Zelf systeembouwer: OEM of FPP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha iedereen,

Ik zit met een vraag met betrekking tot de windows licenties. Na wat googelen ben ik nog niet op een eenduidig antwoord gekomen.

Zelf heb ik een eigen ICT bedrijf. Tot nu toe hebben we alleen nog systemen voor het eigen bedrijf in elkaar geschroeft, maar graag zou ik wat meer PC systemen gaan assembleren voor anderen.

Is het dan toegestaan om OEM licenties te gebruiken? Mag dat zomaar, zonder enige vorm van certificering? Of moet het toch met de FPP licenties?

Alvast bedankt!
Ricardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:31

Foamy

Fulltime prutser

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeker, maar mag ik die zomaar inkopen en installeren? Volgens de meeste sites is het geen probleem, maar het kopje "Training voor de OEM-systeembouwerlicentie" doet anders vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Jij mag gewoon nieuwe PCs leveren met OEM licenties. De OEM licenties die los verkocht worden zijn gewoon System Builder licenties. Zolang die nog in de verpakking zitten zijn ze gewoon los verhandelbaar aan computerbouwers. Feit is wel dat als jij OEM software op een systeem levert, dat jij het aanspreekpunt wordt voor support. Bij FPP software heeft de eindgebruiker gewoon rechtstreekse support bij Microsoft.