[SQL] MyISAM database hot backuppen

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig.

Casus:
- Grote MyISAM SQL database
- geen backup
- Debian Squeeze (6)

Wat ik wil:
- wel backup ;-)
- hot backuppen, geen volledige lock als dat kan

Wat ik heb bedacht is om met Xtrabackup van Percona een backup te maken, en die incremental bij te houden. Nu kom ik hier niet helemaal uit. Het is me niet duidelijk hoe ik dit makkelijk kan configureren om bepaalde database te backuppen.

Nu vraag ik me af, hoe regelen jullie dit? Hebben jullie tips, of betere pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Aangezien er al heel wat meer mensen met hetzelfde probleem als jij zijn geweest en je uiteraard de quickstart hebt gevolgd: Heb je met google echt niks kunnen vinden en welke zoektermen heb je dan gebruikt? Met iets als "myisam hot backup" komen er echt ontzettend veel topics naar voren inclusief topics over XtraBackup. Dus lees die eerst eens door?

Los daarvan heeft je topic niks met software ontwikkeling te maken maar met server beheer. Daar is een andere plek voor. Ik ga je topic echter niet verplaatsen omdat er echt al een hoop over te vinden is en ze in Serversoftware en Windows Servers ook graag willen dat je zaken probeert zelf op te lossen, te zoeken etc. Dus mocht je daar een topic willen openen, geef dat dan op z'n minst aan.

[ Voor 41% gewijzigd door Creepy op 20-07-2011 16:55 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.