Controller: analoge sticks versleten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Intro
Ik heb een Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows die ik gebruik voor de PC. Ik heb hem bijna 3 jaar en het zacht plastic / siliconen kapje op de linker analoge stick is inmiddels versleten. Zodanig dat het onderliggend hard plastic er doorheen komt en voelbaar is tijdens het gamen, wat dus niet al te prettig is. Het makkelijkste zou dan zijn dat je (het bovenste deel van) de analoge stick eraf zou kunnen halen en dit zou kunnen vervangen zonder de controller te openen, maar dat is dus helaas niet het geval. Ik zal zeker niet de eerste zijn die dit meemaakt en vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Hoe hebben jullie dit probleem opgelost?

Mogelijke oplossingen
- Nieuw controller
Een nieuwe controller kopen. Dat kan uiteraard, maar in principe doet de controller het nog prima en het lijk me een beetje zonde om deze dan weg te doen. Bovendien zou een goedkopere oplossing ook prettig zijn natuurlijk.

- Microsoft vragen
Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Microsoft of ze een vervangend kapje hadden. Ik kreeg als antwoord:
Hartelijk dank voor uw contact met de Xbox Klantenservice.

Wij hebben jammer genoeg geen vervangend kapje voor de controller.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Jammer maar helaas, dat gaat hem niet worden. :P

Als antwoord daarop had ik gevraagd of ik nieuwe analoge sticks kon krijgen. Was het antwoord:
Helaas is dit niet mogelijk.
Eigenlijk wel verwacht, maar ook:
Wij kunnen wel een nieuwe controller naar u versturen, mits deze nog in de garantie zit (1 jaar in totaal).
Dus aan iedereen die zijn analoge sticks van de Xbox 360 controller versleten heeft binnen de 1 jaar garantie termijn, kan je een nieuw exemplaar toegestuurd krijgen. Helaas is die van mij dus al bijna 3 jaar, en ik ga niet liegen (ze vragen waarschijnlijk ook een bon), dus dat gaat hem toch niet worden. :P Zelf dus geen ervaring hiermee, maar exactor it heeft al twee keer een nieuwe controller gekregen.

- Vervangende kapje
Een vervangende kapje kopen en deze op je analoge stick zetten. Hierbij vraag ik me echter af, of dit soort dingen wel goed blijft zitten helemaal omdat mijn huidige analoge stick dus al flink is afgesleten.

- Nieuwe analoge stick
Een andere oplossing losse analoge sticks kopen, de controller open schroeven en de nieuwe analoge sticks plaatsen. De Xbox 360 controller heeft geen standaard schroeven, maar een je kan een geschikte schroevendraaier kopen (Torx 8 schroevendraaier) en met eventueel wat uitleg op Youtube zou je de controller open kunnen krijgen. Je zou dan wat losse analoge sticks moeten aanschaffen waarbij volgens de Youtube fimpjes ook de PS3 analoge sticks met enige aanpassing ook zouden passen. Voor de Xbox 360 analoge sticks zou je op andere websites kunnen zoeken. In mijn geval zou ik zelfs de linker analoge stick kunnen wisselen met mijn rechter analoge sticks nog nauwelijks is afgesleten.

Ik neig naar deze laatste oplossing. Waarbij ik voor de PS3 analoge sticks ga omdat die goedkoper te vinden zijn. Ik hoop alleen niet dat ik mijn controller dan sloop... :P

Conclusie
Hebben jullie ook het probleem dat de analoge sticks na verloop van tijd zijn afgesleten? Zo ja, wat doe je dan? Laat het weten via de poll en/of een reactie. :)

Poll: Versleten analoge sticks, wat doen jullie?
Niets
Nieuwe controller kopen
Nieuw "kapje" opzetten
Nieuwe analoge sticks inbouwen
Iets anders, zie reactie
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=373501&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Update
Ik heb uiteindelijk de analoge sticks vervangen. Zie deze post.

[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 09-08-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat anders. Zeuren bij MS dat de controller te snel kapot is. Heb tot nu toe 2 vervangende gekregen. In beide gevallen waren de controllers <3 maanden oud. Als de controller langer meegaat, koop ik een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Dat doe je goed! Maar ok, als de controller minder dan 3 maanden meegaat is het misschien wel iets voor te zeggen. Dat zal bij mij niet lukken aangezien ik hem al 3 jaar heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik zou een vervangend kapje kopen, mocht die om wat voor reden dan ook niet goed blijven zitten zou ik hem er gewoon op vast lijmen. Ik bedoel, als het werkt is het prima, werkt het niet heb je weinig geld verspild en kun je alsnog een andere optie proberen ;)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Phase schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:48:
Ik zou een vervangend kapje kopen, mocht die om wat voor reden dan ook niet goed blijven zitten zou ik hem er gewoon op vast lijmen. Ik bedoel, als het werkt is het prima, werkt het niet heb je weinig geld verspild en kun je alsnog een andere optie proberen ;)
Dat is inderdaad nog een optie. Bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Je kan ook voor een tientje een kapotte controller op marktplaats kopen en die thumbsticks overzetten :)

