Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Potverdrie ! Heb ik vanmorgen een nieuw contract getekend om over te stappen van KPN naar Vodafone, nu kom ik in de voorwaarden tegen dat ik geen VoiP en SMSoIP zou mogen doen.
Dat heeft die vriendelijke BelCompany-meneer er niet bij gezegd. Ook in het contract, en op de website met de aanbieding staat deze info niet, je moet er echt specifiek naar op zoek gaan.
Nu vraag ik mij dus af hoe het zit met de netneutraliteit van Vodafone. Kunnen ze dit uberhaupt eisen ? Hoe bepalen ze of ik VoIP gebruik ? Kunnen/mogen ze dit blokkeren ? Eigenlijk was ik blij om KPN vaarwel te zeggen, maar als ook Vodafone in mijn datapakketjes gaat zitten grasduinen, had ik wellicht iets anders gekozen :(

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

SMSoIP werkt gewoon (tenminste Whatsapp), ik kan ook met Fring gewoon bellen over 3G. Heb een Vodafone 275 Bel+Sms+web.

Dus blokkeren doen ze het niet, maar de meeste providers hebben dit wel in de voorwaarden staan geloof ik:
-Geen Voip
-Geen SMSoIP
-Geen Tethering met je laptop

[ Voor 57% gewijzigd door Kecin op 20-07-2011 18:15 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:26

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Met het Bel+Sms+Web abonnement is het niet toegestaan de SIM kaart waarop deze is geactiveerd te gebruiken in combinatie met PC, tablet en/of laptop e.d., waaronder begrepen maar niet beperkt tot het gebruik van je mobiele telefoon als modem, of voor peer-to-peer gebruik, VoIP en SMSoIP diensten
http://www.vodafone.nl/mo...sms_web/overige_tarieven/

Het staat dus heel duidelijk.

Daarnaast had je ook gewoon het nieuws van de afgelopen tijd kunnen volgen. Is zelfs in een artikel geweest dat vodafone het al jaren doet en dat eigenlijk alle providers het doen. Dat KPN uiteindelijk de dupe ervan is geworden is eigenlijk domme pech.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Die had ik even gemist :> My bad.
Daarnaast had je ook gewoon het nieuws van de afgelopen tijd kunnen volgen. Is zelfs in een artikel geweest dat vodafone het al jaren doet en dat eigenlijk alle providers het doen. Dat KPN uiteindelijk de dupe ervan is geworden is eigenlijk domme pech.
Heb je het nu over die voorwaarden, of het gebruiken van " deep packet inspection" voor het analyseren van het dataverkeer. Ik heb het debacle rond KPN wat dat betreft wel enigszins gevolgd, maar had daaruit toch de indruk dat KPN verder ging (te ver IMHO) dan andere providers.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:26

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

u_nix_we_all schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:25:
[...]

Die had ik even gemist :> My bad.

[...]

Heb je het nu over die voorwaarden, of het gebruiken van " deep packet inspection" voor het analyseren van het dataverkeer. Ik heb het debacle rond KPN wat dat betreft wel enigszins gevolgd, maar had daaruit toch de indruk dat KPN verder ging (te ver IMHO) dan andere providers.
Gebruik van DPI. KPN heeft alles geanalyseerd en vervolgens dat gepubliceerd. Vodafone heeft daarop gereageerd met dat het gebruik van DPI bij ze al jaren gebeurd en dat ze er zelfs actief gebruik van maken om de VOIP diensten te blokkeren. Pin mij er niet op vast maar dat was volgens mij het bericht vanuit Vodafone. Het grote verschil is dat Vodafone het niet hoog van de toren heeft geblazen en KPN dat steeds wel doet. Hierdoor verliest KPN gezicht en Vodafone komt er gewoon mee weg...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:42
Houdt dit in dat je met abonnementen van Vodafone die je vanaf nu afsluit geen diensten als WhatsApp kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

WhatsApp wel, dat is tot nu toe nog niet afgesloten (SMSoip)
Viberen ofzo kan niet, dat is een vorm van Voip en dat werkt helaas niet.
Ben wel benieuwd wanneer ze SMSoip ook gaan blokkeren of er extra geld voor gaan vragen...

Heeft iemand toevallig de contractvoorwaarden van een Bel+SMS+Web abbo met fup dus zonder datalimiet.
Ben benieuwd hoe het daar gesteld staat met onder andere voipen, aangezien het dus 'onbeperkt' internet is..

EDIT: Dienstvoorwaarden FUP Bel+SMS+Web:
Bij Overeenkomsten waarbij mobiel internet standaard inbegrepen is, is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of te gebruiken voor VOIP en SMSoIP diensten.

