• Didel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-01 18:53
Goede avond,

Ik ben de laatste tijd eigenlijk aan het zoeken naar een media player als nieuwe toevoeging aan de home-cinema installatie. Om maar meteen te beginnen stel ik een aantal eisen aan het gezochte apparaat:
  • HDMI-Output
  • 1080P - out
  • Mogelijkheid om een H.264 gecodeerd MKV-bestand af te spelen
  • WiFi ingebouwd of evt. met dongel mogelijk
  • Bestand vanaf pc of server kunnen streamen (Audio+Video)
  • Ingebouwde HDD is grote pré, maar geen must
  • Optical Audio Out (toslink) is een pré
  • Fijn OS (Android is pré)
Ik wil de media player voornamelijk gebruiken om films te streamen naar de tv toe, en ook om zo af en toe eens een lekker muziekje over de installatie te laten horen. Nou zijn er nogal wat verschillende media players op de markt, en zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer... Heb beetje rond gekeken wat op bijvoorbeeld DealExtreme wordt aangeboden, en kwam daar langs de HDX Bone. Die heeft geen WiFi, dus dat is wel jammer. Kwam ook tegen de FV-1, een android-kastje met mogelijkheid tot wifi-dongel. Ik ben eigenlijk benieuwd of jullie toevallig andere alternatieven kennen, of andere ideeën hebben over hoe dit te realiseren. Ik ben trouwens apple-fan en heb dan ook een macbook pro, maar AppleTV is geen optie omdat ik het jammer vindt dat die maar tot 720P aankan, en kastjes zoals bovengenoemd toch wat meer mogelijkheden hebben. Meteen een ander punt: Het budget is ergens rond om de €150, maar als er een hele goede full-featured apparaat is voor €200 euro is dat ook te overwegen. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Je kunt in de pricewatch kijken bij mediaplayers. Zo ongeveer alle players bieden wat jij wilt (op Android na). Zelf heb ik een Asus O!Play gehad (heb em nog steeds maar staat te koop) en die deed perfect wat ik wilde. Kun je wifi dongle op aansluiten (let wel op dat streamen over wifi dramatisch is bij een 1080p film) en ook een externe HDD.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 09:16
Kijk voor de gein eens naar een appletv. Misschien is dat wat voor je. I.s.m. XBMC bijvoorbeeld.

Verwijderd

barry457 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:58:
Kijk voor de gein eens naar een appletv. Misschien is dat wat voor je. I.s.m. XBMC bijvoorbeeld.
Hij geeft aan dat dit geen optie is. Of het icm XBMC wel 1080p afspeelt weet ik niet, misschien dat je het daarom aangeeft....

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 09:16
de AppleTV2 kan wel 1080p afspelen. de 1 jammergenoeg niet en blijf je steken op 720

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-02 12:29
oke er is veel keuze, ik zou gewoon eens kijken op internet en wat reviews gaan lezen !

Zo wie zo zou ik alles over kabel gooien, wifi is afh van zoveel dingen !

Bekijk eens een mede8er of een boxee ! keuze's te over !

heb zelf een mede8er , en dat ding speelt alles af wat ik tot nu toe heb, dts doet hij ook goed en downmixing evt ook , hdmi aansluiting , toslink, leuke interface !

maar er is meer in de markt dus ga eens kijken in een winkel , speciaal zaak of mediamarkt bv

• Didel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-01 18:53
@barry457 : Info van Apple.com/AppleTV: Video formats:
H.264 video up to 720p ...

De rest ook erg bedankt voor de info. Ik ben nu op vakantie in het buitenland voor de komende 3 en een halve week, dus even naar de mediamarkt of andere speciaalzaak zit er niet in, moet het voorlopig eventjes doen met online reviews etc. Zal ook eens even de pricewatch in kijken, was ik helemaal vergeten!

[ Voor 53% gewijzigd door Didel op 19-07-2011 22:20 ]

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 10:45
Ik heb zojuist een Popcornhour A-210 ingericht.

- 1080p werkt goed over een 500mbit Homeplug Netgear adapter (misschien ook een optie voor jou?)
- Wifi dongle mogelijk
- Jukebox werkt best ok, alleen het indexeren kan traag en foutgevoelig zijn (ze werken al een tijdje aan een V2 waar een hoop verbeteringen in gaan zitten)
- App ondersteuning bv. Youtube, Flickr, Uitzendinggemist (via Proxy)
- Alle bestanden werken gewoon inclusief subtitles en juiste framerate aansturing voor je TV.
- Optical en Coax output
- HDD kun je inbouwen als je wil

[ Voor 4% gewijzigd door Furfoot op 20-07-2011 10:03 ]

Instagram

Verwijderd

Heb al een half jaar een Boxee Box, speelt tot nu toe 100% van de spullen af die ik heb:

Divx
Xvid
FLAC
wav
iso's
Full blu ray rips

alles word gestreamt vanaf de QNAP.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
Tja, volgens mij voldoet alles hier zo ongeveer aan. Except het android gebeuren.
Heb zelf meerdere apparaten.

Netgear- $ - waardeloos
-Bijna geen updates.
- Speelt veel files niet af.
+ speelt dvds goed af :9 (zonder + komt het zo negatief over)

HDX - $$$ - Ruim voldoende
- Lange opstarttijd
+ Lust bijna alles uitgezonderd bluray iso/avchd
+ Erg stabiel
Niet kopen, niet meer van deze tijd

Popcorn A200 - $$$ - Goed
Zie hdx opmerkingen
+snelheid van menu's, feeling

Dune - $$$$$ - Top of the bill
+Nooit wat tegen gekomen wat hij niet speelt
+Afhankelijk van model meerde hd's mogelijk
+Snel