Ziggo verhoogt vaste=naar=vaste tarieven met 170%

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaloxaji
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2023
Ziggo verhoogt het tarief van 'vast-naar-vast' van 0,03 naar 0,08 per minuut op 1 september a.s.
Een prijsverhoging van 170%!
Dit is buiten alle proporties en naar mijn mening onrechtmatig.

Argument:
Door geen onderscheid meer te maken tussen bellen naar vast-vast (nu 0,03 pm) en naar vast-mobiel (nu 0,15 pm) en daar één tarief voor te introduceren van 0,08 pm (ongeacht), gaat de vast-vast beller betalen voor de 50% prijsverlaging betalen van de vast-mobiel beller.

Een uurtje bellen naar mij bejaarde ouders (die niet eens weten wat een 'mobieltje' is), kost mij nu via de vaste lijn ca. 2,00 per dag. In de nieuwe situatie 5,00 per dag! Op maandbasis: van 60 naar 150 euro!

Wie kan mij dit uitleggen en rechtvaardigen?
Ik heb gekozen voor een vaste lijn om naar een vaste lijn te bellen tegen een zo laag mogelijk tarief.

Als Ziggo de tarieven voor vast-naar-mobiel wil aanpassen, dan moeten zij die tarieven aanpassen.
Niet de vaste-naar-vaste-lijn bellers de tariefsverlaging laten betalen voor vaste-naar-mobiel bellers.

Toen Scheepbouwer vertrok bij KPN kreeg hij een zak geld mee en schouderklopjes voor het achterlaten van een 'gezond' bedrijf. Een maand later bleken er kasten vol lijken te zijn. De aangekondigde tariefsverhogingen van KPN zijn eveneens oneigenlijk en dienen om de lijken te begraven en de aandeelhouders te behagen. MAAR aasgieren als Vodafone, T-Mobile, Ziggo, Tele2, enz. willen natuurlijk ook volop meevreten (lees extra winsten gaan binnenhalen) en volgen doodleuk KPN zonder dat zij inhoudelijk de prijsverhogingen (cijfers openbaren!) hard kunnen maken.

Ik ga alle instanties (ook op Europees niveau) en consumenten organistaties aanschrijven om Ziggo's tariefsverhoging aan de kaak te stellen en tegen te houden.
Ziggo zal haar winst-/verliescijfers vaste-naar-vaste telefonie moeten gaan overleggen (en dat doen zij niet) om aan te tonen waar mijn tariefsverhoging van 170% opgebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Afgezien dat het wederom inderdaad een rare prijsverhoging is, zul je waarschijnlijk te horen krijgen dat je je belminuten naar vast kunt afkopen voor €10,- per maand.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:54
Dan sluit je toch gewoon zo'n bundel af waarmee je onbeperkt naar vast kunt bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
Robinski schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:26:
Afgezien dat het wederom inderdaad een rare prijsverhoging is, zul je waarschijnlijk te horen krijgen dat je je belminuten naar vast kunt afkopen voor €10,- per maand.
https://www.ziggo.nl/#pro...ie-z1-volopbellen-altijd/

Hiermee lijkt je probleem opgelost.

Sterker nog; doordat je dit niet zelf al wist, heb je een hoop geld uitgegeven dat niet had gehoeven dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wonen je ouders niet in het Ziggo gebied? Want bellen naar Ziggo abonnees is gratisch, 24/7.

https://discord.com/invite/tweakers