[P5K-E] 4 Pins aansluiten op een 8pin?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Heb sinds net een P5K + Q6600 + 4x1 GB geheugen binnen gekregen, alleen mijn PSU heeft maar één 4 pins moederbord aansluiting. De P5K daarintegen heeft een 8 pins nodig.

Ben net even naar de computerdealer gelopen en deze zegt er geen los te hebben, en zei dat die standaart bij het moederbord moet zitten. Nou heb deze via tweakers overgenomen en zit er niet bij (geen probleem), maar is het een probleem als ik alleen de 4 pins aansluit?

Ja dat kan: Hoe sluit ik deze dan aan? In het midden, aan de zijkant.. ?
Nee dit kan niet Waar kan ik dan zo'n kabel kopen.. ?

Ik hoop dat jullie het verhaaltje snappen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html
Klik onder het plaatje om te zien op welke pinnen ground, 12V etc. zijn aangesloten

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
4 Geel & 4 Zwart?

EDIT: Sorry ben echt een noob hierin 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
Ja dit kan wel, een 8-pins CPU aansluiting is niks meer dan een dubbele 4-pins welke samen extra stabiliteit moeten geven, bijvoorbeeld in het geval van overklokken.

Als je goed kijkt zul je ook zien dat het linker blokje van 4 ook exact dezelfde vorm heeft als het rechter blokje van 4, je 4-pins connector kan dus ook niet in het midden worden gestoken. In de handleiding van je moederbord staat wel welk blok van 4 je moet hebben als je geen 8-pins PSU hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

hij past er maar op een manier in, en dat is het meest links

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke gelukt,
Bedankt !
Pagina: 1