Toon posts:

Probleem hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik zit met een probleem, mijn harde schijf vind maar 100mb in plaats van de volledige 1000.
In de BIOS vind hij wel 1000mb, heb de schijf al geformatteerd maar dat mocht ook niet baten.

Groet.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bedankt voor de mededeling.

Even serieus, als je zo weinig informatie geeft kan niemand je helpen. Moederbord, andere hardware, merk, type, Windows versie, etc etc. Nu zeg je "het doet pijn" en daar kan zelfs een helpdesk niets mee. En dit is niet eens een helpdesk...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Wat doet een 1000mb schijf in dat systeem?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mb? Een mb is niets.

Wat is nu precies je probleem?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eigenlijk zou je zulke mensen gewoon niet moeten helpen uit principe, maar vooruit. Maak eens een screenshot van het probleem, maak eens een screenshot van schijfbeheer en vertel eens wat nu echt het probleem is.

Een hardeschijf kan namelijk helemaal niks vinden en laat staan 100mb.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft dit aan.

72.1 MB van 99.9 MB beschikbaar, ik kan er niks niks opzetten want hij gebruikt de 1gig niet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak dan een partitie op de overige ruimte.

Verwijderd

Hij bedoelt waarschijnlijk zijn Spinpoint met 1000GB ipv 1000mb. Het is in elk geval vakantietijd gezien de helpdeskvragen van hobbyisten de laatste dagen :) . Het lijkt me overigens stug dat na een format je niet gewoon 1 TB hebt (- verschil bits/bytes).

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je zelf totaal geen inzet toont dan heb ik geen zin meer te helpen, adios.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:20:
Hij geeft dit aan.

72.1 MB van 99.9 MB beschikbaar, ik kan er niks niks opzetten want hij gebruikt de 1gig niet
Wie... is... 'hij'?

Voor de lol, doe eens een screenshotje van 'hem'. Wie 'hij' ook is. ;)

Verwijderd

Topicstarter
@ XeneRgY

Klopt ja bedoel GB:P

@ Tsurany

Zoals ik al zij mijn schijf vind maar 100mb.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12
Windows (7) maakt altijd een 100 MB partitie aan genaamd 'System Reserverd' bij het doorlopen of half doorlopen van installatie. Mischien moet je de overige ruimte van een filesystem voorzien?

[ Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 19-07-2011 22:25 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Hij is de levende harde schijf, die dingen ziet en vindt :)

Volgens mij (wilde gok) heb je een of andere 'rescue' partitie van 100mb met wat standaard files en verder de rest van je schijf als ongepartitioneerde ruimte. Daar moet je met bijvoorbeeld de Win7 disc een partitie van maken van de maximaal beschikbare ruimte et voila.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:02
Het is weer is tijd om mijn glazen bol uit de kast te halen...

Maak is een fatsoenlijke topicstart met hardware, OS, probleem, juiste beschrijving.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:24

Twazerty

AVCHDCoder developer

ik denk dat hij de moderne windows bootpartitie bedoeld die tijdens een windows vista/7 installatie wordt gemaakt. Die is namelijk ook 100 MB.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Nu komt de volgende vraag: hoe maak ik een partitie aan?

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, zal ddat eens checken, @ reboot.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat lukt wel

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12
Zo te zien heb je die PC net nieuw. Doorloop eens een Windows 7 installatie (van DVD-ROM of USB), dan wordt je vanzelf gevraagd om de HDD te partitioneren en van een filesystem te voorzien.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

En de Win 7 installatie is nog wel zo idiot proof.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:30:
Je moet nog wel eigenhandig de DVD er in doen natuurlijk ;)

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Lieve mede-Tweakers, let op dat TS een SSD als OS-schijf heeft en de 1TB HDD als secundaire schijf dient te gebruiken.
De windows7 'systemreserved'-partitie van 100MB hoort op de SSD te staan, en niet op de 1000mb 1TB HDD zoals TS het aangeeft.

@TS: Begin eens met het installeren van Windows7 op de SSD, met tijdens de installatie alleen de SSD op het moederbord aangesloten. Vergeet niet voor de installatie in het BIOS "SATA" op AHCI-mode te zetten.

Windows7 dien je aan het begin van de installatie te installeren op een partitie van +/- 59GB (alle vrije schijfruimte op de SSD).

Na installatie kan je de 1TB Harddisk weer erbij aansluiten en deze vanuit Windows correct partitioneren en formatteren.

[ Voor 30% gewijzigd door bitshape op 20-07-2011 00:17 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:30:
Zegt Einstein.

Verwijderd

Topicstarter
bitshape schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:58:
Lieve mede-Tweakers, let op dat TS een SSD als OS-schijf heeft en de 1TB HDD als secundaire schijf dient te gebruiken.
De windows7 'systemreserved'-partitie van 100MB hoort op de SSD te staan, en niet op de 1000mb 1TB HDD zoals TS het aangeeft.

@TS: Begin eens met het installeren van Windows7 op de SSD, met tijdens de installatie alleen de SSD op het moederbord aangesloten. Vergeet niet voor de installatie in het BIOS "SATA" op AHCI-mode te zetten.

Windows7 dien je aan het begin van de installatie te installeren op een partitie van +/- 59GB (alle vrije schijfruimte op de SSD).

Na installatie kan je de 1TB Harddisk weer erbij aansluiten en deze vanuit Windows correct partitioneren en formatteren.
Windows 7 stond al op de SSD kaart en was al geïnstalleerd, vond het ook al zo vreemd dat de 1000GB schijf niet gepetitioneerd was.

Kon dat makkelijk doen via deze computer> beheren, de 100mb verwijderd en de 1000gb gemaakt.

Bedankt allen de mij op de juiste weg hielpen.

Verwijderd

Ik heb nog nooit een HDD gekocht die al wel gepartitioneerd was, dus volgens mij is dat helemaal niet vreemd.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:47:
[...]

Windows 7 stond al op de SSD kaart en was al geïnstalleerd, vond het ook al zo vreemd dat de 1000GB schijf niet gepetitioneerd was.

Kon dat makkelijk doen via deze computer> beheren, de 100mb verwijderd en de 1000gb gemaakt.

Ik weet zelf niet waarvoor W7 die 100MB gebruikt, maar het lijkt mij niet dat die het leuk gaat vinden als je die zomaar verwijderd :S

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 09:16
Die 100Mb partitie was er niet voor niks. Dat was zoals al zoveel hier zeiden je systemreserved partitie.
Maar ga lekker verder hobbyen. Heb je wat te doen in je vakantie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:47:
[...]

Als je er geen echt verstand van hebt ga dan niet zitten experimenteren. Want dan gaan we je hier enkel en alleen maar vaker terug zien komen met voor de hand liggende vragen.
Pagina: 1