Toon posts:

Tekst na nieuws-submit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte (echt) redactie,

LOL! Ik stuur voor het eerst in m'n leven een nieuwstip in – meestal zoek ik alleen op Tweakers.net en Anandtech naar technisch nieuws – en tref, na het drukken op de submitknop, onderstaande tekst. In de tijd van VNU Media / Professionalisatie van de site en überhaupt in 2011 kan dit toch eigenlijk gewoon niet. Het staat haaks op het "zoveel mogelijk in het Nederlands schrijven" beleid van Tweakers.net. Het oogt dan ook als een tekst die zijn oorsprong nog vindt op WoT ;) Denigrerende tekst wegens denigrerend "submitje". Zonder submits was Tweakers nergens

Thanks Fallen Angel,

Het artikel op http://www.powned.tv/nieu...niet_met_deep_packet.html heeft zijn plaats gevonden in de diepe krochten van onze submitqueue. Van daaruit zal het zich een weg moeten banen langs de meedogenloze doch rechtvaardige poortwachters van de submit-, nieuws- en meukqueue. Moge de force met jou en je nieuwssubmitje zijn...

Disclaimer: er wordt niet gecorrespondeerd over ongeplaatste nieuwssubmits!

Hopelijk wel over de "succesvol ingestuurd tekst".

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 17:55 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
Op een succesvol geplaatst bericht kun je op de FP reageren en in GR. :+ Dit topic valt eigenlijk samen met een ander topic ([feat] Nieuwstip Insturen) dus daar kun je je misschien beter bij aansluiten. :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:35:
In de tijd van VNU Media / Professionalisatie van de site en überhaupt in 2011 kan dit toch eigenlijk gewoon niet.
Ach, onder elke review staat ook nog altijd 't'rug naar huus' en als ze die tekst om deze reden aanpakken, steek ik het hoofdkantoor in de fik. En dat zeg ik als verklaard Randstedeling en weilandenhater :)
Het staat haaks op het "zoveel mogelijk in het Nederlands schrijven" beleid van Tweakers.net. Het oogt dan ook als een tekst die zijn oorsprong nog vindt op WoT ;) Denigrerende tekst wegens denigrerend "submitje". Zonder submits was Tweakers nergens
Dat zie je verkeerd; die tekst is zeker niet denigrerend. Je moet je submit in deze context eigenlijk als een soort schattig hobbitje zien, die op reis gaat, van jouw pc naar onze fp, zich onderwijl langs monsters als Shelob en Sauron (maar dan daar de rechtvaardige variant van) worstelend en, naar wij allen hopen, uiteindelijk zegevierend. A propos, een 'zoveel mogelijk'-beleid hebben we niet, eerder een 'waar mogelijk'. Maar afgezien van 'submitqueue' en 'force' zie ik geen recente bastaardwoorden, en die zou ik niet snel vervangen vanwege respectievelijk herkenbaarheid en culturele relevantie (oder so etwas) - ik ga dus voorstellen om alles te laten zoals het is :)
zeef schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:32:
Dit topic valt eigenlijk samen met een ander topic ([feat] Nieuwstip Insturen) dus daar kun je je misschien beter bij aansluiten. :)
Dat zie ik dan weer helemaal anders :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nostalgie heeft ook z'n waarde :)

Intentionally left blank

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:56
Ik vind het een heel leuk en koddig tekstje, eigenlijk. Dat van die Hobbit en z'n reis is wel nieuw voor me :+

Ik ben helemaal geen stagiair

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 10:47

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik zal het wel gedaan hebben hierna :) maar eigenlijk ben ik ervoor om deze tekst wel aan te gaan passen. Sowieso staat er op mijn lijstje dat we heel veel teksten van automatische mails (o.a naar Pricewatch winkels) gaan aanpassen. Natuurlijk, nostalgie heeft waarde maar de tekst is, naast wel erg uhm...nouja erg, ook gewoon niet zo duidelijk wat er gaat gebeuren met de nieuwssubmit en wat de gebruiker kan verwachten. Alleen om al die reden zou er op zich best iets mee gedaan mogen worden.

