Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toegang tot systeem terugkrijgen

Pagina: 1
Acties:

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-11 15:28
Goedendag,

Onze moederorganisatie veranderd regelmatig wachtwoorden via een geautomatiseerd systeem op machines. Dit is per machine verschillend en terug te halen via hun software (waar ik als systeembeheerder voor mijn locaties niet eens rechten op heb). Een laptop is uit het domein gehaald maar er is toegang nodig tot deze machine (vanwege installatie bestanden). Het wachtwoord voor de administrator is echter niet bekend en op een andere manier inloggen is ook niet mogelijk. De hardeschijf (IDE van een Dell Latitude D600) via USB koppelen aan een andere machine is ook niet mogelijk (Windows geeft aan dat er een formatteer actie nodig is en Linux herkent de USB driver niet).

Ik heb geprobeerd om het administrator wachtwoord te achterhalen dan wel te wijzigen of te verwijderen met de volgende software:
Hiren's boot CD 10 alle middelen die er op staan
Hiren's boot CD 14 alle middelen die er op staan
Ophcrack XP (laatste versie)

Ze geven echter aan dat het niet mogelijk is omdat danwel de hardeschijf danwel de SAM database niet gevonden kan worden.

Heeft iemand een idee hoe ik nog in deze laptop kan geraken?

Alvast bedankt!

(Ik wilde de titel van dit bericht nog aanpassen om de inhoud duidelijker te maken maar dit lukt mij helaas niet. Mocht een moderator zo vriendelijk willen zijn om mij hierbij willen helpen dan zou ik dit erg prettig vinden).

[ Voor 8% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 20-07-2011 13:41 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[b]ArawnofAnnwn schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:37:Windows geeft aan dat er een formatteer actie nodig
Heeft iemand een idee hoe ik nog in deze laptop kan geraken?
Er wordt dus een of ander disk encryptie gebruikt. Welke kan ik niet ruiken. Als het in de bios is kun je met live-cd tools zoals jij noemt nog op de schijf komen, maar blijkbaar is dat al geen optie.

Met de beperkte accounts een backup maken en daarna formateren zonder encryptie is de enige manier om dit te omzeilen als dit goed gedaan is.

Verder moet je echt bij je moederorganisatie zijn.

Denk ook aan beleid hier:

Het algemeen beleid #verbodenhacken

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 20-07-2011 13:53 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ArawnofAnnwn
Er word hier geen disk encryptie gebruikt. Ik kan met enkele linux tools niet in het systeem komen om het wachtwoord in te stellen. Het bios is wel beveiligd maar daar weet ik het wachtwoord van.

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 12:40

HaX0r

n00b

Heb zelf ooit zo'n soort gelijk probleem gehad. Met http://www.backtrack-linux.org/ is me dat prima gelukt. :)

Niet geschoten is altijd mis.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ArawnofAnnwn schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:07:
Er word hier geen disk encryptie gebruikt. Ik kan met enkele linux tools niet in het systeem komen om het wachtwoord in te stellen. Het bios is wel beveiligd maar daar weet ik het wachtwoord van.
Kun je met linux tools wel de partitie/files uitlezen? (booten met live cd/live usb OP DIE PC)

Dan is het nog wel de moeite waard wat betere tools te zoeken om het lokale admin account te resetten. Tenminste ik neem aan dat het om vista/xp/win 7 gaat.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ArawnofAnnwn
nee dat lukt ook niet. Windows schijf is niet benaderbaar. Het gaat om XP.

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11 15:19
Misschien kan je wat met het programma Kon-Boot?

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 12:40

HaX0r

n00b

Download: http://www.backtrack-linux.org/

Daar kan het zeker mee!

Niet geschoten is altijd mis.

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 12:57

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Heb je ook al ERD Commander geprobeerd? De versie voor Windows XP is gratis te downloaden.

Dat jij met een Linux bootoplossing niet bij de schijf kan, kan wijzen op een driverprobleem.

Make music, not war

Pagina: 1