Vragen over het combineren van php en wordpress

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb redelijke kennis van HTML en een beetje PHP. Ik heb een website die ik [heel stom] heb gebouwd in SBI (een online betaald pakket dat het codeerwerk voor je doet maar weinig vrijheid en mogelijkheden biedt). Om de mogelijkheden, efficiency en ooglijkheid van mijn site te verbeteren wil ik in php een template/dynamische pagina bouwen, maar daar loop ik tegen een aantal dingen aan:

-hoe zorg ik dat de meta tags, analytics, social media knoppen mee veranderen? anders denken deze dat het om dezelfde pagina gaat terwijl er een andere pagina ingeladen wordt.
-valt dit te combineren met wordpress? zo ja, hoe?
- ik heb wordpress geinstalleerd maar mijn bestaande pagina's moeten in de wordpress map gezet worden.. zo kloppen alle hyperlinks niet meer en verlies ik mn google rankings. Hoe los ik dit handig op?

Ik heb op internet gezocht maar kreeg geen eenduidig antwoord op mijn vragen in de hoedanigheid 3 vliegen in een klap te vangen.

Ik ben er niet vies van om in de code te duiken, alleen vind ik het een beetje verwarrend van of dingen wel te combineren zijn:

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:52

Bosmonster

*zucht*

Maak 301-pagina's aan (moved permanently) voor je oude url's die verwijzen naar je nieuwe Wordpress pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-08-2022
Misschien geen antwoord op je vraag, maar misschien ook wel... Ik gebruik voor mijn menu een php include, maar ik wil wel dat aan de tab die actief is class='active' meegegeven wordt. Dus dan kijk ik met http://www.webcheatsheet.com/PHP/get_current_page_url.php op welke pagina ben, en als dat overeen komt me de tab komt er class='active' te staan.

Google Analytics kan inderdaad nog geen dynamische pagina's lezen, dat kan Google zoiezo niet, ook niet in de zoekresultaten (correct me if i'm wrong) daarvoor moet je rewrite dingen doen, iets met .htaccess is dat. Ik weet niet precies hoe dat werkt, dus misschien kan iemand anders dat uitleggen of je moet het ff googlen.

Ik hoop dat het duidelijk is geworden met onze antwoorden... Anders moet je het even verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de info. Heb toch maar afgezien van het idee van volledig dynamische pagina's, en heb voor mijn pagina's inderdaad 301tjes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Je kunt wordpress ook gewoon in je html-root map installeren, het hoeft niet verplicht in een speciale wordpress map.

En wat wil je in hemelsnaam nog zelf aan meta-tags programmeren als je al een cms gebruikt?