Toon posts:

Ethernet 10/100/1000 snelheid router/switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een router die alleen 100mbit ondersteund. Op dit moment ben ik cat6 kabels aan het trekken voor een gigabit verbinding.

Nou vraag ik mij af of ik voor de router een gigabit switch kan zetten, zodat de clients binnen het netwerk wel optimaal gebruik maken van de beschikbare bandbreedte van een gigabit.

En stel er zitten enkele clients tussen met een netwerkkaart die slechts 10/100 ondersteunen, wordt het hele netwerk dan gedownscaled tot 10/100 of zal er per point-to-point verbinding gekeken worden wat de maximaal mogelijke snelheid is?

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:59
dat kan inderdaad, (heb het zelf gedaan). Ik weet alleen niet hoe het zit met de trage netwerkkaarten.

[ Voor 42% gewijzigd door sjaakwortel op 20-07-2011 22:48 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:06
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:47:
Op dit moment heb ik een router die alleen 100mbit ondersteund. Op dit moment ben ik cat6 kabels aan het trekken voor een gigabit verbinding.

Nou vraag ik mij af of ik voor de router een gigabit switch kan zetten, zodat de clients binnen het netwerk wel optimaal gebruik maken van de beschikbare bandbreedte van een gigabit.

En stel er zitten enkele clients tussen met een netwerkkaart die slechts 10/100 ondersteunen, wordt het hele netwerk dan gedownscaled tot 10/100 of zal er per point-to-point verbinding gekeken worden wat de maximaal mogelijke snelheid is?
De snelheid zal per verbinding worden bepaald, dus alleen die clients zitten dan op 100mbit, terwijl de rest gewoon op 1000mbit zit :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!