[Hi] wat gebeurt er aan het einde van de abonnementsperiode?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nu gister de nieuwe prijzen van KPN/Hi bekend zijn geworden, baal ik dat ik m'n sim-only abo destijds niet voor 2 jaar heb afgesloten.

Maar wat ik eigenlijk niet duidelijk op de Hi site terug kan vinden, wat gebeurt er met mijn abonnement als ik deze straks niet verleng? Wordt het abonnement dan beëindigd, wordt de oude prijsstelling doorgezet of een nieuwe prijsstelling?

Ik krijg nu wel leuk de uitnodiging dat ik m'n abonnement mag verlengen, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen belang bij met die nieuwe prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
bartbh schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:22:
Nu gister de nieuwe prijzen van KPN/Hi bekend zijn geworden, baal ik dat ik m'n sim-only abo destijds niet voor 2 jaar heb afgesloten.

Maar wat ik eigenlijk niet duidelijk op de Hi site terug kan vinden, wat gebeurt er met mijn abonnement als ik deze straks niet verleng? Wordt het abonnement dan beëindigd, wordt de oude prijsstelling doorgezet of een nieuwe prijsstelling?

Ik krijg nu wel leuk de uitnodiging dat ik m'n abonnement mag verlengen, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen belang bij met die nieuwe prijzen.
De nieuwe prijzen gaan pas in begin september, dus je kunt nu nog verlengen ( alhoewel ik nu niet in zee zou willen gaan met een provider die zo de prijzen opvoerd, dat terzijde gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:10

DataGhost

iPL dev

Elke keer dat ze de term 'verlengen' gebruiken moeten ze een boete krijgen wat mij betreft, dat is ze bedoelen namelijk gewoon het afsluiten van een compleet nieuw contract. Als je niks doet loopt je abo gewoon door tegen je huidige prijzen en voorwaarden.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 20-07-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Maar na die periode kunnen ze volgens mij de voorwaarden zo aanpassen dat ze je 'dwingen' deze de accepteren dan wel je contract op te laten zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Ik zit me nu te bedenken dat ik misschien m'n contract er eens bij moet zoeken ;) Niet dat ik die nu zo bij de hand heb, maar kan me voorstellen dat er ook iets over de duur van het contract en de (kosten na) afloop van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:10

DataGhost

iPL dev

CappieL schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:27:
Maar na die periode kunnen ze volgens mij de voorwaarden zo aanpassen dat ze je 'dwingen' deze de accepteren dan wel je contract op te laten zeggen.
Dat is tegelijk ook dé manier om klanten permanent weg te jagen, maar in principe klopt dat wel ja.

Geen garanties, maar ik betaal al 4 jaar hetzelfde voor mijn sim-only, ook bij Hi.

[ Voor 49% gewijzigd door DataGhost op 20-07-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 19:25
Volgens mij wordt je contract steeds met 1 maand verlengt, met de voorwaarden en tarieven die tijdens het contract ook van toepassing waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Dus afgaande op de reacties van DataGhost en Kaspers zou ik gewoon niks hoeven/moeten doen en gewoon verder blijven onder de huidige voorwaarden?

Nieuw toestel zal me aan m'n .... roesten, die koop ik wel zakelijk weer een keer los. Als je deze bij je abonnement koopt betaal je meestal het toestel gewoon via je maandbedrag welke xx euro's hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Ja, inderdaad. Voor een sim-only abo is dit goed vol te houden.
Voor een abo 'met gratis telefoon' betaal je zo 20 euro per maand, terwijl je hetzelfde krijgt met een 2.95 euro per maand sim-only (maar geen 'gratis' telefoon).

Voor het verschil van 17 euro per maand kun je hele leuke dingen doen.
Ik ga voortaan ook maar op zoek naar een sim-only abo met goede voorwaarden, koop ik die 'gratis' telefoon wel los.

[ Voor 29% gewijzigd door CappieL op 20-07-2011 12:34 . Reden: Bartbh was me voor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Op het moment betaal ik +/- 23 euro per maand. Dat is internet (7.50), smsen (9.50) en ja, bellen ook nog (6.50 ofzo).

