms had je bliepjes in de muziek.

Nu probeerde ik nogmaals een paar cd's te importeren, alleen waren dit cd's die ik jaren terug zelf had gebrand. Dit ging perfect.
Nu twijfel ik dat mijn superdrive kapot is of dat iTunes moeilijk doet bij enige vorm van basic kopieerbeveiliging?

Voor de goede orde; ik verwacht niet dat ik hier tips krijg om eventuele beveiligingen te omzeilen; ik vind het wel enorm jammer dat het kopen een originele cd en het rippen naar iTunes om zo op een mp3speler te zetten dan moeilijker zou gaan dan gewoon eventjes op een torrent te klikken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:39

InFamous

excommunicado

Waarom rip je niet eerst de cd naar je pc/laptop zelf en vanaf daaruit importeer je ze in Itunes, bij mij deden sommige cd's ook moeilijk en heb het toen zo opgelost.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goh, ik heb niet echt een programma waarmee je cd's kan rippen. Ik had moeten vermelden dat 't om een Macbook gaat (OSX 1.5).

Ik vind 't alleen vreemd, ik dacht dat iTunes all-in-one zou zijn. Aan de andere kant, moest dit een beperking van iTunes zijn zou er waarschijnlijk veel bekend van zijn, maar Google vind alleen dat iTunes een hak wordt gezet door kopieerbeveiligingen die een eigen speler vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ohhh ja, ik heb geen ervaring met OSX, maar met windows rip ik gewoon via windows media player en vanuit daar importeer ik ze in itunes. Het gekke is 2 cd's van het zelfde platen label reageren ander in itunes. De ene werkt prima en de andere maar half of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus je hebt ook dat bij sommige originele cd's de drive begint te hangen, lang begint te ratelen (de kop heel snel heen en weer enz.) en bij sommige cd's normaal gedrag vertoont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Nou niet zozeer me cd-drive zelf maar itunes loopt vast, crasht, happer enzo.

Heb je niet een externe dvd-drive die je kan lenen van iemand om je speler in je macbook uit te sluiten?

[ Voor 41% gewijzigd door InFamous op 20-07-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:14:
Nou niet zozeer me cd-drive zelf maar itunes loopt vast, crasht, happer enzo.

Heb je niet een externe dvd-drive die je kan lenen van iemand om je speler in je macbook uit te sluiten?
Helaas niet. Ik heb wel op een andere Mac ongeveer hetzelfde gehad, maar niet genoeg zeker te zijn. Plus, ik heb gewoon nog maar van weinig problemen met iTunes gehoord?

Als ik jullie ervaringen hoor zou 't wel eens de drive kunnen zijn lijkt mij, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:21:
[...]

Helaas niet. Ik heb wel op een andere Mac ongeveer hetzelfde gehad, maar niet genoeg zeker te zijn. Plus, ik heb gewoon nog maar van weinig problemen met iTunes gehoord?

Als ik jullie ervaringen hoor zou 't wel eens de drive kunnen zijn lijkt mij, niet?
Jullie ervaringen, het is er tot nu toe maar 1 en ik heb ongeveer dezelfde problemen als jou. Vandaar dat ik kwam met mijn oplossing rip ze eerst naar je pc dan naar itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhu, ben iets om te rippen aan't zoeken atm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Hier nog een die gezeik heeft met cd's rippen incl itunes en osx
http://www.homerecording.be/forum/t554.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mm, 't is de drive waarschijnlijk, net spuugde hij een vers ingebrachte cd terug uit -> van dit vind je wel veel topics op fora en ze komen allemaal neer op drive toast/try lens cleaner.

Lens cleaner it is, anders een cheapo USB-station.

Thanks anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:48:
Mm, 't is de drive waarschijnlijk, net spuugde hij een vers ingebrachte cd terug uit -> van dit vind je wel veel topics op fora en ze komen allemaal neer op drive toast/try lens cleaner.

Lens cleaner it is, anders een cheapo USB-station.

Thanks anyway!
Hmmmm, dat is minder. Succes met je macbook

Pagina: 1