Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een andere phone.. Mijn keuze zit 'm momenteel in een Apple iPhone of een HTC HD7
Apple
Pluspunten
- Veel accessoires te koop (speakers, carkits, autoradio's, wekkerradio's die allen voorbereid zijn op iPhone
- TomTom te koop voor offline navigatie
- iOS5 zal verbeteringen bevatten die ook in WP7.5 zitten
- Volledige iTunes ondersteuning
- Veel apps zijn meteen beschikbaar voor iOS

Minpunten
- Veel zaken afgeschermd door Apple (beschermde gebruikerservaring, wat je ook weer als een plus punt kunt zien)
HTC HD7
Pluspunten
- Mooi OS met veel potentie
- WP7 is van Microsoft, dus volledige Exchange ondersteuning
- Mooi geïntegreerde messaging
- Ik ben nogal Microsoft adept, heb thuis een Windows Server en een XBOX, WP7 kan daar mooi mee samen werken

Minpunten
- (nog) geen offline navigatie beschikbaar à la TomTom
- Als ik dit toestel nu koop blijft de interface Engels met later wel Nederlandse taalondersteuning voor het toetsenbord
- Bing / Zune ervaring in Nederland niet volledig
- WP7 is in Nederland nog niet officieel geïntroduceerd, app-stroom moet nog op gang komen (net als bij iOS en Android)

Kortom wie trekt me over de streep ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

CAP-Team schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:32:
Ik ben op zoek naar een andere phone.. Mijn keuze zit 'm momenteel in een Apple iPhone of een HTC HD7
Wat voor telefoon heb je nu?

Zal je even mijn situatie vertellen en waarom ik een laatst een WP7 toestel gekocht heb. Ik gebruikte een iPhone 3G en eigenlijk vanaf de upgrade naar IOS4 werkt ie al niet meer naar behoren, apps zijn traag, random crashes, batterij snel leeg, etc. Ook vind ik iTunes een vreselijk programma, zeker op Windows. Nu zat ik al een tijdje te kijken naar de ontwikkelingen op WP7 gebied en zeker nu met mango en Nokia is het erg interessant geworden, maar daarvoor moet nog tot het eind van het jaar gewacht worden. Heb er dus voor gekozen om een LG E900 te kopen voor 200eur. goeie telefoon, erg snel en als een soort zoethoudertje totdat de nieuwere telefoons uitkomen met mango en echte ondersteuning voor Nederlandse accounts. Tot nu toe erg blij met de beslissing!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-10 09:16
CAP-Team:
Ik zal beginnen met noemen dat ik zelf iets tegen Apple heb. Hun manier van zaken doen, alhoewel zeer succesvol, kan ik gewoon niet uitstaan. De hele hype wanneer het wiel opnieuw uitgevonden wordt (FaceTime anyone?), enzovoorts. Ook de houding van apple bij support is, naar mijn mening, vaak tragisch (bijvoorbeeld dure servicepakketten voor de Mac die eigenlijk niets extra bieden vanwege de conformiteitswet die in Europe geldt).

Ik heb zelf in Maart de Omnia 7 gekocht.

Ik ben zelf een hele grote voorstander van het tiles-systeem van WP7. Voor het weer, voor mijn agenda, voor verschillende messaging diensten, enzovoorts, krijg ik de nodige informatie zonder het openen van de app. Dat is gewoon ideaal. Nog niet elke app maakt hier optimaal gebruik van, maar je homescreen is in elk geval een stuk dynamischer en interessanter dan het statische gebeuren op de iPhone.

Ook is het een prestatie om mis te tappen, en de verkeerde app te openen, wat in het 'rooster' van de iPhone nog wel regelmatig voor komt (zeker met dikke vingers).

Verder is de interface gewoon ontzettend clean. In screenshots komt dit niet tot zijn recht, vind ik. Je kan het pas waarderen zodra je het echt in gebruik hebt.

Verder ben ik heel erg te spreken over de apps die er zijn. Ik heb nog nooit het probleem gehad dat ik niet kon vinden wat ik nodig had, met één uitzondering, WhatsApp (en een tweede uitzondering die ik vervolgens zelf ben gaan coderen :X).

Het is wel jammer dat de in-Mango-geïntegreerde Live Messenger (voor zover bekend) alleen met je 'hoofd' account werkt, waar je telefoon aan gelinkt is. Dat betekend dus dat je de keuze moet maken tussen alle US features, en een aantal Nederlandse. Denk aan Messenger, artist info/plaatjes in Zune, voice-ondersteuning tegenover msn en betaalgemak in de marketplace.
Hopelijk zijn er meerdere Messenger accounts in te stellen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kortom wie trekt me over de streep
Dat zul je zelf moeten doen. Het kiezen van een telefoon is een persoonlijke keuze. Je hebt het al goed op een rijtje gezet, maar nu mis ik eigenlijk nog een beetje waar je specifiek over twijfelt. Kom dus aub met specifieke vragen, want de een zal je iOS aanbevelen, terwijl de ander juist meer fan is van WP. ;)

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
@ruland, ik heb momenteel een HTC Touch Cruise II dus met Windows Mobile 6.1
Op zich bevalt ie wel maar qua apps wordt het nu wel lastig en je wordt aan alle kanten lekker gemaakt met mooie apps, maar niet voor mijn phone.

