Hallo tweakers,
Mijn bedoeling is dus om vanaf mijn pc (met ASUS HD4890, 2 keer dvi) door middel van een DVI-->HDMI blokje HDbeeld + 5.1 audio naar mijn HDTV te sturen. Er zit alleen een HDMI ingang op mijn tv voor digitale audio...
Volgens een paar tweakers kan dit gewoon (zie reacties hieronder).
Vanaf de tv wil ik via een optische kabel 5.1 signaal naar mijn denon 2802 surround versterker sturen.
Let op! een optische (of digitale coax) kabel van mijn pc naar mijn versterker sturen is geen optie omdat het beeld 0.1 sec vertraagd wordt door mijn TV.
Mijn bedoeling is dus om vanaf mijn pc (met ASUS HD4890, 2 keer dvi) door middel van een DVI-->HDMI blokje HDbeeld + 5.1 audio naar mijn HDTV te sturen. Er zit alleen een HDMI ingang op mijn tv voor digitale audio...
Volgens een paar tweakers kan dit gewoon (zie reacties hieronder).
bwerg schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:55:
@Sjorsdew: waarom eigenlijk niet gewoon een verloopje DVI->HDMI? Zo is het een beetje zonde, als de HD4890 eigenlijk nog voldoet.
Sjorsdew schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:40:
[...]
Daar heb ik idd over nagedacht maar dan heb ik geen digitaal geluid... Omdat de HDMI kabel ook >10 moet worden zit ik er nu over na te denken om een internetkabel in mijn tv te doen (van mijn router naar de tv). Op deze manier kan ik al mijn video's dvd's sharen.
Is dit echt waar? Ik wil dus van DVI ---> HDMI met digitaal geluid (door middel van een DVI ---> HDMI verloopstukje!)bwerg schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:11:
[...]
Als dat het probleem is kan je gewoon de DVI-uitgang gebruiken, met een verloopje is het wél mogelijk om via de DVI-poort geluid mee te sturen.hebben ze aan gedacht.
Vanaf de tv wil ik via een optische kabel 5.1 signaal naar mijn denon 2802 surround versterker sturen.
Let op! een optische (of digitale coax) kabel van mijn pc naar mijn versterker sturen is geen optie omdat het beeld 0.1 sec vertraagd wordt door mijn TV.