Text
[ Voor 100% gewijzigd door Praetoriani op 07-09-2015 10:43 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Praetoriani op 07-09-2015 10:43 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 19-07-2011 21:46 ]
Startpost heb ik inderdaad doorgelezen - goede informatie, absoluut.Schuey schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:45:
Het 3dstuff topic was overigens een zeer goede plek om dit te postenBest ook eens de startpost daarvan doorlezen, dan krijg je al heel wat informatie voor nop.
Er zijn zeker uit sketchup leuke dingen te halen, zeker als je er een leuke renderer bij installeert, dat is inmiddels door verschillende personen bewezen.Praetoriani schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:55:
[...]
Startpost heb ik inderdaad doorgelezen - goede informatie, absoluut.
Hoewel Maya en Max me ontzettend tof lijken, lijkt het me daarbij enorm uitdagend. Daarbij heb ik echt prachtige dingen gezien in sketchup, met bijna 'getekende' kwaliteit (beetje cell-shaded, vaak - term enkel bekend uit gaming). Enorm goed om te presenteren en te importeren naar geoanalytische software.
Sketchup wordt vaak gezien als een hobbyprogramma ja, het is geloof ik ook gelimiteerd en heeft zich ook nooit als 'volwaardig' / 'profesioneel' 3d pakket geprofileerd. Wat ik er van heb gezien, en dat is verdomd weinig, lijkt alles erg omslachtig zodra je iets wil maken wat niet uit recht toe recht aan vormen bestaat. Mijns inziens mis je niks aan sketchup als je in de grotere programma's begint, en de mogelijkheden zijn alleen maar groter. Overigens weet ik zeker dat 80% van de gebruikers van 3dsmax en maya in het 3dstuff en contest topic die programma's ook als hobbyprogramma gebruiken, niks mis mee toch?Geldt ditzelfde ook voor Maya en 3dMax? Ik heb uiteraard al een beetje gegoogle'd, en ik zie vaak enigszins denigrerende reacties richting Sketchup. Is het echt zo dat het nooit als meer dan een 'hobbyprogramma' gewaardeerd wordt en dat ik echt beter naar de pro-software toe kan gaan? Immers, ik ben een complete newbie en zelfs als ik het ooit in de beroepspraktijk toepas, zal het altijd secundair naast geoanalytische zijn.
Bedankt voor je snelle post!
[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 19-07-2011 22:06 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Praetoriani op 19-07-2011 22:10 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Praetoriani op 19-07-2011 22:35 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Dan moet je zeker Rhino3D eens proberen, www.rhino3d.com/Praetoriani schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:17:
AutoCAD zal ik inderdaad ook tijdens mijn studie moeten gebruiken,
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik vraag me af of je zelf wel eens met het programma gewerkt hebt of je alleen de naam kent en hem daarom roept? Autocad is voor wat hij wil gaan doen niet geschikt, het kan er wel in maar programma's als max of maya zijn dan sneller en makkelijker te gebruiken voor gewoon poly modellen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:14:
AutoCAD wordt ook vaak in de professionele wereld gebruikt, wel een betalend programma.
Het leuke van Sketchup is dat het heel laagdrempelig modellen is. Voor organische objecten een hel, dat wel. Maar die voorbeelden die jij in een eerdere post plaatste zijn heel erg goed en snel te maken in Sketchup.Praetoriani schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:33:
Stel dat ik inderdaad begin met Sketchup, tot in hoeverre kan ik vaardigheden daarvan extrapoleren naar andere 3D modelling software als ik die overstap wil maken? Begin je dan weer grotendeels 'from scratch', of is het dan alleen een kwestie van wennen? Edit: En allejezus, wat een prachtige omgeving.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq