Dell Ultrasharp U2711 schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Dell 27 inch nu 4 weken. Erg onder de indruk, maar zoals bij alle schermen na verloop van tijd, raak je hem per ongeluk aan met vinger, vlekje van de manderijn die je aan het schillen bent, etc.

Nu heb ik bij de hema TFT/LCD cleaning wipes gekocht en eerst maar een geprobeerd om het 2e scherm. Natuurlijk zie je nadien gewoon nog strepen 8)7

Is hier beter spul voor beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon alcohol 80% op een doekje/wcpapiertje niet teveel maakt goed schoon en geen vegen.
Zal wel iets mis mee zijn maar werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
80% alcohol is niet aan te raden, dat kan de coating beschadigen. Gewoon TFT cleaner kopen, dat werkt het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:17:
Ik gebruik gewoon alcohol 80% op een doekje/wcpapiertje niet teveel maakt goed schoon en geen vegen.
Zal wel iets mis mee zijn maar werkt goed.
hilarieus frits, wou dat ik jou humor had

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Alcohol goed zot,nee gewoon in pc winkel of carrefour ofzo tft doekjes zelfs in de makro hebben ze het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat ik altijd doe is een zachte doek pakken en gewoon water (niets anders) en daarmee schoonmaken en vervolgens gelijk afdrogen met een theedoek oid (als het maar goed vocht opneemt en niet krast). En dat geeft een prachtig streeploos resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Die doekjes van de Hema zijn prima, je moet gewoon goed uitpoetsen e.d, zoals met al dat soort doekjes. Als je gewoon even over de vette plek gaat, dan doe je behalve de vettigheid oppikken met het doekje, ook het uitvegen/smeren daarvan... het is dus verstandig om direct het hele oppervlak te doen en van binnen naar buiten te werken. Het loont ook vaak om het 2x vlak na elkaar te doen en als het beeldscherm nog wat licht vochtjes is dat weer uitwrijven met een droog doekje. En natuurlijk alleen doen op een monitor die een tijdje uitstaat anders droogt het te snel op en krijg je sowieso strepen, hoe hard je ook poetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij de MyCom hebben ze van Icidu een schoonmaaksetje voor 10 euro. Zit dan een doekje bij en een fles. Die fles is nog behoorlijk groot ook met 250ml. Ik vind het erg goed werken, het scherm ziet er als nieuw uit en het laat geen strepen achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Zelf heb ik 'reinigingsdoekjes' van de Aldi die ik gebruik voor mijn schermen waaronder computers& tv's. Dit werkt hier super. Merk is 'Office clean'
Pagina: 1