ISA Netwerkkaart??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:54

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik heb een oude 486 staan en nu wil ik een netwerk bouwen met deze pc(PIII650) en die 486... ER is alleen een probleem, die 486 heeft alleen ISA-slots... De vraag is dus: Bestaaan er wel ISA NIC's? Heb ze nog nooooit gezien.. En als ze er zijn, zijn ze dan alleen 10 Mbit? Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 23:53
Er bestaan ISA NIC's, en ik heb er hier zelfs heel veel in werking ! 'k Denk trouwens dat je zou verschieten hoeveel pc's met een ISA NIC zitten. Volgens mij heb jij nog niet veel gezien :P Anyway, ze bestaan zelfs in 100mbps uitvoering ! Voor een fotooke :
http://www.3com.co.jp/products/dsheets/103jn.html

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor die zijn er zat, en ook wel 100 m/bit dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het alleen niet aanraden om in een ouwe 486 een 100mbit isa kaartje te stoppen. Ik denk niet dat dit ouwtje dan nog veel andere dingen zal doen dan bezig zijn met het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:54

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Many Many Many thanks :) Ik ben helemaal gelukkig nu.. heb namelijk @home, en dat word mooi ISharen. :) INTERNET IN ME SLAAPKAMER >:):9;9~

Ik ben ook niet van plan een 100Mbitje te gebruiken (Heb namelijk een 10Mbit HUB dus is overbodig... toch?)

En nee, heb op het gebied van Netwerken nog niet veel gezien... Ben een beetje newB op dat gebied.. Maar het is mega-vet dus binnenkort ben ik geen NewB meer... HOOP IK :)

BTW: IN welke prijsklasse zitten die ISA Nic's? Zelfde als PCI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik denk niet dat dit ouwtje dan nog veel andere dingen zal doen dan bezig zijn met het netwerk.
Dat valt wel mee. Een paar MB per seconde kan een 486 echt wel aan.

Maar de throughput die je kunt halen is niet de enige reden om een 100mbit kaart in een 486 te willen: je kunt door zo'n kaart die 486 op je gewone 100mbit netwerk aansluiten zonder extra dual speed hubs/switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de prijs kan ik heel makkelijk zijn Netwerkkaarten & Modems.
Ik weet hoe je je voelt ;), gewoon flink kloten met je netwerk en je bent snel geen newbie meer!

edit:

Je hebt gelijk Onno, maar ik bekijk het even uit mijn ogen. Ik gebruik op m'n werk ook een ouwe 486 als gateway (token-ring <> ethernet) en als ik daar flink tekeer ga met wat systemen heeft de gateway het al behoorlijk moeilijk om die 10mbit bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 18:28 schreef dredge het volgende:
Ja hoor die zijn er zat, en ook wel 100 m/bit dacht ik
vind ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ISA kaartjes zijn errug goedkoop, zeker 2e hands.

/me heeft een 486 met twee PCI sloten :P:9
Pagina: 1