Ik zou gewoon nieuwe kopen. Ik heb een beetje rondgezocht en ze zijn voor relatief weinig te vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door 418O2 op 20-07-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:30:
Je kan ook voor een tientje een kapotte controller op marktplaats kopen en die thumbsticks overzetten :)
Dat zou inderdaad ook nog kunnen, maar de losse sticks zijn ook wel verkrijgbaar voor minder dan 10 euro. Het probleem is meer dat ik bang ben de controller te slopen tijdens het vervangen van de analoge sticks. :P
Ik zou gewoon nieuwe kopen. Ik heb een beetje rondgezocht en ze zijn voor relatief weinig te vinden.
Voor de officiële Xbox 360 wireless controller? De PC receiver heb ik al dus hoef ik slechts de controller te kopen, maar die is volgens de pricewatch toch minimaal 30 euro. En andere controllers begin ik niet meer aan, ik heb namelijk vele goedkope en duurdere PC controllers geprobeerd, maar geen enkele die zo fijn werkte als deze Xbox 360 controller. (Overigens geen ervaring met PlayStation controllers.) Maar volgens de poll gaan de meeste (6 van 11) inderdaad voor een nieuwe controller, waar ik me toch enigszins over verbaast ben. Hoewel de steekproef momenteel nog wat klein is uiteraard. Ik heb maar een schroevendraaier en twee PS3 analoge sticks op DealExtreme besteld voor 1,82 euro. Als het werkt prima en kan ik er weer een paar jaar tegenaan en als ik de controller sloop wordt het toch een nieuwe. :P

Ik had nog, als reactie om hun antwoord (zie TS), gevraagd of ik nieuwe analoge sticks kon krijgen. Was het antwoord:
Helaas is dit niet mogelijk.
Eigenlijk wel verwacht, maar ook:
Wij kunnen wel een nieuwe controller naar u versturen, mits deze nog in de garantie zit (1 jaar in totaal).
Eigenlijk best netjes dat ze het alsnog zeggen, wel dus na de tweede keer vragen, maar toch. Dus iedereen die zijn analoge sticks versleten heeft binnen de 1 jaar garantie termijn, gewoon even een tweede mailtje sturen. Helaas is die van mij dus al bijna 3 jaar, en ik ga niet liegen (ze vragen waarschijnlijk ook een bon), dus dat gaat hem niet worden. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 20-07-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Die analoge sticks vervangen is echt een fluitje van een cent hoor. Als je daarbij iets sloopt, dan doe je echt iets grandioos fout. :P

[ Voor 3% gewijzigd door danielkraak op 24-07-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
danielkraak schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:01:
Die analoge sticks vervangen is echt een fluitje van een cent hoor. Als je daarbij iets sloopt, dan doe je echt iets grandioos fout. :P
Dit maakt het alleen des te erger als ik wel mijn controller sloop. :+
Schroevendraaier en analoge sticks zijn in ieder geval onderweg.

Valt me trouwens op dat er zo weinig gestemd wordt? (Op het moment 14 stemmen) Ik bedoel, er zijn hier vele vele gamers waar op een gegeven moment de analoge stick van afgesleten moet zijn? Of gebeurt dit slechts een minderheid van de groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik heb zelf voor kort mijn controllers open gehad om ze eens goed schoon te maaken.
en het is echt een fluitje van een cent.
zoek het anders even op op google hoe je zoon ding open maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Gebeurd niet vaak moet ik zeggen, die van mijn Gamecuben en playstation 1 die ik toch helemaal blauw heb gespeelt zijn zelfs nog niet versleten.
PS3 al helemaal niet..

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:14
Bij mij slijt de boel ook totaal niet eigenlijk. Alleen maar ervaring met Gamecube controllers en één bedrade 360-controller voor aan de PC. Zie nu wel dat de 4 puntjes op de linkerstick wat meer afgesleten zijn dan die op de rechter, maar dat was me nog nooit opgevallen. Heb nu wel dankzij de OP die dopjes van Dealextreme bestelt, lijkt me toch wel wat. Zeker voor de avondjes Super Smash Brothers Melee avondjes op de Gamecube die ik hier na al die jaren nog steeds houd met een paar vrienden hier. Heb altijd gevonden dat m'n vingers er een beetje te vaak langs schoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Ik heb alleen dat de 4 puntjes op de linker stick er bijna af zijn, maar daar is nog mee te leven al glijd me duim er wel steeds vaker af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Thanks voor jullie reacties. :) Ik weet overigens van mezelf dat ik best stevig omga de analoge stick. Ik zie dit naast aan de versleten kop aan de licht slijtende steel (om het zo meer even te noemen) van de analoge stick. Maar aan de andere kant vind ik 3 jaar ook weer niet zo onaardig.