Zonder een enorme discussie te willen starten trouwens over dat juist dit soort dingen Tweakers Tweakers maakt voor sommigen. Dat bestrijd ik niet en wil ik ook niet veranderen.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De eerste keer dat ik het zag een paar jaar geleden heb ik er een kwartier naar staan grijnzen :D

De tekst is misschien niet heel duidelijk, maar dit is het eerste topic wat ik er over zie in al die jaren. Dan zullen de meesten het wel snappen denk ik :+

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bonzz.netninja schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:30:
Zonder een enorme discussie te willen starten trouwens over dat juist dit soort dingen Tweakers Tweakers maakt voor sommigen. Dat bestrijd ik niet en wil ik ook niet veranderen.
Doe het dan ook niet :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Hooglander1 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:34:
De eerste keer dat ik het zag een paar jaar geleden heb ik er een kwartier naar staan grijnzen :D

De tekst is misschien niet heel duidelijk, maar dit is het eerste topic wat ik er over zie in al die jaren. Dan zullen de meesten het wel snappen denk ik :+
Dat kan natuurlijk ook een andere reden hebben (de nieuwssubmit zit imho best weggestopt)
Ja ik twijfelde al enorm :) Maar kon het toch niet laten. Juist in het licht dat mijn streven is om er vooral een betere website van te maken zijn dit zaken die dat in de weg staan imho. (en ik heb persoonlijk een hekel aan nostalgie)

[ Voor 30% gewijzigd door bonzz.netninja op 03-08-2011 10:36 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bonzz.netninja schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:35:
Ja ik twijfelde al enorm :) Maar kon het toch niet laten. Juist in het licht dat mijn streven is om er vooral een betere website van te maken zijn dit zaken die dat in de weg staan imho. (en ik heb persoonlijk een hekel aan nostalgie)
Deze tekst is nu niet bepaald zichtbaar voor de 'avarage' bezoeker, dan zou ik eerder focus leggen op de polls dan op teksten ergens op verlaten plekjes van tweakers :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

SinergyX schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:43:
[...]

Deze tekst is nu niet bepaald zichtbaar voor de 'avarage' bezoeker, dan zou ik eerder focus leggen op de polls dan op teksten ergens op verlaten plekjes van tweakers :P
Eens.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

een tekst met een knipoog mag toch ook, niet alles moet bol staan van de stijve teksten

39

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:58

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

bonzz.netninja schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:30:
Ik zal het wel gedaan hebben hierna :) maar eigenlijk ben ik ervoor om deze tekst wel aan te gaan passen.
Dan zou ik persoonlijk liever een uitbreiding zien. Onder de tekst een korte "echte" uitleg, Die tekst moet blijven.

En het scheelt Rataplan weer een hoop benzine kopen

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Of een beetje een middenweg, veelgebruikte forumonderdelen een klein beetje serieus tintje meegeven maar nostalgisch en de frontpage/bezoekersaangelegenheden wat meer 'en plein publique' is @ meer serieus met een klein beetje nostalgisch tintje. Oftewel zorgvuldig herschrijven. Alsof jullie nog niet genoeg te doen hadden :P

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

MueR schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:55:
[...]

Dan zou ik persoonlijk liever een uitbreiding zien. Onder de tekst een korte "echte" uitleg, Die tekst moet blijven.

Eens. Wat mij betreft (maar ik ga daar niet echt over geloof ik) kunnen we de tekst best in mate in stand houden want ik ben persoonlijk wel gevoelig voor enige nostalgische argumentatie. Let wel, met helderder maken bedoel ik niet compleet herschrijven en verbouwen. Maar enige extra duiding kan wat mij betreft geen kwaad.

[ Voor 6% gewijzigd door bonzz.netninja op 03-08-2011 12:37 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

bonzz.netninja schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:36:
Maar enige extra duiding kan wat mij betreft geen kwaad.
Over deze tekst is best te praten hoor (zo helder is de strekking nou ook weer niet), zolang het maar om duidelijker maken gaat en niet om professionalisering :P Doe mij anders even een lijstje met het gewenste feitenmateriaal, dan bak ik wel wat :)

Maar van 'T'rug naar huus moet iedereen afblijven! :{
MueR schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:55:
You seriously underestimate both the flammability of HQ and my prowess with matches 8)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1