Dus ik zou anders idd iets van 6,50 betalen voor het bel gedeelte, terwijl dit met een beetje toestel al snel op 25-30 euro ligt. Een een los top-toestel koop je voor 450-500 (HTC, Samsung etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:32
Bij mij (Vodafone sim only abonnement) is dat het automatisch overgaat naar een zogenaamde vrije contract.
De kosten zijn dan in vergelijking met een vast contract iets hoger, je betaald gewoon letterlijk waarvoor je hebt gebeld en niet een bundel. Voordeel hier tegenover is dat ik ieder moment mijn contract nu kan opzeggen wanneer ik een leuke aanbieding zie. Uiteraard kan ook een Ben sim only abonnement aanschaffen (1maand opzegtermijn) Alleen ben daar A ) te lui voor en B ) heb ik met Vodafone iets beter bereik.

Maar... ik weet niet of dit fraude is.
Stel je sluit nu een abonnement af met KPN incl toestel onder oude voorwaarden. Is het dan niet mogelijk (uiteraard afhankelijk van de contract voorwaarden) om bij introductie van de nieuwe abonnement voorwaarden te zeggen dat je hiermee niet akkoord gaat en derhalve je abonnement opzegt?

[ Voor 24% gewijzigd door PCMedic op 20-07-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:38
http://www.hi.nl/Productinfo/Verlengtermijn.htm

"Als je contract is afgelopen verandert er helemaal niets. Je wordt niet afgesloten en je contract wordt ook niet zomaar verlengd. Je kunt dus gewoon blijven bellen en sms’en zoals je gewend bent tegen dezelfde tarieven. Wil je toch niet bij Hi blijven, dan heb je een opzegtermijn van één maand."

Dus eigenlijk moeten we gewoon massaal klant blijven tegen de oude voorwaarden, en zelf toestellen halen ipv toestellen bij Hi/KPN op afkoop halen en vast zitten aan de nieuwe voorwaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Toch niet goed gezocht dus |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Archiebald schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:43:
http://www.hi.nl/Productinfo/Verlengtermijn.htm

"Als je contract is afgelopen verandert er helemaal niets. Je wordt niet afgesloten en je contract wordt ook niet zomaar verlengd. Je kunt dus gewoon blijven bellen en sms’en zoals je gewend bent tegen dezelfde tarieven. Wil je toch niet bij Hi blijven, dan heb je een opzegtermijn van één maand."

Dus eigenlijk moeten we gewoon massaal klant blijven tegen de oude voorwaarden, en zelf toestellen halen ipv toestellen bij Hi/KPN op afkoop halen en vast zitten aan de nieuwe voorwaarden :)
Ja, maar je betaalt dus wel hetzelfde als in het voorgaande jaar ( / 2 jaar), terwijl je dezelfde dienst krijgt als met een sim-only abo.
Eigenlijk moet je een sim-only abo nemen en een los toestel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:18
tenzij een sim-only abonnement duurder is dan wat je op dat moment hebt (zoals bijv de zomeraanbieding van vorig jaar 3,95 voor 1,0 Mbps FUP (1,5 GB) internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
CappieL schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:23:
[...]

Ja, maar je betaalt dus wel hetzelfde als in het voorgaande jaar ( / 2 jaar), terwijl je dezelfde dienst krijgt als met een sim-only abo.
Eigenlijk moet je een sim-only abo nemen en een los toestel kopen.
Dat heb ik dus, en blijf nu voorlopig lekker met het huidige abonnement verder gaan. Betaal wel iets meer voor internet (volgens mij 7,50). Losse telefoon koop ik wel weer als ik er zin in heb of als m'n HD2 het begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 19:25
Een tijdje geleden, toen KPN opeens per minuut ging afrekenen, werd het mogelijk voor bestaande klanten om via een coulance mogelijkheid terug te kunnen naar een abo waarbij per seconde werd afgerekend. Ik kreeg toen als excuus ook enige korting en werd me het volgende aangeboden:

sms simonly 15 (220 minuten 440 sms)
kosten: 9,95

+ eindeloos extra snel online (met een FUP, 1Mbit) voor 7,50 = +- 17,50 totaal

Een Hi medewerker vertelde me toen dat dit bijzonder goedkoop was en ik er slim aan deed om nooit meer te verlengen of wijzigingen aan te brengen aan dit abo. Overigens vrij netjes van KPN.

