Intro
Ik heb een Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows die ik gebruik voor de PC. Ik heb hem bijna 3 jaar en het zacht plastic / siliconen kapje op de linker analoge stick is inmiddels versleten. Zodanig dat het onderliggend hard plastic er doorheen komt en voelbaar is tijdens het gamen, wat dus niet al te prettig is. Het makkelijkste zou dan zijn dat je (het bovenste deel van) de analoge stick eraf zou kunnen halen en dit zou kunnen vervangen zonder de controller te openen, maar dat is dus helaas niet het geval. Ik zal zeker niet de eerste zijn die dit meemaakt en vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Hoe hebben jullie dit probleem opgelost?Mogelijke oplossingen
- Nieuw controllerEen nieuwe controller kopen. Dat kan uiteraard, maar in principe doet de controller het nog prima en het lijk me een beetje zonde om deze dan weg te doen. Bovendien zou een goedkopere oplossing ook prettig zijn natuurlijk.
- Microsoft vragen
Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Microsoft of ze een vervangend kapje hadden. Ik kreeg als antwoord:
Jammer maar helaas, dat gaat hem niet worden.Hartelijk dank voor uw contact met de Xbox Klantenservice.
Wij hebben jammer genoeg geen vervangend kapje voor de controller.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Als antwoord daarop had ik gevraagd of ik nieuwe analoge sticks kon krijgen. Was het antwoord:
Eigenlijk wel verwacht, maar ook:Helaas is dit niet mogelijk.
Dus aan iedereen die zijn analoge sticks van de Xbox 360 controller versleten heeft binnen de 1 jaar garantie termijn, kan je een nieuw exemplaar toegestuurd krijgen. Helaas is die van mij dus al bijna 3 jaar, en ik ga niet liegen (ze vragen waarschijnlijk ook een bon), dus dat gaat hem toch niet worden.Wij kunnen wel een nieuwe controller naar u versturen, mits deze nog in de garantie zit (1 jaar in totaal).
- Vervangende kapje
Een vervangende kapje kopen en deze op je analoge stick zetten. Hierbij vraag ik me echter af, of dit soort dingen wel goed blijft zitten helemaal omdat mijn huidige analoge stick dus al flink is afgesleten.
- Nieuwe analoge stick
Een andere oplossing losse analoge sticks kopen, de controller open schroeven en de nieuwe analoge sticks plaatsen. De Xbox 360 controller heeft geen standaard schroeven, maar een je kan een geschikte schroevendraaier kopen (Torx 8 schroevendraaier) en met eventueel wat uitleg op Youtube zou je de controller open kunnen krijgen. Je zou dan wat losse analoge sticks moeten aanschaffen waarbij volgens de Youtube fimpjes ook de PS3 analoge sticks met enige aanpassing ook zouden passen. Voor de Xbox 360 analoge sticks zou je op andere websites kunnen zoeken. In mijn geval zou ik zelfs de linker analoge stick kunnen wisselen met mijn rechter analoge sticks nog nauwelijks is afgesleten.
Ik neig naar deze laatste oplossing. Waarbij ik voor de PS3 analoge sticks ga omdat die goedkoper te vinden zijn. Ik hoop alleen niet dat ik mijn controller dan sloop...
Conclusie
Hebben jullie ook het probleem dat de analoge sticks na verloop van tijd zijn afgesleten? Zo ja, wat doe je dan? Laat het weten via de poll en/of een reactie.Poll: Versleten analoge sticks, wat doen jullie?
• Niets
• Nieuwe controller kopen
• Nieuw "kapje" opzetten
• Nieuwe analoge sticks inbouwen
• Iets anders, zie reactie
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Update
Ik heb uiteindelijk de analoge sticks vervangen. Zie deze post.[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 09-08-2011 15:33 ]