Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een vraag m.b.t. de Samsung Wave S8500.
Ik heb op belsimpel.nl deze mobiel gekocht gezien de telefoon op deze site het goedkoopst was.
Voorafgaande heb ik naar de klantenservice van belsimpel.nl gebeld om te vragen of de telefoon een "branded" versie zou zijn. De medewerker die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat dit niet het geval was bij dit type telefoon.

Het pakketje met de telefoon erin werd afgeleverd (net iets buiten de levertijd maar dat doet er niet toe) ik start de telefoon op en zie een T-mobile logo verschijnen. Vervelend dat belsimpel.nl dus foutieve informatie aan klanten verstrekt maar dit is het probleem niet de oplossing.

Het schijnt dat je mobiele telefoons ook moet kunnen unbranden/debranden. Alleen ikzelf heb echter geen verstand hoe dit zou moeten. Ik heb eerst op de website van samsung gekeken en die geeft aan het programma "Kies" te moeten installeren waarna de telefoonfirmware ge-upgrade kan worden.

Zou iemand mij een beschrijving kunnen geven welke stappen ik zou moeten ondernemen om deze telefoon te unbranden/debranden (geen idee wat de juiste benaming is trouwens).

Alvast heel erg bedankt!

Robin Kuijt

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hallo daar,

Zou je kunnen vertellen welke stappen je hebt ondernomen om deze vraag uit te vogelen?

Via mijn eerste Google poging kwam ik deze pagina tegen. Volgens mij is dit een stap-voor-stap beschrijving voor wat jij wil.

Mocht je er nog niet uit komen, dan zien we je graag terug met een beschrijving van je verdere problemen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gegoogeld op:

Samsung -> click samsung homepage -> download centre -> type selectie: telefoon -> soort: Bar -> model: Wave Brada S8500 -> click firmware upgrade.

Samsung Wave S8500 unbranden/debranden

Ik heb samsung Kies gedownload en die geeft aan geen firmware upgrade te kunnen uitvoeren gezien ik de nieuwste firmware heb.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Via enkel de officiele software van Samsung zal je je toestel nooit van branding kunnen ontdoen. Dit moet diep softwarematig aangepast worden. Zie dan ook de tweede link in mijn vorige post. Is dit te tricky voor je, dan kan je twee dingen doen. Een 'mannetje' zoeken die het voor je doet, of wennen aan dat T-mobile logo >:)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Verwijderd

Topicstarter
ehh nou ik ben redelijk op de hoogte van computersystemen en een mobiel is uiteindelijk niets anders dan een computer met een zender en een simpel besturingssysteem ervoor. Als ik ergens aanwijzingen heb hoe ik dit kan aanpakken dan kan ik zelf wel uitzoeken hoe of wat, het gaat mij alleen om waar ik moet beginnen

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Nou, een computer en een mobiele telefoon zijn toch niet helemaal hetzelfde hoor, dat moet je toch ook al gemerkt hebben, daar je ten eerste alvast een volledig verkeerde weg hebt gekozen, door het via de officiele firmware van Samsung te willen doen. De enige firmware update, die je van Samsung kunt krijgen, is eentje met T-Mobile branding, wanneer daar ooit nog eens een nieuwe versie van mocht komen.
Je bent dus aangewezen op het on-officiele circuit en je bent dan gewoonlijk ook meteen de garantie op je telefoon kwijt.
Aangezien je de eerste niet zou zijn, die z'n telefoon hierbij "bricked", zou ik het, als ik jou was, toch liever laten doen.
Wil je het nog steeds zelf doen, moet je je maar eens inlezen via de link, die ppaddo gaf, daar staat m.i. voldoende info.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien niet de oplossing maar ik zou gewoon de telefoon terugbrengen en voor dat geld een telefoon halen die niet branded is en waar wel een kwaliteits OS op staat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@Tsurany:
Dat zou waarschijnlijk nog de beste oplossing zijn :)
Pagina: 1