Ik heb een klein script gemaakt om afbeeldingen te verkleinen. Dit werkt uitstekend met kleine afbeeldingen, maar op het moment dat ik een grotere afbeelding upload, loop ik tegen het volgende probleem.
Eerst gaf de functie imagecreatefromjpeg() een error, omdat er niet genoeg memory beschikbaar was. Deze heb ik vervolgens aangepast. Nu geeft deze functie geen error meer, maar geeft hij simpelweg de boolean false terug. Ik heb geen idee hoe ik dit op moet lossen en ben eigenlijk ten einde raad.
Hoop dat één van jullie mij kan helpen. Hieronder een stuk van mijn code:
Eerst gaf de functie imagecreatefromjpeg() een error, omdat er niet genoeg memory beschikbaar was. Deze heb ik vervolgens aangepast. Nu geeft deze functie geen error meer, maar geeft hij simpelweg de boolean false terug. Ik heb geen idee hoe ik dit op moet lossen en ben eigenlijk ten einde raad.
Hoop dat één van jullie mij kan helpen. Hieronder een stuk van mijn code:
PHP: script.php
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| ini_set("memory_limit", "134217728"); mysql_query("INSERT INTO photos (aid) VALUES ('".mysql_real_escape_string($_GET['id'])."')") or die(mysql_error()); $id = mysql_insert_id(); $src_img = imagecreatefromjpeg($_FILES['photoupload']['tmp_name']); $width = imagesx($src_img); $height = imagesy($src_img); $ratio = $width / $height; $height_large = 525; $width_large = $height_large * $ratio; $height_thumb = 75; $width_thumb = $height_thumb * $ratio; $dst_img = imagecreatetruecolor($width_large, $height_large); $dst_img_thumb = imagecreatetruecolor($width_thumb, $height_thumb); imagecopyresampled($dst_img, $src_img, 0, 0, 0, 0, $width_large, $height_large, $width, $height); imagecopyresampled($dst_img_thumb, $src_img, 0, 0, 0, 0, $width_thumb, $height_thumb, $width, $height); imagejpeg($dst_img, '../../photos/albums/'.$id.'.jpg', 100); imagejpeg($dst_img_thumb, '../../photos/albums/thumbs/'.$id.'.jpg', 100); chmod('../../photos/albums/thumbs/'.$id.'.jpg', 0777); chmod('../../photos/albums/'.$id.'.jpg', 0777); |