Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers

Ik heb sinds vandaag de artic cooling freezer xtreme rev .2

Deze koelt zeer slecht

de koeler zit er nu goed op en er zit een vers laagje koelpasta op

De tempratuur met de stock cooler waren rond de 40 50

nu zijn het tempraturen rond de 60 70

Wat kan ik hier aan doen ?

Het is trouwens een amd setupje

amd phenom 955 3,4 ghz

msi 870 c45

Graag een oplossing ;)

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01 17:48

Harrie

NederVlaming

Er zat toch geen beschermstickertje op de onderkant ofzo he? :+

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Je zegt: de koeler zit er nu goed op. Zat deze er eerst niet goed op? En waarschijnlijk nu weer niet....

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-01 13:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb dezelfde koeler en deze presteert zeer goed. Ga er maar vanuit dat je iets verkeerd heb gedaan bij de montage.

---RAWE CEEK!!!---

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Oh ik had een keer de beschermsticker laten zitten, heel vroegah een keer. Ik check dat ding nu tig keer voordat ie erop gaat, en als ie niet genoeg glimt polijst ik em.

Als de temps met een (volgens Google afbeeldingen forse) koeler minder zijn is er iets mis denk ik.
Als eerste de aanwijzingen van de koeler zelf. Die laten je meestal een flinke tube koelzooi erop kalken, heb je die instructies exact zo gevolgd?

Wat had je eerste fout gedaan dat je zegt hij zit er nu goed op?

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-01 15:51
te veel koelpasta ?

Verwijderd

Topicstarter
het leek als of de koeler scheef zat nu zit de recht en vast

en er zit geen bescherm ding of so meer op verse koelpasta

maar de tempratuur blijft nu rond de 50 60

• lezzmeister
Recht en vast zijn twee heel verschillende dingen.
Kruislings aangedraaid? Strak maar niet te strak?
Als je nu eens een foto maakt van de zijkant? Misschien dat iemand hier ziet van: he wacht ff.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Het is misschien
ook een idee
om je zinnen op 1 regel af
te maken, zodat het wat beter
leest. Gebruik ook eens wat leestekens.

Het is misschien ook een idee om je zinnen op 1 regel af te maken, zodat het wat beter leest. Gebruik ook eens wat leestekens.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
@ lezzmeister zal proberen een foto te maken

Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/07/20/ed5a8776864f42496a837e052a28b506/IMG_0012.JPG

Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/07/20/b88726aa15165018c1ee989214a09bd6/IMG_0014.JPG

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 21:45 ]

• lezzmeister
De fans staan de goede kant op?

Geen pasta die langs de zijkant weglekt, de klem lijkt me er goed op te zitten.
De koeler is echt het enige dat je heb vervangen of ook iets anders in een keer?

Verwijderd

Topicstarter
Morgen schroef ik me mobo er uit en dan kijk ik wel even

koelpasta zit er netjes op en druipt niet weg

de koeler heb ik vandaag als enige vervangen aan mijn pc

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01 17:48

Harrie

NederVlaming

Je moederbord controleert toch niet de fan speed om op ongeveer 60 graden uit te komen (zie bios settings)?

[ Voor 15% gewijzigd door Harrie op 20-07-2011 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar regelt het wel

Ik heb de temperatuur op 40 graden staan en draait de fan volluit

Verwijderd

De koeler staat scheef ten opzichte van het moederboard zoals op de foto te zien is (ligt niet aan de hoek, rechterzijde zou uit moeten lijnen met je RAM slot). En op de tweede foto zie ik een stuk processor uitsteken onder het raakvlak van de koeler ?

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07-2025

Peter91

<=]

Als je de koeler er af haalt, kan je toch kijken of deze goed contact heeft gemaakt..

• sjaakwortel
  • Laatst online: 21:45
heb je niet teveel koelpasta aangebracht ??

Verwijderd

Op de foto lijkt het inderdaad scheef. Of dat zo is blijft lastig te beoordelen natuurlijk, maar wel een van de weinige redenen waarom deze koeler slechter zou koelen dan de stock. Overigens een tip: je topictitel 'hulp gezocht' is nogal algemeen, probeer dit te specificeren, dat werkt wat handiger voor anderen.

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2025
Het is wat lastig te zien op de foto, maar volgens mij zit je kast fan (achterkant) verkeerd om.

De achterste fan hoort uit te blazen om de warme lucht die zich naar boven beweegt de kast uit te werken.

Volgens mij zie ik op de foto de plastic 'armen' (waar de fan aanvast zit) aan de binnenkant van de kast zitten, en die kan blaast hij op.

Als je artic cooling freezer xtreme rev .2 wel de goede kant op zit, blazen ze nu tegen elkaar in. Dit is extreem inefficient, aangezoen er geen airflow is, maar de 2 koelers een mini tornado tussen zich in aan het creeeren zijn. Hierdoor loopt er weinig (en warme) lucht langs je cpu koeler.

