Ik heb sinds 3 weken een nieuwe pc, en (toevallig?) sinds die tijd enorme problemen met mijn UPC internet/telefonie. Het gekke is dat het probleem in eerste instantie in het modem lijkt te zitten, maar dat het zich vooral manifesteert wanneer ik mijn pc aan het modem hang, en wanneer ik mijn laptop eraan hang, het niet/nauwelijks gebeurt. Wanneer ik mijn pc, zonder router, wired direct op het modem aansluit verlies ik elke 5-20 min. mijn verbinding. Het modem blijft 9 van de 10 keer online (qua lampjes), maar ik krijg bij mn network icoontje een geel uitroepteken. Het modem uit en aan zetten zorgt er altijd voor dat mn verbinding weer terugkomt, maar kort daarop gebeurt het weer. Wanneer ik op zo'n moment de telefoon pak heb ik wel een kiestoon, maar als ik een nummer draai dan gebeurt er niks, het blijft stil..
Het gekke is dus dat het met mn laptop uren achter elkaar goed kan gaan, en op mn pc binnen 20 min. raak is. Om uit te sluiten dat het aan mn onboard LAN ligt heb ik vanmorgen even een PCI ethernetkaartje gekocht, maar daarmee precies hetzelfde probleem. Kan iets op mijn pc ervoor zorgen dat het modem in de war raakt, of zou het allemaal stom toeval zijn?
Het gekke is dus dat het met mn laptop uren achter elkaar goed kan gaan, en op mn pc binnen 20 min. raak is. Om uit te sluiten dat het aan mn onboard LAN ligt heb ik vanmorgen even een PCI ethernetkaartje gekocht, maar daarmee precies hetzelfde probleem. Kan iets op mijn pc ervoor zorgen dat het modem in de war raakt, of zou het allemaal stom toeval zijn?