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 24-07-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb inmiddels al 4 Xbox-en gehad (nee, niet kapot) en al 2 controllers waarbij de linker analoge stick versleten was. Maar, in die mate dat ik scheurtjes kreeg in het plastic en de linkerkant afbrokkelde. Misschien dat met (licht) zweterige handen eea sneller gaat. Ik koop dan vaak nieuwe, maar zonde is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:19:
Ik heb inmiddels al 4 Xbox-en gehad (nee, niet kapot) en al 2 controllers waarbij de linker analoge stick versleten was. Maar, in die mate dat ik scheurtjes kreeg in het plastic en de linkerkant afbrokkelde. Misschien dat met (licht) zweterige handen eea sneller gaat. Ik koop dan vaak nieuwe, maar zonde is het wel.
Gebeurt dit binnen de 1 jaar garantie termijn? Want dan zou je een nieuwe kunnen krijgen.

Ik heb deze info ook maar even in de TS gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

gewoon nieuwe kopen , bespaard je een hoop moeite, en ze zien er dan weer mooi uit.Maar je zou proberen ergens goedkoop analoge sticks kopen en proberen in te bouwen, dan heb je er misschien 2 goede controllers.
maakt uit dat ie kapot gaat, je kan het altijd proberen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Regeneration schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:11:
[...]

Gebeurt dit binnen de 1 jaar garantie termijn? Want dan zou je een nieuwe kunnen krijgen.

Ik heb deze info ook maar even in de TS gezet.
Bij mij niet. Rond de 2/3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Even een kleine update.

Ik hem vandaag de analoge sticks en schroevendraaier van DealExtreme binnen. Heel even geduurd maar voor €1,82 mag ik eigenlijk niet klagen. Het openen van de controller en wisselen van de analoge sticks was zoals verwacht erg makkelijk. Ook de controller doet het nog, wat ook niet onbelangrijk is. Even wat foto's

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2FuMSkgCm1wVeNOnvotxl4RI/full.jpg

Close up, versleten analoge stick:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MSrOCq83TkjpGKB8fPZ5nOjd/full.jpg

Erna:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jn8hCly0pyug6ULz5bWpSWmW/full.jpg

Wel even wennen met aangezien de PS analoge sticks bol zijn in plaats van hol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Misschien moet ik ook maar zo'n setje kopen. Heb 1 controller kapotgegooid en 1 thumbstick staat nu idioot schuin, maar kreeg hem zonder die tools niet open..

http://www.dealextreme.co...ss-controller-black-56705
http://www.dealextreme.co...less-controller-red-70398

die maar even besteld. T kost toch niets.

[ Voor 42% gewijzigd door 418O2 op 09-08-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Regeneration schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:13:
Wel even wennen met aangezien de PS analoge sticks bol zijn in plaats van hol.
Mocht je dat echt vervelend vinden, kun je hier wel weer iets voor kunt kopen zodat je weer een holle variant krijgt, bijvoorbeeld: http://www.gamingzap.com/...analogue-thumb-grips.html, (maar nu ik de TS nog 's goed lees wist je allang dat deze er waren).

[ Voor 8% gewijzigd door PromoX op 09-08-2011 16:02 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Oei, versleten analoge stick, daar had de originele N64 controller zo'n last van. Wat een pokkedingen waren dat zeg. Schijnt dat er daarvoor vervangende sticks te krijgen zijn, gebaseerd op het GameCube ontwerp.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Ik zie dat je al een oplossing hebt, maar voor iemand anders is dit misschien handig: Je kunt een nieuw kapje klussen met Sugru: http://sugru.com/ Dat is een soort klei die na 24 uur opdroogt als een rubberachtig spul.
Voorbeeldje uit hun gallerij:
Afbeeldingslocatie: http://sugru.com/system/galleries/images/434/single/434.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Springuin op 09-08-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
ik weet dat het hier niet thuishoort, maar er zijn geen andere actieve topics op dit vlak: is het mogelijk om mijn thrustmaster firestorm dual analog 3 voor de computer te gebruiken op een wii, door een speciale software ofzo te downloaden?
Pagina: 1