Ik ben bezig om een sheet uit excel te converteren naar access. Nu is het zo dat ik in een tabel een Zoekactie selectiebox heb gemaakt met keuze uit meerdere waarden, waardoor in het veld uiteindelijk komt te staan bijv: "test1;test2;test3;". Dit veldt betreft hard ingevulde waardes, dus die waardes test1,test2 en test3.
Nu heb ik in excel exact de waarden "test1;test2;test3;" in excel in een cel staan en wil ik deze in access zien te krijgen.
Ik heb het volgende inmiddels geprobeerd:
- Importeren vanuit excel (voert waarde niet in)
- Kopieren van cellen uit naar tabel in access (zelfde probleem)
- Query: INSERT INTO Projecten (Categorie) VALUES('test1;test2;test3;'); ( als ik dit probeer uit te voeren krijg ik de melding: "In de query INSERT INTO kan geen opzoekveld voor meerdere waarden worden opgenomen.")
Hoe krijg ik die waarden in het veld?
Nu heb ik in excel exact de waarden "test1;test2;test3;" in excel in een cel staan en wil ik deze in access zien te krijgen.
Ik heb het volgende inmiddels geprobeerd:
- Importeren vanuit excel (voert waarde niet in)
- Kopieren van cellen uit naar tabel in access (zelfde probleem)
- Query: INSERT INTO Projecten (Categorie) VALUES('test1;test2;test3;'); ( als ik dit probeer uit te voeren krijg ik de melding: "In de query INSERT INTO kan geen opzoekveld voor meerdere waarden worden opgenomen.")
Hoe krijg ik die waarden in het veld?