Ik heb een vraag mbt Remote Web Access en Media Library (sharing).
Als ik bv een aantal mappen maak in de map Pictures op mijn WHS:
D:\ServerFolder\Pictures\Vakantie01
D:\ServerFolder\Pictures\Vakantie02
D:\ServerFolder\Pictures\Vakantie03
Ik geef gebruiker A rechten op alle mappen.
Maar gebruiker B wil ik niet dat die vakantie03 ziet.
Nu kan ik bij de map zelf (vakantie03) de permissions veranderen zodat gebruiker B deze map niet in mag.
Als ik inlog op de server dan mag de gebruiker B idd niet in het mapje vakantie03.
Ook via RWA en dan shared folders mag gebruiker B alleen in vakantie01 en 02. Bij vakantie03 krijgt ie een error dat er geen rechten voor zijn.
So far so good!
Nu komt het probleem.
Gebruiker B heeft in de RWA wel Media Library aan staan. En hier worden dus wel de foto's uit vakantie03 getoond!
Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten? Ik wil in Media Library ook dat hij de rechten ziet en meeneemt. Zodat vakantie03 niet voorkomt bij gebruiker B.
Dit vraag ik omdat ik mijn WHS willen gebruiken ook voor vrienden die dan foto's kunnen kijken van bv feestjes waar we geweest zijn. Maar diezelfde vrienden hoeven geen foto's te zien van bijvoorbeeld mijn vakantie.
Maar met Media Library zijn die dus wel zichtbaar...
Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Als ik bv een aantal mappen maak in de map Pictures op mijn WHS:
D:\ServerFolder\Pictures\Vakantie01
D:\ServerFolder\Pictures\Vakantie02
D:\ServerFolder\Pictures\Vakantie03
Ik geef gebruiker A rechten op alle mappen.
Maar gebruiker B wil ik niet dat die vakantie03 ziet.
Nu kan ik bij de map zelf (vakantie03) de permissions veranderen zodat gebruiker B deze map niet in mag.
Als ik inlog op de server dan mag de gebruiker B idd niet in het mapje vakantie03.
Ook via RWA en dan shared folders mag gebruiker B alleen in vakantie01 en 02. Bij vakantie03 krijgt ie een error dat er geen rechten voor zijn.
So far so good!
Nu komt het probleem.
Gebruiker B heeft in de RWA wel Media Library aan staan. En hier worden dus wel de foto's uit vakantie03 getoond!
Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten? Ik wil in Media Library ook dat hij de rechten ziet en meeneemt. Zodat vakantie03 niet voorkomt bij gebruiker B.
Dit vraag ik omdat ik mijn WHS willen gebruiken ook voor vrienden die dan foto's kunnen kijken van bv feestjes waar we geweest zijn. Maar diezelfde vrienden hoeven geen foto's te zien van bijvoorbeeld mijn vakantie.
Maar met Media Library zijn die dus wel zichtbaar...
Enig idee hoe ik dit kan oplossen?