Jammer voor mij, achja so be it

[ Voor 46% gewijzigd door CLB op 21-07-2011 12:51 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:42
CLB schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:45:

Heeft iemand toevallig de contractvoorwaarden van een Bel+SMS+Web abbo met fup dus zonder datalimiet.
Ben benieuwd hoe het daar gesteld staat met onder andere voipen, aangezien het dus 'onbeperkt' internet is..
SMSoIP wordt ook geblokkeerd volgens de voorwaarden van Vodafone.
Echter, volgens dit en nog een dit artikel valt WhatsApp niet onder SMSoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ben wel benieuwd wanneer ze SMSoip ook gaan blokkeren of er extra geld voor gaan vragen...

Bij Overeenkomsten waarbij mobiel internet standaard inbegrepen is, is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of te gebruiken voor VOIP en SMSoIP diensten.

Op mijn iPhone met Vodafone werkt het wel gewoon(Viber), belde naar een ander persoon en we zaten beide op het 3G netwerk (Ik Vodafone, hij T-mobile als ik me niet vergis)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
barzi schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:52:
[...]

SMSoIP wordt ook geblokkeerd volgens de voorwaarden van Vodafone.
Echter, volgens dit en nog een dit artikel valt WhatsApp niet onder SMSoIP.
Ach, alleen de term SMSoIP getuigt al van een denkwijze die in de vorige eeuw thuishoort. Waarom zou je het sturen van een bericht over een ip verbinding niet gewoon bij de naam noemen die het heeft, zoals e-mailen, twitteren, msn-nen, of whats-appen van mijn part.

Overigens vond ik nog wel ergens een mogelijkheid om Internet-bellen-blox aan te schaffen. Voor 5€ per maand mag je wel Voipen.

Het is allemaal puur protectionisme van hun oude melkkoeien, is nou nergens een provider te vinden die gewoon de exploitatie van zijn mobiele datanetwerk op orde heeft, zodat je de klant niet hoeft af te knijpen op het soort van data dat hij gebruikt, maar gewoon data als data behandeld, en afrekent per hoeveelheid. Hoeven ze ook niet in het grijze gebied van DPI te opereren, wat voor mij bijna gelijkstaat aan het schenden van briefgeheim :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Het is ook wel grappig dat er op alle nokia phones bij Vodafone de app Joikuspot zit, iets welke bedoeld is om de telefoon als een router te gebruiken, wifi -> 3G... Geestig dat ze het dan wél verbieden.

Overigens gebruik ik met vodafone Nimbuzz om te bellen en gebeld te worden in combinatie met voipbuster. Werkt, maar niet top over 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sinds wanneer kun je SMS-en met Whatsapp?

Er staat trouwens een artikel op de frontpage dat Vodafoon het er uithaalt zodra die wet erdoor is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

In dit persbericht van VF staat dat ze het gewoon toestaan "zoals voorheen"

Ik kan met mijn prepaid VF met internet bloxx ook gewoon whatsappen :)

Het gaat vooral om de wijziging in datalimieten.

[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 22-07-2011 14:37 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Slasher schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:35:
In dit persbericht van VF staat dat ze het gewoon toestaan "zoals voorheen"

Ik kan met mijn prepaid VF met internet bloxx ook gewoon whatsappen :)

Het gaat vooral om de wijziging in datalimieten.
Tja, echt duidelijk is het allemaal niet. Maar hopen dat die nieuwe telecomwet snel door de 1e kamer wordt goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

En dat er wat meer virtuele providers komen en wat meer toezicht van de opta over het doorberekenen van kosten daaraan door de grote 3. 3 netwerken zou voldoende moeten zijn voor concurrentie, we zijn maar een klein landje (en vijf was te veel in het verleden). Met ADSL is het ook goedgekomen terwijl alle infrastructuur van KPN was (schijnbaar was dat zelfs te goedkoop want de abo's onder de 20 euro zijn weer verdwenen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 19:20

IEF

Why so serious?

Move naar Telecomproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als op je contract niet staat dat deze voorwaarden van toepassing zijn, dan zijn ze niet van toepassing. Dan is VoIP gewoon toegestaan. Dat Vodafone misschien een andere bedoeling heeft, doet daar niet aan af.

In de voorwaarden van Vodafone staat dat de tarieven uit het tarievenoverzicht van toepassing zijn op de overeenkomst. Er staat niet dat aanvullende voorwaarden in het tarievenoverzicht van toepassing zijn. Deze voorwaarden hebben ook niets met de tarieven te maken. Ook op deze manier zijn de VoIP-voorwaarden dus niet van toepassing.

Verder kan een tekstje of documentje op een website de overeenkomst natuurlijk niet aantasten. Ik heb ook een overeenkomst met Vodafone en daarop zijn de FUP-voorwaarden ook niet van toepassing, simpelweg omdat dit niet uit de overeenkomst en de algemene voorwaarden daarbij volgt.
Pagina: 1