Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn71
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-06-2021
Het lukt me niet op WIndows 7 Home NL 64 bit te installeren op een nieuwe pc.

Asrock H61iCafe Moederbord
HDD aangesloten op SATA2_0
CD-ROM aangesloten op SATA2_2
Zowel IDE-mode als AHCI-mode geprobeerd

De pc boot vanaf de installatie-cd, Windows start en ik kies de taalinstellingen.
Klik daarna Install.
Stap 1 zie ik onderin beeld ('Informatie verzamelen')

Er komt een venster met de titel 'Stuurprogramma laden' en de tekst
Een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd-station ontbreekt. Als u een diskette, cd, dvd of USB-flashstation met het stuurprogramma hebt, dient u dit nu te plaatsen.

cd van AsRock moederbord erin en klik op OK

Lijst is leeg, probeer handmatig wat op te geven, maar tevergeef:
'Kan geen nieuwe apparaten vinden. Zorg ervoor dat de stuurprogrammabestanden juist zijn en zich op het installatiemedium voor de stuurprogramma's bevinden'

Toen ik de laatste keer probeerde met AHCI mode, zag ik wel een item in de lijst van drivers, maar toch na het selecteren en klikken op Volgende kreeg ik weer de fout van 'kan geen nieuwe apparaten vinden....'

Na een hele avond drivers en INF-bestanden downloaden, geef ik het op: ik kom geen steek verder :|

Weet iemand wat ik over het hoofd zie of verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Probeer eens te installen van USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn71
Moet eerst een nieuwe usb stick kopen, maar dat ga ik zeker proberen: bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je gebruikt geen SSD/RAID neem ik aan? Eventueel een verse image downloaden van internet en die proberen? Kun je in elk geval uitsluiten of het aan je CD ligt.

[ Voor 61% gewijzigd door XeNeRgY op 20-07-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Sowieso ook even controleren in je bios of de raid controller settings niet op AHCI of RAID staan, staan ze dit wel zet ze dan even op IDE en zoals hierboven al werd voorgesteld, installeren vanaf USB stick.

Succes

edit: mocht dat alles nog niet werken ga dan eens zoeken naar een bios update van je moederbord fabrikant.

[ Voor 20% gewijzigd door loewie1984 op 20-07-2011 23:10 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Waar heb je naar gezocht op de support CD, naar een CD/DVD rom driver, of SATA controller ?
Je moet n.l. die laatste hebben...

Wel eventueel het vinkje aan/uit zetten, waar staat "show incompatible drivers" of iets van die strekking.

edit: zoals al eerder gesteld, indien geen SSD als bootschijf, dan settting op IDE laten staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Yippie op 20-07-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn71
Ik gebruik geen SSD/RAID en had de setting eerst op IDE staan, maar dat werkte niet.
Er staan ontzettend veel directories en drivers op de cd en heb ze volgens mij allemaal geprobeerd. In ieder geval alles wat te maken leek te hebben met een sata controller.
Die 'show compatibkle devices' optie had ik al eens uitgezet, maar dan nog: zodra ik op volgende klik krijg ik die melding dat er geen nieuwe apparaten zijn gevonden.

Bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:14

ManiacsHouse

Scheisse!

Dit was een probleem bij de eerder beta's van Win7. Ben hier ook eens tegen aan gelopen. Hoe ik het opgelost heb? Geen idee meer... :P
Maar hier is e.e.a. te vinden.

http://windows7forums.com...-cd-dvd-driver-issue.html

http://www.google.nl/#hl=...e2cca058&biw=1902&bih=811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn71
Bedankt gekkenhuis, lijkt precies op mijn probleem. Het vreemde is alleen dat ik het bij WIndows 7 Home met SP1 heb en die is vrij recent. Nu heb ik net een oudere Windows 7 Enterprise zonder SP geprobeerd en die gaat goed. Snapt iemand het nog? 8)7
Nou ga ik die oude installeren en gooi ik later wel SP1 er overheen.

Probleem opgelost, bedankt voor jullie hulp en suggesties :clap: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 22:18
Maar hoe wil je in hemelsnaam Home SP1 over Enterprise installeren dan? Dat is downgraden wat niet gaat namelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn71
SP1 werkt op alle Windows 7 versies.
Dan maar geen Home editie: dat maakt mij niet zoveel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Enterprise is beter dan Home dus waar maak je je druk om? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Je licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141365

Net of die enterprise versie legaal is... en hoeveel van deze functies ga je gebruiken? Maar goed volgens mij kan het topic op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:20

Wimmel

Hello

Dit is een bekend probleem bij een beschadigde iso. Probeer eens de installatie-dvd opnieuw te branden. Je kunt ook de checksums van de iso controleren om te zien of jouw iso niet beschadigd is. Een checksum verifier kun je hier vinden.

edit:

De sha1 hashes staan altijd vermeld bij de iso op MSDN.

[ Voor 11% gewijzigd door Wimmel op 21-07-2011 22:20 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn71
Sorry dat ik je moet teleurstellen Dennis, maar ik heb een MSDN-abonnement. Kun je best veel mee downloaden : legaal nota bene ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:27

vhal

ಠ_ಠ

Met mijn PC had ik het ook, bleek achteraf een sata Marvell controller te zijn waar de DVD/CD speler niet op werd "herkend". later had ik hem op een standaard Z68 Intel sata poort geplaatst en kreeg ik deze problemen niet meer.

Eerst had ik ook een bootable USB stick gemaakt maar de een 2e install verliep zonder problemen met de sata dvd drive op een intel sata poort.

Strava

Pagina: 1