@cPT.cAPSLOCK dat wat jij tegen Apple heb heb ik een beetje met Android. Iedereen roept dat je Android moet hebben, maar ik heb er gewoon niks mee.

Het mooie van een iPhone vind ik dus dat je er bijv. wekkerradio's en losse speakersetjes voor kunt krijgen, dat lukt je met geen enkele andere phone. Ook heb ik al eens een iPhone in combinatie met mijn autoradio geprobeerd, dat werkt ook geweldig.

Maar aan de andere kant vind ik WP7 wel een erg mooi en intuitief platform, zij het dat er nog wel wat manco's zijn, die hopelijk in de toekomst nog opgelost worden.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:29
CAP-Team schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:02:
Het mooie van een iPhone vind ik dus dat je er bijv. wekkerradio's en losse speakersetjes voor kunt krijgen, dat lukt je met geen enkele andere phone. Ook heb ik al eens een iPhone in combinatie met mijn autoradio geprobeerd, dat werkt ook geweldig.
Niet met een bijpassend design, nee. Verder heb ik bijv. nooit problemen gehad met accessoires vinden voor mij oude zeer niet-populaire n900. De goede bluetooth protocollen doen wonderen ^^

Verwijderd

Ik snap niet waarom je nu de beslissing wilt maken.
Over pakweg 2 maanden komen de iphone 5 EN WP7.5 toestellen uit. Nu een toestel kopen is gewoon niet handig. Lees de komende weken reviews over beide os'en. Ga bij introductie zelf in de winkel testen.
Offline navigatie komt zeker op de Nokia WP7.5 (ovi maps). WP7.5 heeft zelf ook navigatiesoftware ala google en garmin is ook al te koop. Persoonlijk denk ik dat WP7.5 leuk kan worden. Alleen al omdat MS alles eraan zal doen om de klant tevreden te stellen. Apple is eerder een arrogant bedrijf die weinig naar de klant luistert, Maar natuurlijk wel een mooi product aflevert.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Met een maandje of 2 wachten heb ik geen moeite, wel als het pas zeg maar december wordt.
Ik ben wel erg benieuwd wat er allemaal los gaat komen.
Qua OS gaat volgens mij mijn voorkeur toch sterk richting WP7.5

Verwijderd

Ik heb Mango bèta draaien en met OVI maps binnenkort hoef je GEEN ENKELE twijfel te hebben. Navigon Mobile Navigator verwacht ik ook met Mango. Als navigatie software gebruik ik nu Turn by Turn Navigation van gpstuner.com. Ondanks dat deze navigatie software niet zo mooi is als Navigon Mobile Navigator (die draait op de ChevronWP7 Trophy van m'n vrouw) doet het gewoon wat navigatie software moet doen. Eind vorig jaar heb ik de overstap van iPhone naar WP7 gemaakt en ondanks dat WP7 in het begin wat beperkt was, heb ik geen enkele spijt. Vooraleer is de UI snel, vloeiend zonder haperingen, mooi zodra gevuld met data, super intuitief en zeer stabiel.
De eerste dag dat ik Mango bèta draaide was de grijns niet van m'n gezicht af te halen :)

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
OVI maps is dan voorbehouden voor Nokia toestellen neem ik aan?

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10 11:45
CAP-Team schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:18:
OVI maps is dan voorbehouden voor Nokia toestellen neem ik aan?
Nokia zal bijdragen aan WP7, dus heel veel zaken zullen worden opgenomen in WP7 en beschikbaar zijn voor alle OEM's. OVI Maps wordt volgens mij ook in WP7 opgenomen. Er zullen wel natuurlijk specifieke zaken alleen voor Nokia worden uitgebracht, maar deze worden ook voor andere OEM's na verloop van tijd beschikbaar.

OVI bestaat trouwens niet meer. Het heet nu Nokia Services.

Zoals anderen al zeiden, het is beter om te wachten op nieuwe toestellen welke de komende 2/3 maanden worden gelanceerd. Je hebt dan op zijn minst een stuk krachtigere gpu (adreno 205 vs 200).

[ Voor 11% gewijzigd door Relief2009 op 21-07-2011 10:37 ]

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-11 12:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wat accessoires betreft hoef je je ook geen zorgen te maken hoor. Er zijn zat accessoires te vinden voor vooral Micro-USB. Wat hoesjes etc. betreft heb je er idd meer op de iphone. Maar over houdertjes etc hoef je je echt geen zorgen te maken, zat sites waar je die goedkoop kunt krijgen.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Vanavond m'n SIM-only abbo bij KPN verlengd met 2 jaar .. tevens extra snel (3x zo snel als wat ik nu heb) met een FUP >:)

Ik ga zeker voor een WP7 toestel, maar ik wacht nog even af wat de markt gaat doen met nieuwe toestellen.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-11 12:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ah joh als je WP7 niks vind kun je nog altijd wel binnen een jaartje overstappen op een superieure iPhone model (t.o.v. de dan huidige iPhone). iPhone is voor Apple wat Call of Duty voor Activision is.
Pagina: 1