Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beeldscherm van Laptop verwisselen.

Pagina: 1
Acties:

• Rickyboy30
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10-2018
Beste forumleden,

Ik heb onlangs het beeldscherm van mijn HP Compaq 6720s 'gebroken'. Oftewel het beeldscherm is stuk: De helft van het beeldscherm is wit en er zit een zwarte 'inktvlek' aan de bovenkant.

Op Internet vond ik een site waarbij ik een nieuw beeldscherm voor de laptop aan kan schaffen voor een prijs van ongeveer 120 euro. Altijd nog goedkoper dan een nieuwe laptop, toch?

Maar nu zit ik met deze vraag: Ik heb op zolder nog een kapotte laptop staan ( Accu laad niet meer op ) en het beeldscherm heeft dezelfde omvang. Kan ik dit beeldscherm gewoon in mijn HP Compax 6720s plaatsen zonder problemen? Of is de HP gebonden aan 1 beeldscherm?

Alvast bedankt,
Rick de Koning

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt niet zomaar ieder willekeurig scherm erin zetten. De aansturing moet hetzelfde zijn, anders gaat het niet werken. Dus kijk eerst eens of ze dezelfde panelen gebruiken. Als dat het geval is, dan gaat het wel lukken, wijkt het af, dan wordt het een stuk lastiger (de kans dat het gaat passen en je de kabels goed aan kan sluiten is dan een stuk kleiner).

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Begin eens met het doorlezen van http://www.insidemylaptop.com/ en maak dan opnieuw de overweging wat je gaat vervangen en hoe.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 21:33
Voor 120€?

Steek er gewoon het nieuwe in, gaat je heel wat vloeken besparen :P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je moet die oude en nieuwe toch op een zeker moment openmaken als je dit wilt weten.

Waarom probeer je het niet gewoon? Dat gaat sneller dan het eerst op internet uitzoeken. Als er andere schermstekkers op zitten kun je alsnog op ebay/site een scherm kopen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Rickyboy30
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10-2018
Bedankt! Ik zal hem even van zolder halen en hem openmaken :)
De HP is al helemaal opengemaakt zonder problemen en het scherm is er volledig uitgehaald waarna ik alleen nog een frame over heb. ( Dus gewoon een laptop zonder scherm, haha. )

Nogmaals bedankt!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Als het scherm dezelfde afmetingen heeft, dus ook 15,4" 16:10 moet het gewoon passen. Heel soms hebben de schermen net een iets te brede rand, maar verder moet dat geen probleem zijn.

Wat wel uitmaakt is de resolutie. Alle redelijk nieuwe laptops gebruiken LVDS, maar het aantal pins wil nog wel eens verschillen. Zo heb je met de huidige 15,6" schermen bijvoorbeeld dat een 1920x1080 paneel niet werkt, omdat de LVDS verbinding niet hoger wil dan 1600x900 omdat er een aantal pinnen missen. Maar als er nu bijvoorbeeld 1280x800 in zit en dat andere paneel heeft ook die resolutie dan voorzie ik geen problemen.

EDIT: dit is trouwens meer iets voor CSL. Want het feit dat het om een laptop gaat weegt zwaarder dan dat het om het beeldscherm van een laptop gaat. Ik heb het topic daarom verplaatst.

[ Voor 13% gewijzigd door Kid Jansen op 20-07-2011 14:49 ]

Pagina: 1