MBP 13'' 2010, traag opstartprobleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:07
Zoals in de titel aangegeven, start mijn MBP zeer traag op. Om en nabij de 30 seconden is geen uitzondering. Ik heb een standaard 13'' model uit 2010 met alleen 8 GB werkgeheugen als modificatie, maar deze geeft geen problemen zegt het systeem.
Ik heb een screenshot bijgevoegd. De eerste<geselecteerde> foutmelding heb ik weten op te lossen. Maar de com.apple.Kerberos .... kan ik niks nuttigs over vinden. Ik heb op Google eenzelfde soort foutmelding gevonden, maar hier komen geen concrete oplossingen uit voort. Er werd gezegd dat dit bestand moest worden verwijderd.
Maar aangezien ik geen OSX veteraan ben, ben ik huiverig met verwijderen van bestanden.

Het tweede probleem is de CSCconfigDotMaccert, ook 'Exited with Exit code: 1'.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Screenshot:

[ Voor 16% gewijzigd door Mr Hackenbacker op 21-07-2011 10:20 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:58
Niet om flauw te doen, maar valt 30 seconden onder zeer traag opstarten? Met een 5400 RPM schijf die standaard is in jouw model met eventueel nog wat extra meestartende software is 30 seconden best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 10:47
Bij mij op het werk werken we alleen met Apple, maar een opstarttijd van 30 seconden wordt daar toch wel als een vlotte opstarttijd gezien!

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
30 seconde is denk ik toch een mooie opstart tijd.
Ja op het begin is het 20 seconde met die schijf. Maar in van 10 seconde ga je echt niet dood.

Wil je hem sneller laten booten, duw er een SSD in en dan sart die in 10 seconde op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 13:18
Bij mij start hij soms nog wel langzamer op hoor als 30 seconden. Heb ook 13" 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:07
Maar in het begin, duurde het dus zo'n 20 seconden, en aangezien ik hem niet veel gebruik vond ik dit opvallend. Maar de bovenstaande fouten komen jullie niet bekend voor?
Overigens is de harde schijf ook verre van vol, denk dat er zo'n 90% nog beschikbaar is.

Misschien ben ik ook wel verwend door mijn 27'' die het in 19/20 seconden doet.

Toch blijf ik met die fouten in mijn maag zitten.

Met een beetje mazzel, zorgt de Lion update hier wel voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr Hackenbacker op 20-07-2011 10:32 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:58
Hou er trouwens rekening mee dat je @me.com emailadres zichtbaar is in die screenshot. Zou ik even verwijderen.
Pagina: 1