Toon posts:

Snowleopard Clean instal met data behoud.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb m'n Mac (iMac 27" i5) nu al weer 1.5 jaar, dus het leek me wel eens tijd voor een reinstall. Ik wil gewoon een clean install doen en weer beginnen met een fris OS. Ik heb echter wel wat data die ik wil houden (rond de 300 gb, vooral films en muziek). Ik heb momenteel geen externe schijf die nog zoveel ruimte overheeft.

Wat zijn de mogelijkheden qua partitioneren o.i.d? Zodat als ik m'n mac na de reinstall opstart ik gewoon weer bij m'n files kan. Er zit 1 schijf in (1TB) waar uiteraard ook het OS op draait. Ik las dat ik die schijf niet kan partitioneren omdat dan de data die erop staat gewist wordt? Ik wil echt een clean install doen, dus geen Archive and Install

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26
Je kan die schijf toch gewoon formatteren en je data na de clean install vanuit je backup terugzetten? :+

Of (als je toch al je data aan het riskeren bent) kan je de huidige partitie kleiner maken en een nieuwe partitie aanmaken in de ongepartitioneerde ruimte. http://www.google.nl/webh...c58fc60a&biw=1233&bih=690

[ Voor 91% gewijzigd door Jesse op 20-07-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terminal > cd 'hardeschijf' > tar cvpzf 'backup.tgz' 'useraccount'
Die tar op een externe HD gooien, systeem clean install geven en daarna
Terminal > cd Desktop/ > tar xvpzf 'backup.tgz'

Dan kan je eventueel nog je .plists etc. overslepen en je keychain. i.p.v alleen je films/muziek
Alle permissions zijn ook mooi bewaard gebleven.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 13:57 ]