Voor een twintigtal werkstations wil ik elke nacht een image restore doen. De reden is dat álle gebruikers local admin rechten nodig hebben. Alles mogen installeren op het werkstation. 's Ochtends weer een schoon werkstation verwachten.
Het platform voor de werkstations is Win7 pro. De hardwareconfiguratie van alle stations is gelijk. Mijn idee is dat dmv WOL de werkstations aanspringen en via Pxe booten en zo unattended een (non-AD) werkstation image krijgen. Het serverplatform is niet relevant.
Opties zijn:
1. Ghost.
Voordeel is dat er een brede supportgroep achterzit, nadeel is dat het vrij prijzig is. Gezien het non-profit karakter vanuit de doelgroep is dit een probleem.
2. Ping/Winner http://ping.windowsdream.com/forum/index.php
Voordeel is dat de software weinig kost. Nadeel is dat toekomstige beheerders *nix kennis moeten hebben (lees:duur) en de vraag of nieuwe hardware/netwerkkaarten ondersteund worden.
3. Clonezilla (nu nog in aan het verdiepen
4. WDS
Voordeel: Een SBS installatie kan dit al voor elkaar krijgen.
Nadeel: Kan het doel bereikt worden met WDS? OEM win 7 pro kunnen volgens mij niet met WDS gecaptured worden (of vergis ik mij hierin).
Indien iemand zijn/haar ervaringen of 2 centen wil delen lees ik het graag.
Het platform voor de werkstations is Win7 pro. De hardwareconfiguratie van alle stations is gelijk. Mijn idee is dat dmv WOL de werkstations aanspringen en via Pxe booten en zo unattended een (non-AD) werkstation image krijgen. Het serverplatform is niet relevant.
Opties zijn:
1. Ghost.
Voordeel is dat er een brede supportgroep achterzit, nadeel is dat het vrij prijzig is. Gezien het non-profit karakter vanuit de doelgroep is dit een probleem.
2. Ping/Winner http://ping.windowsdream.com/forum/index.php
Voordeel is dat de software weinig kost. Nadeel is dat toekomstige beheerders *nix kennis moeten hebben (lees:duur) en de vraag of nieuwe hardware/netwerkkaarten ondersteund worden.
3. Clonezilla (nu nog in aan het verdiepen
4. WDS
Voordeel: Een SBS installatie kan dit al voor elkaar krijgen.
Nadeel: Kan het doel bereikt worden met WDS? OEM win 7 pro kunnen volgens mij niet met WDS gecaptured worden (of vergis ik mij hierin).
Indien iemand zijn/haar ervaringen of 2 centen wil delen lees ik het graag.