Wireless PCI of Wireless USB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Door verhuizing komt zometeen mijn huidige bekabeling te vervallen en nieuwe kabels trekken is geen optie. Hierdoor zal ik mijn PC op het WIFI moeten aansluiten en ik vraag mij af wat de beste manier is. Ik heb een mini/medium-tower op het moment en die zit aardig vol. Als ik voldoende plek had gehad zou ik waarschijnlijk direct voor een WIFI PCI variant zijn gegaan maar nu twijfel ik of USB tegenwoordig niet een degelijke vervanger is.

Iemand die ervaring heeft met de huidige serie USB WIFI stickjes? Is dit tegenwoordig een degelijk alternatief of blijft het een magere vervanger van de PCI variant? De afstand tot de router zal niet meer dan 20-30 meter zijn met max 1 muur ertussen.

Mensen die ervaring hebben met een van beide varianten en een type kunnen aanbevelen (zowel pci als usb) zijn welkom dit te doen :).

[ Voor 5% gewijzigd door Flapmo op 20-07-2011 08:50 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:24
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij is een USB Wifi stick 'zwaarder' voor je systeem, alleen denk ik niet dat je het heel erg gaat merken, als je een beetje een recent systeem hebt staan. Verschil zit denk ik in de meegeleverde antenne. Vooral bij de USB variant zit er soms alleen een ingebouwde antenne in de stick, terwijl de PCI variant vaak zo'n grotere zwarte hebben, zoals je die ook vaak op AP's ziet.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Mar.tin schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:53:
Qua beschikbare bandbreedte zou ik zeggen pci, puur omdat je over een usb stick netto maar 30 MB/s kan schrijven/lezen tegelijk. Waar de snelheid van een pci kaart niet beperkt wordt door de interface maar door het netwerk ;).

Tenzij het een usb 3.0 stick is. Zou ik gaan voor een PCI kaart :)
Bedankt, hier had ik nog niet eens aan gedacht. Zou een beetje zonder van de glasvezel verbinding zijn als ik niet over de 30mbs kan komen inderdaad.
MaximusTG schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:54:
Volgens mij is een USB Wifi stick 'zwaarder' voor je systeem, alleen denk ik niet dat je het heel erg gaat merken, als je een beetje een recent systeem hebt staan. Verschil zit denk ik in de meegeleverde antenne. Vooral bij de USB variant zit er soms alleen een ingebouwde antenne in de stick, terwijl de PCI variant vaak zo'n grotere zwarte hebben, zoals je die ook vaak op AP's ziet.
Hier las ik al over maar veelal in oudere topics / reviews. Vroeg mij af of dit tegenwoordig nog steeds zo was, of dat de USB (ingebouwde) antennes al zo goed waren dat het verschil niet echt meer uitmaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb een TP-Link (oid) 300 Mbps N USB wifi stick. Werkt prima, maar mijn grootste zorg is toch wel de warmte productie van dat ding.

Als ik een beetje download met een constante snelheid (being 60 Mbps) wordt hij zo heet dat ik het met mijn vingers iig niet lang kan vasthouden.

nu zou je denken: pft ja dat krijg je bij een budget merk. Maar het gekke is, ik zie het op mijn werk ook gebeuren met 3G Vodafone dongeltjes; ze worden zo ontiegelijk heet, niet normaal

Alleen daarom zou ik al voor een PCI wireless kaart gaan. Daarnaast steekt het ook gewoon minder uit en dus ook minder gevoelig voor lompe acties :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:24
[verwijderd]

[ Voor 108% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Mar.tin schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:06:
[...]

Lees wel, 30 MB/s dus ruwweg 240Mbit ga je redden. In een optimale situatie, ervan uitgaande dat je een 300N punt hebt en de verbinding perfect is enzo. :)
Ja, maar meestal komen die USB-tjes toch ook niet aan de max en zit je op een derde oid. Op zich zou het genoeg zijn maar toch, more is more :p. Ik denk dat ik wel overtuigt ben, het wordt de PCI variant. Anders ga ik me toch elke keer afvragen of het door de dongle komt of door de downloadlocatie zelf ;).

Mooie reden om mijn kast uit te mesten, danwel een aantal zaken te veranderen in mijn machine :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:26

lier

MikroTik nerd

Alternatief: wireless bridge (die via een LAN kabel op je pc aangesloten kan worden). Volgens mij haal je daar de beste resultaten mee.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1