Geluidskaart die overweg kan met a/v reciver

Pagina: 1
Acties:

• blanc16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01-2022
hoi mede tweakers
ik ben all enige tijd op zoek naar een geluidskaart die over weg kan met mijn pioneer VSK-921
het gaat er mij om dat die 5.1 in verschillende mode kan zo als muziek maar zeker ook games
nu heb ik een aantal reviews door gelezen maar komt weinig voor dat er getest word met een a/v receiver meer met handsets en analog speakers
nou is de vraag wat raden jullie aan onderranden Asus Creative Auzentech
graag jullie mening hier over
al vast bedankt

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Wat je zoekt is een geluidskaart met Dolby Digital Live en/of DTS Connect. Als je daar op gaat zoeken/filteren kom je al een stuk verder. Ik zou overigens voor Asus gaan. Creative is in combinatie met Windows 7 soms echt een ramp. Al hoor je ook mensen die helemaal geen problemen hebben. Maar ik zou het risico niet willen lopen dat het installeren niet lekker gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 09:55

mjl

Ugh

Asus of Auzentech was mijn conclusie na een zoektocht een jaar geleden... Heb de Asus gekocht, onder XP waren de drivers niet super maar nu onder Windows 7 met de nieuwste drivers werkt het prima.

Overigens gebruik ik tergenwoordig meestal HDMI op de video kaart met spdif pass-through, de meeste streams kunnen dor de reciever worden gedecodeerd. Voor games is dat wellicht niet de beste optie (ik speel geen games op de betreffende PC...)

-------

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
HDMI lijkt mij de beste optie. Dan kun je gewoon meerkanaals LPCM naar je receiver sturen zonder iets te hoeven transcoden.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• blanc16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01-2022
ok thanx all voor de antwoorden
ik heb inderdaad all gezocht op Dolby Digital Live en/of DTS Connect.
maar het is lastig tegenwoordig te kiese omdat dat het zo dicht op elkaar ligt kwa software en hardware
het ging er mij ook om dat ik oud en nieuwe spellen kon spellen zo als WoW en cal of duty als je begrijp wat ik bedoel
ik denk dan dat ik voor deze kaart ga Auzentech X-Fi Bravura 7.1 van wegen de dts onder ondersteuning
ik zie helaas bij asus haast geen dts ondersteuning of is dat niet nodig
de AuzenTech X-Fi HomeTheater HD is ook wel mooi maar denk wat over kill denk ik
ik zou wat meer ervaring willen weten van jullie over asus kaart en welke

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12-2025

TMoose

Mooooooose !!

HarmoniousVibe schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:25:
HDMI lijkt mij de beste optie. Dan kun je gewoon meerkanaals LPCM naar je receiver sturen zonder iets te hoeven transcoden.
Juist. Lijkt me verreweg de gemakkelijkste oplossing :)

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
TMoose schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:39:
[...]

Juist. Lijkt me verreweg de gemakkelijkste oplossing :)
Met de opmerking dat als je ook beeld wilt, je veel beter een videokaart met HDMI kunt kopen. Je hebt immers geen twee losse aansluitingen meer voor audio en video! En een receiver kan waarschijnlijk niet op de ene hdmi-poort video ontvangen en op de andere audio. En dat moet je ook niet willen.

Wellicht is dat sowieso wel de beste oplossing, omdat je bij een geluidskaart ook betaalt voor een relatief dure DAC e.d. Een videokaart met hdmi is al te verkrijgen v.a. +/- €35.

edit: de enige geluidskaart met HDMI (Asus HDAV1.3 oid) heeft ook een grafische chip aan boord. Echter zou ik daar maar niet aan beginnen :). Gewoon een videokaart dus.

[ Voor 11% gewijzigd door HarmoniousVibe op 21-07-2011 11:04 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

HarmoniousVibe schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:25:
En hoe zit dat dan in games? Want er zijn games die geen 5.1 ondersteunen en dan zal je toch aan de DTS Connect of Dolby Digital Live moeten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1