Het lukt me niet op WIndows 7 Home NL 64 bit te installeren op een nieuwe pc.
Asrock H61iCafe Moederbord
HDD aangesloten op SATA2_0
CD-ROM aangesloten op SATA2_2
Zowel IDE-mode als AHCI-mode geprobeerd
De pc boot vanaf de installatie-cd, Windows start en ik kies de taalinstellingen.
Klik daarna Install.
Stap 1 zie ik onderin beeld ('Informatie verzamelen')
Er komt een venster met de titel 'Stuurprogramma laden' en de tekst
Een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd-station ontbreekt. Als u een diskette, cd, dvd of USB-flashstation met het stuurprogramma hebt, dient u dit nu te plaatsen.
cd van AsRock moederbord erin en klik op OK
Lijst is leeg, probeer handmatig wat op te geven, maar tevergeef:
'Kan geen nieuwe apparaten vinden. Zorg ervoor dat de stuurprogrammabestanden juist zijn en zich op het installatiemedium voor de stuurprogramma's bevinden'
Toen ik de laatste keer probeerde met AHCI mode, zag ik wel een item in de lijst van drivers, maar toch na het selecteren en klikken op Volgende kreeg ik weer de fout van 'kan geen nieuwe apparaten vinden....'
Na een hele avond drivers en INF-bestanden downloaden, geef ik het op: ik kom geen steek verder
Weet iemand wat ik over het hoofd zie of verkeerd doe?
Asrock H61iCafe Moederbord
HDD aangesloten op SATA2_0
CD-ROM aangesloten op SATA2_2
Zowel IDE-mode als AHCI-mode geprobeerd
De pc boot vanaf de installatie-cd, Windows start en ik kies de taalinstellingen.
Klik daarna Install.
Stap 1 zie ik onderin beeld ('Informatie verzamelen')
Er komt een venster met de titel 'Stuurprogramma laden' en de tekst
Een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd-station ontbreekt. Als u een diskette, cd, dvd of USB-flashstation met het stuurprogramma hebt, dient u dit nu te plaatsen.
cd van AsRock moederbord erin en klik op OK
Lijst is leeg, probeer handmatig wat op te geven, maar tevergeef:
'Kan geen nieuwe apparaten vinden. Zorg ervoor dat de stuurprogrammabestanden juist zijn en zich op het installatiemedium voor de stuurprogramma's bevinden'
Toen ik de laatste keer probeerde met AHCI mode, zag ik wel een item in de lijst van drivers, maar toch na het selecteren en klikken op Volgende kreeg ik weer de fout van 'kan geen nieuwe apparaten vinden....'
Na een hele avond drivers en INF-bestanden downloaden, geef ik het op: ik kom geen steek verder
Weet iemand wat ik over het hoofd zie of verkeerd doe?