Toon posts:

Kan je tv's aan en uit schakelen zonder tussenkomst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een pc gaan aansluiten op een tv om een powerpoint presentatie af te spelen.
Nu wil ik alleen dat alles zonder tussenkomt van een mens aan en uit gaat op bepaalde tijden.

Nu ben ik alleen op zoek naar een tv die dit aankan, en dan zit ik te denken aan een tv die een ingebouwd aan/uit schema heeft wat ingesteld kan worden? Of een tv aan/uit schakelen via een tijdschakelaar ertussen.

Alleen de uitdaging is dan ik wil dat de tv wanneer die aangaat weer verder gaat op het hdmi-kanaal zonder tussenkomst van een mens. Niet eerst knoppen op de afstandbediening hoeven in te drukken.

Ik heb via internet al verschillende dingen via google gevonden door tv's waarvan je de firmware kan aanpassen zodat ze meteen opstarten als het stroom er weer opkomt maar dan wel op kanaal1 starten en niet vanaf hdmi kunnen starten of bv. samsungs die nadat de stroom eraf is gehaald weer opstarten in standby mode. Heb al Samsung en Philips gemaild die me niet verder kunnen helpen en ben al bij een tv-zaak binnengelopen maar daar konden ze me niet helpen.

Weet iemand of er zo'n soort tv bestaat die dit kan? Of gewoon waar de stroom vanaf gezet kan worden terwijl de tv aanstaat en later weer erop gezet wordt en vrolijk doorspeeld op het hdmi kanaal?

Het lijkt me toch dat dit wel meer mensen gebruiken of ben ik nu echt de enige op de wereld die zoiets wilt?

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:38
Gaat de televisie niet standaard uit als er geen invoersignaal is? En dus ook automatisch weer aan, of uit standby stand, als er signaal op de hdmi komt? Dan kun je je computer op een bepaald moment opstarten en automatisch powerpoint starten. Volgens mij kun je in powerpoint aangeven dat ie een bestand direct moet openen en afspelen.

edit: Automatisch starten kun je doen door de extentie van je powerpoint te wijzigen van ppt naar pps als ik dit (ietwat verouderde artikel) moet geloven. http://www.uwgb.edu/compserv/ehelp/ppoint/save_start.htm

[ Voor 24% gewijzigd door HenkEisDS op 19-07-2011 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk heb het even bij een samsung getest en ook al staat de tv in standby als je er via hdmi signaal opkomt gaat de tv automatisch op dat kanaal.

Helemaal super was het toch zo simpel.
Dat ik daar niet eerder aan hebt gedacht 8)7

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:59
Sommige tv's hebben ook een COM poort waarmee je hem kan besturen. Als afstandsbediening zeg maar.
Denk aan RS-232, 9600 8N1. Maar dat is waarschijnlijk modelspecefiek.

[ Voor 26% gewijzigd door jeroen3 op 19-07-2011 20:37 ]