Dus je mag er van uit gaan dat er niets verandert :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Meestal is het zo dat na het verlopen van de contractuele periode ook de korting op je abonnement komt te vervallen. Dit is niet altijd het geval, maar wel vaak.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
iLikeNoobies schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:05:
Meestal is het zo dat na het verlopen van de contractuele periode ook de korting op je abonnement komt te vervallen. Dit is niet altijd het geval, maar wel vaak.
Klopt, zo heb ik dat bij Telfort. Daar loopt de korting voor de periode van mijn abonnement.
Daarna is het klaar en betaal ik meer.
Waarschijnlijk als dit overgenomen wordt ben ik nog voordeliger uit.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
De exacte aanbieiding weet ik niet meer, maar meestal gelden die aanbediedingen voor een 1-jarig abonnement maar 3-6 maanden. Ik ga er vanuit dat ik dus niet meer ga betalen dan dat ik op dit moment doe.

Zo niet, dan kom ik daar dan vanzelf achter en ga ik dan op zoek naar een nieuw abo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarC schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:26:
tenzij een sim-only abonnement duurder is dan wat je op dat moment hebt (zoals bijv de zomeraanbieding van vorig jaar 3,95 voor 1,0 Mbps FUP (1,5 GB) internet)
Volgens mij is het standaard bij Hi dat je tegen 6 maanden voor het eind van je abbo een telefoontje krijgt waarin ze je 20% korting op het bel/sms gedeelte aanbieden, onder voorwaarde dat je nog 6 maanden je huidige abbo doorzet.

Dat is nog steeds duurder dan het verlengen met Sim-only, dus een manier van KPN om meer geld uit je te krijgen. Het scheelt echter niet zo heel veel, omdat ik maar een klein abbo heb en internetkosten bij Sim-only niet goedkoper worden. Ben/Simyo is wat dat betreft nog goedkoper. Ik heb het toendertijd geweigerd omdat ik in de zomer een nieuwe telefoon wilde, maar het verlengingsaanbod van Hi + die nieuwe aangekondigde tarieven vind ik wel dusdanig dramatisch dat ik het denk ik bij deze provider voor gezien houd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:30
Het probleem met Simyo is wel dat de tarieven per maand gewijzigd kunnen worden. Dus die zullen ook wel omhoog gaan schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junktroep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 11:46
Bij Hi is nu bij verlengen ook een actie om voor 6 maanden te verlengen waarbij dezelfde voorwaarden gelden als je nu met je huidige contract hebt, je krijgt dan 20% korting op je huidige abonnementsprijs.
Wil je na 6 maanden nog niet verlengen, of een nieuwe telefoon oid dan hou je die korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 06:44
Na je contract blijft het gewoon doorlopen, per maand opzegbaar. Echter, korting welke je hebt vervalt (mits het 'lifetime' is, dan blijft dat gewoon doorlopen). Je zal alleen periodiek een nieuwe aanbieding kunnen krijgen, aan jouw de keus om dit wel of niet te doen.

Wel bieden ze max TWEE maanden van te voren (verlengingstermijn voordat je contract afloopt) een aanbieding aan voor 6 maanden 20% korting, je verlengt dan TWEE + 6 maanden = 8 maanden met 20% (max 6 maanden + 2 maanden).

Heb zelf een Iphone 4 met Blackberry Internet (FUP) 'Lifetime' voor 5,00 (+ 40% personeelskorting). Dat loopt nu al 5 maanden door terwijl mijn abonnement al 5 maanden is afgelopen.
Pagina: 1