De stock fan is hier minder gevoelig voor, vandaar het verschil.

Maar goed, kan het bovenstaande fout hebben, het is wat lastig te zien.

Verwijderd

Als dat zo is dan heb je echt konings-ogen :D

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01 17:40
Klopt volgens mij nog ook. :D

De meeste fans draaien richting het framepje (de vier pootjes die de motor in de lucht houden). En die zie je hier aan de binnenkant zitten.

Best real dat je dat zomaar even ziet.

[ Voor 10% gewijzigd door Orwell op 20-07-2011 23:23 ]

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04-2025
sterker nog heb wat fotootjes gezocht van enermax fans en als deze altijd dezelfde kant zijn opgeprent dan staat deze fan idd precies verkeerd om :P check is wat de temperaturen zijn als deze omgedraaid is...

Verwijderd

IK voel een LOL momentje aankomen denk ik ;)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-01 16:26
Guiding schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:15:
Het is wat lastig te zien op de foto, maar volgens mij zit je kast fan (achterkant) verkeerd om.

De achterste fan hoort uit te blazen om de warme lucht die zich naar boven beweegt de kast uit te werken.

Volgens mij zie ik op de foto de plastic 'armen' (waar de fan aanvast zit) aan de binnenkant van de kast zitten, en die kan blaast hij op.

Als je artic cooling freezer xtreme rev .2 wel de goede kant op zit, blazen ze nu tegen elkaar in. Dit is extreem inefficient, aangezoen er geen airflow is, maar de 2 koelers een mini tornado tussen zich in aan het creeeren zijn. Hierdoor loopt er weinig (en warme) lucht langs je cpu koeler.

De stock fan is hier minder gevoelig voor, vandaar het verschil.

Maar goed, kan het bovenstaande fout hebben, het is wat lastig te zien.
Koning..

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Het tegen elkaar in blaas effect had ik ook bij mijn pc, omdat je moeilijk kan zien bij één van je eerste pc's welke kant die fans nou blazen. Waarsch moet hij gedraait worden, ben benieuwd

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:30:
Het tegen elkaar in blaas effect had ik ook bij mijn pc, omdat je moeilijk kan zien bij één van je eerste pc's welke kant die fans nou blazen. Waarsch moet hij gedraait worden, ben benieuwd
In dat geval kan roken nuttig zijn. Houd je sigaret achter de fan (aan buitenkant!!) en kijk wat de rook doet :)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-01 16:26
Zou ik niet doen, zonde van je sigaret of ander rookwaar, en als hij inderdaad verkeerd staat, krijg je rook/as in je pc.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-01 17:13

Kwastie

Awesomeness

Zoals al vaker is gezegd, onderschat te veel koel pasta niet.

Op de foto lijkt het haast alsof je moederbord scheef in je kast zit.. (videokaart lijkt namelijk wél recht te zijn)

Offtopic:

Btw: Je camera loopt 1 maand achter O-)

Waarom zoveel enters, het leest niet erg fijn

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Simpele manier om te checken of je koeler goed gemonteerd is:
Is de heatsink heet en je processor ook, dan zit je koeler goed maar is er iets anders mis (fan verkeerd om bvb)
Is je heatsink koel maar je processor heet, dan zit je koeler niet goed op de processor.

Het verschil tussen 40 en 70 graden zou je met de hand moeten kunnen voelen.
(40 graden = een heet bad, 70 graden = je verbrand als je je vingers er te lang op houd)

TheS4ndm4n#1919

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2025
Je kan natuurlijk ook even met je hand voelen of de koeler blaast of zuigt. Dan ben je er zo achter.

Mocht je wel roken, kan je natuurlijk ook een flinke hijs nemen en dit richting de de fan / cpu blazen, dan zie je ook wat de lucht doet.

Dan nog iets anders wat me opviel. Als je deze koeler hebt gekocht om te gaan overclocken, houdt er rekening mee dat je een 20 pins connector op de 24 pins moederboard aansluiting hebt aangesloten. Dit wil niet zeggen dat je systeem instabiel hoeft te zijn, maar als je gaat overclocken en het wil niet helemaal lukken met de stabiliteit, dan is het iets om in je achterhoofd te houden.

*edit*

Mocht je casefan inderdaad verkeerd omzitten, moet ik nog wel even kudos geven aan lezzmeister, door zijn opmerking ging ik op de fans letten.

[ Voor 11% gewijzigd door Guiding op 21-07-2011 01:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen mijn mobo er uit gehaald en de koeler opnieuw goed vastgezet nu koelt die goed temperatuur rond de 40 50

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:28

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ook je casefan omgedraaid? Kan ook nog veel helpen aan de airflow ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Ook die heb ik omgedraaid ja ;)
Pagina: 1