Op woensdag 21 maart 2001 15:25 schreef Vilenin het volgende:
Als je Windows niet kan installeren, denk ik dat dat voldoende zegt over je capaciteiten om te oordelen over de kwaliteit van een OS.
omdat ?
op het punt dat het systeem crashte had ik in beide gevallen nog niet eens de mogelijkheid gehad wat te configgen, tot op dat punt was het alleen "next" klikken. (een PC ging onderuit tijdens hardware detectie, waarom zit er uberhaupt zoiets in ? ik kan toch zelf wel aangeven wat voor hardware ik heb ?)
-1-
Verwijder elke week stof - je computer trekt ongelooflijk veel stof aan. Dit is niet direct slecht voor je hardware maar zou je airflow kunnen blokkeren.
elke week lijkt me beetje overdreven, mijn bak draait al 2 jaar zonder dat ie echt grondig schoongemaakt is
-3-
Gebruik zo mogelijk een SCSI-HDD, dit spaart je CPU. Ik heb zelf al anderhalf jaar een servertje draaien met enkele IDE-schijven die 10 min. na gebruik uit gaan. Het maakt dus op zich niet zo veel uit, maar het is beter voor je processor om SCSI te gebruiken.
dit is wel de meest weirde reden om SCSI te gebruiken die ik ooit gehoord heb.
alsof dat kleine beetje CPU belasting iets uitmaakt op de levensduur van een CPU. denk dat je je meer zorgen moet maken om b.v. een

-4-
Prop genoeg geheugen in je server. Windows 2000 Server: 64 is het minimum (volgens Microsoft), 128 is leuk, 256 is beter en 512 is goed. Kost geen drol, dus kleine moeite, groot plezier.
dit heeft niks te maken met het 24 uur/dag aanstaan, dit geld altijd.
ennuh, jij wilt 256 of 512 MB in een bak die beetje staat te internet routeren ?
ik wist dat MS lompe software schreef, maar ZO lomp...
mijn PC draait
- Apache/php
- Mysql
- Sendmail/pop3
- Samba (windows netwerk shares)
- X-windows met Enlightenment
- meerdere browsers,
en dat met 128MB
en dan zou win2k 256 nodig hebben om een beetje IP-pakketjes in 't rond te gooien

-5-
Maak een statische swap-file om je HDD te sparen.
Hoezo spaart dat je HD ?
de kop moet toch wel heen-en-weer naar andere delen v/d schijf, het voorkomt hooguit fragmentatie. als je dat wilt kan je 't beste je swapfile op een aparte partitie zetten (zoals linux dat ook doet

)
-6-
Als je NT(4/5) gebruikt, formatteer je schijven dan in NTFS en niet in FAT.
wat heeft je filesystem met het 24u/dag aanstaan van je PC te maken ?
trouwens, een UPS kan ook handig zijn, voorkomt troubles (geen cleane unmount e.d.) bij stroomuitval, plus dat alle(?) UPS-en zorgen dat je geen spanningspieken e.d. op je PC krijgt. wat beter is voor de voeding en de rest van je PC.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.