[SQL] Waarde invoeren bij opzoekactie met meerdere waarden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een sheet uit excel te converteren naar access. Nu is het zo dat ik in een tabel een Zoekactie selectiebox heb gemaakt met keuze uit meerdere waarden, waardoor in het veld uiteindelijk komt te staan bijv: "test1;test2;test3;". Dit veldt betreft hard ingevulde waardes, dus die waardes test1,test2 en test3.

Nu heb ik in excel exact de waarden "test1;test2;test3;" in excel in een cel staan en wil ik deze in access zien te krijgen.

Ik heb het volgende inmiddels geprobeerd:
- Importeren vanuit excel (voert waarde niet in)
- Kopieren van cellen uit naar tabel in access (zelfde probleem)
- Query: INSERT INTO Projecten (Categorie) VALUES('test1;test2;test3;'); ( als ik dit probeer uit te voeren krijg ik de melding: "In de query INSERT INTO kan geen opzoekveld voor meerdere waarden worden opgenomen.")

Hoe krijg ik die waarden in het veld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerheyz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-01-2024
Hallo timewilltell,

je kan in access niet meerdere waardes tegelijk gaan invoeren met maar 1 query.
de query hier onder is een voorbeeld hoe access SQL het accepteerd.

INSERT INTO <tabel naam> (<column1>) VALUES ('<waarde1>');

ik heb ook eens het zelfde probleem gehad als jou met access om meerdere waardes
intevoeren maar dit werkt gewoon niet in access..
je zou dus dan meerdere querys moeten gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door killerheyz op 20-07-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt niet. Ik wil uiteindelijk in het veld, wat een Listbox betreft met meerdere waardes die te selecteren zijn.
In dat veld wil ik meerdere waardes geselecteerd krijgen middels een query. Enig idee hoe ik dat aanpak?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 09:07
doe het netjes en maak een extra tabel aan, waarin je alle opties definieert als een lijst. Dit is een hele lelijke oplossing die waarschijnlijk in de toekomst voor problemen gaat zorgen....