Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aparte solution of integratie?

Pagina: 1
Acties:

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-11 11:55
We moeten een nieuwe applicatie gaan ontwikkelen die sterk integreert met een bestaande (door onszelf ontwikkelde) applicatie.

Nu vraag ik me af of we deze nieuwe applicatie in bestaande solution moeten bouwen, of dat we een nieuwe solution moeten opzetten. Ik zit me te bedenken wat de voor- en nadelen zijn.

Alles in 1 solution
Voordelen
+ Direct beschikking tot datamodel en businesslogica van bestaande applicatie
+ Wijzigingen in gemeenschappelijke zaken hoeft maar 1 keer doorgevoerd te worden
+ Hergebruik van code is eenvoudig

Nadelen
- Uitrol naar productie moet gecoördineerd gebeuren

Twee aparte solutions
Voordelen
+ Applicaties kunnen afzonderlijk van elkaar naar productie uitgerold worden. (geldt echter niet in alle gevallen).

Nadelen
- Applicaties moeten data uitwisselen middels b.v. webservices of andere integratiemanieren.
- Wijzigingen in gemeenschappelijke delen moeten moeten in meer dan 1 applicatie doorgevoerd worden
- Hergebruik van code kan lastiger zijn, en moet op meerdere plekken onderhouden worden.

Criteria om voor integratie of afzonderlijke solutions of te kiezen:
Hebben de applicaties een eigen datamodel of is er een grote gemeenschappelijke basis?
Hebben de applicaties verschillende eisen qua beschikbaarheid?
Hebben de applicaties verschillende eisen qua beveiliging?
Worden de applicaties op verschillende locaties gehost?
Wordt er verwacht dat de er nog meer applicaties aangesloten gaan worden op dezelfde interface/hetzelfde stuk code?

Zijn er nog meer na- en voordelen en criteria?
Op basis van bovenstaande lijst lijkt me dat je in eerste instantie altijd kiest voor integratie.

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:18

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Deel je code op in modules en stel daarmee je solutions samen. Module datamodel en business logic kunnen door alletwee gebruikt worden. Uitrol hoeft minder gecoordineerd te gebeuren en je hoeft niet te integreren (of je moet database toegang tot dezelfde data ook integratie noemen).

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:23
Verschillende modules, maar zorg wel voor 1 interface voor je gebruiker.
Niks zo vervelend als moeten werken met een 10tal verschillende applicaties ... zeker als er dan ook nog klanten wachten ofzo.

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 21:08
gezien je praat over solutions ga ik even van de MS suite uit. Je zegt eigenlijk zelf een hele belangrijke eigenschap:

Je gaat een nieuw product maken die moet integreren met een oud product. Dit betekend dat er dus een interface moet zijn tussen beide, en de koppeling laag moet blijven omdat het oude product het 'oude' product is.

Het maken van losse solutions helpt je hierbij in een aantal manieren:
  1. Het aan elkaar 'weven' van code uit de oude en nieuwe applicatie is niet zo eenvoudig. Je werkt meer met je koppelvlak, interfaces.
  2. Hoe meer projecten in een solution, hoe langzamer. Gezien de oude applicatie los staat van je nieuwe applicatie hoef je die dus niet te 'builden' wanneer deze in een andere solution zit.
De opmerking van Nick_S is correct; binnen je solution deel je de applicatie uiteraard weer op in modules.

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself