DVI ---> HDMI + 5.1 AUDIO

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsdew
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-08-2022
Hallo tweakers,

Mijn bedoeling is dus om vanaf mijn pc (met ASUS HD4890, 2 keer dvi) door middel van een DVI-->HDMI blokje HDbeeld + 5.1 audio naar mijn HDTV te sturen. Er zit alleen een HDMI ingang op mijn tv voor digitale audio...

Volgens een paar tweakers kan dit gewoon (zie reacties hieronder).
bwerg schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:55:
@Sjorsdew: waarom eigenlijk niet gewoon een verloopje DVI->HDMI? Zo is het een beetje zonde, als de HD4890 eigenlijk nog voldoet.
Sjorsdew schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:40:
[...]
Daar heb ik idd over nagedacht maar dan heb ik geen digitaal geluid... Omdat de HDMI kabel ook >10 moet worden zit ik er nu over na te denken om een internetkabel in mijn tv te doen (van mijn router naar de tv). Op deze manier kan ik al mijn video's dvd's sharen.
bwerg schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:11:
[...]

Als dat het probleem is kan je gewoon de DVI-uitgang gebruiken, met een verloopje is het wél mogelijk om via de DVI-poort geluid mee te sturen. :) hebben ze aan gedacht.
Is dit echt waar? Ik wil dus van DVI ---> HDMI met digitaal geluid (door middel van een DVI ---> HDMI verloopstukje!)

Vanaf de tv wil ik via een optische kabel 5.1 signaal naar mijn denon 2802 surround versterker sturen.

Let op! een optische (of digitale coax) kabel van mijn pc naar mijn versterker sturen is geen optie omdat het beeld 0.1 sec vertraagd wordt door mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:03

sphere

Debian abuser

Die 2802 heeft toch gewoon lipsync? Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan :F

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:13

FeaR

In GoT we trust

Sjorsdew schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:08:
Vanaf de tv wil ik via een optische kabel 5.1 signaal naar mijn denon 2802 surround versterker sturen
Weet je wel zeker dat je TV het geluid in 5.1 door zet? Sowieso zal dat met DTS niet gebeuren aangezien geen één TV dat lekker kan. Er waren TV's die het konden (Philips 9000-serie), maar door software updates is dat er uit gehaald. Dolby Digital 5.1 kunnen TV's wel, maar ook lang niet elke TV.

Als de Denon inderdaad lip-sync heeft tot 100 ms zou ik een losse kabel trekken, dan ben je zeker van Dolby Digital én DTS in 5.1 kanaal.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 19-07-2011 19:32 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsdew
FeaR schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:29:
[...]

Weet je wel zeker dat je TV het geluid in 5.1 door zet? Sowieso zal dat met DTS niet gebeuren aangezien geen één TV dat lekker kan. Er waren TV's die het konden (Philips 9000-serie), maar door software updates is dat er uit gehaald. Dolby Digital 5.1 kunnen TV's wel, maar ook lang niet elke TV.

Als de Denon inderdaad lip-sync heeft tot 100 ms zou ik een losse kabel trekken, dan ben je zeker van Dolby Digital én DTS in 5.1 kanaal.
Het is niet te corrigeren met lipsync, daarvoor is de vertraging namelijk te groot. Dit heb ik al gemerkt met mijn blu ray speler die ik met een digitale coax aan mijn versterker aangesloten had.

Mijn tv ondersteund m.b.v een optische kabel gewoon 7.1 trouwens. Dit gebruik ik nu al via streaming van m'n netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Volgens de manual kan de Denon tot 120 ms delay toepassen, jij spreekt over 0,1 seconde vertraging. Dan moet de Denon dus toereikend zijn, maar nu is de vertraging weer groter dan 120 ms?

Verder zou ik mijn TV koesteren als hij dus DTS zou doen, want dat zie je niet vaak.

Maar om je vraag te beantwoorden: wat jij wilt kan werken. Ik heb het zelf ook op die manier gehad met mijn ATI HD4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik dacht dat DVI enkel beeld was en geen audio. Krijg je dan wel audio met een verloopstekkertje DVI-HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bepaalde (oudere) series ATI-kaarten worden met verloopje van DVI naar HDMI geleverd. Met dat verloopje kan je dan ook audio meesturen. Alleen met DVI gaat het inderdaad niet lukken. Heb het zelf hier dus ook gehad met een HD4870. Verloopje in de kaart, HDMI kabel er in en je ATI HD wordt bij de audio afspeelapparaten weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsdew
Hoe ziet zo'n verloopje eruit dan? Ik weet namelijk niet of ik deze heb!
Ziet het er zo uit??

[ Voor 73% gewijzigd door Sjorsdew op 24-07-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsdew
Dit scheef The Mask vorige week!
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:28:
Met een HD4890 zou het idd moeten kunnen, maar het kan niet met een standaard DVI-HDMI verloopje aangezien DVI standaard natuurlijk geen geluid mee zend. Meestal krijg je zo'n verloopje ook wel bij de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:07
Ik heb twee verschillende verloopstukjes geprobeerd. En alleen de originele meegeleverde van ATI stuurt geluid mee. Geen idee waarom de andere niet werkt.

Wat ik gebruik:
HD 3870 (2x DVI)
Origineel verloopstukje: ATI Part Number: 61400635006
Realtek HDMI Audio Driver For ATI

Het lijkt me dat hetzelfde verloopstukje bij jou ook wel moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsdew
Kijk hier heb ik wat aan, heel erg bedankt Davetc!

Ik ga meteen een HDMI kabel kopen:D

@edit:
Ik heb volgens mij het zelfde verloopstukje (hij is grijskleurig) en het heeft
ATI Part Number: 6140063500G
ipv ATI Part Number: 61400635006

weet je zeker dat de laatste digit een 6 is en geen G?

Die HDMI kabel moet 10 meter worden, dus dat wordt een dure grap als het niet gaat werken;)

[ Voor 70% gewijzigd door Sjorsdew op 25-07-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsdew
Wil dit trouwens zeggen dat er ook een 7.1 geluidskaart op mijn videokaart zit?
Pagina: 1