• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 00:29
Ik ga binnenkort op kamers in Eindhoven en ben dus op zoek naar een betaalbare full hd tv van 32 inch.
Allereerst bedoelt voor tv zenders, maar ook om er eventueel mijn laptop en xbox 360 aan te hangen. ik zoek eigenlijk het allerbeste wat er te krijgen is voor 400 euro. Heb momenteel nog een tv monitor, aka pc scherm met tvtuner erin, een oude samsung 21'' 1650x1080, maar vind dit te klein en het beeld is afschuwelijk met tv zenders.

Ik zoek eigenlijk iets rond de 350 euro, maar 400 mag ook nog, alleen niet duurder als dat. Ik heb al gezocht op enkele philips tv's maar durf niet goed te kiezen omdat ik niet echt weet wat ik moet verwachten. en wat het beste is voor die prijsklasse. liefst true-motion 200 hz? 100 hz? durf niet te zeggen wat een gemiddelde tv heeft, maar bij een vriend hebben ze een tv waar het beeld een stuk vloeinder loopt als hier thuis.

Bvd!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Heb je de pricewatch al gebruikt? Is erg handig om te gebruiken. Je kan bij de pricewatch je eisen instellen. Je krijgt een lijst met TV's die in jouw prijsklasse en grote beschikbaar zijn, en dan is het simpelweg de TV's vergelijken met elkaar (je kan bijvoorbeeld ervaringen opzoeken op het internet).

De laagste prijs 32" Full HD tv in de pricewatch is een Philips. pricewatch: Philips 32PFL3605H

Sterker nog, ik heb een 42" Full HD LG TV gevonden voor precies 400 euro. pricewatch: LG 42LD420

Iets grotere TV's kunnen dus ook nog als daar ruimte voor is. Hoe dan ook, van 21" naar 32" is zoiezo al een grote verbetering! Maar de meest gemaakte fout is dat mensen achteraf altijd toch wel een grotere TV hadden willen hebben.

Maak eerst eens een lijstje met TV's die jouw goed lijken. Gebruik hiervoor de pricewatch (Pricewatch > Televisie's > Full HD rechts aankruisen en 32" als minimale grote instellen). Vergelijk de TV's in deze lijst met elkaar en geef ons dan je lijstje met bijvoorbeeld 5 televisie's die JOU goed lijken. Daarna zijn er hier vast wel een paar tweakers die verder willen vergelijken voor je en je willen helpen met je keuzen. ;)

• Theck88
  • Laatst online: 05-02 16:23

Theck88

If it's hard just KISS!

Tussen de €350 en €400,- heb je zoals je zelf al zegt een budget TV. Verwacht er dan ook niet te veel van.

Daarnaast kijk in de pricewatch. Vink daarbij de merken Philips, Samsung en Sony aan. Tevens het vakje 100Hz. Dan krijg je een lijst met TV's. Ik zou zelf gaan voor een van deze twee.

pricewatch: Philips 32PFL5405H
pricewatch: Samsung UE32D5000

Zijn aardige goede tv's met in mijn ogen, goed beeld. (ik heb ze beoordeeld in de winkel waar ik werk).
Tevens zijn de Philips en de Samsungs op dit moment gewoon goede toestellen.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Theck88 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:29:
Tussen de €350 en €400,- heb je zoals je zelf al zegt een budget TV. Verwacht er dan ook niet te veel van.

Daarnaast kijk in de pricewatch. Vink daarbij de merken Philips, Samsung en Sony aan. Tevens het vakje 100Hz. Dan krijg je een lijst met TV's. Ik zou zelf gaan voor een van deze twee.

pricewatch: Philips 32PFL5405H

Zijn aardige goede tv's met in mijn ogen, goed beeld. (ik heb ze beoordeeld in de winkel waar ik werk).
Tevens zijn de Philips en de Samsungs op dit moment gewoon goede toestellen.
Er is geen rede om per se een Philips, Samsung of Sony te nemen. LG's doen het ook wel aardig goed in this 'price range'. Daarnaast is de Samsung 26 euro over z'n budget. Normaal zou dat voor sommigen niet uitmaken, maar zijn budget is 350 euro en indien nodig uiterlijk 400 euro.

PS. (Voor gaming wil je een TV met zo MIN mogelijk vertraging. Plasma is hiervoor het beste, maar de eerste Full HD plasma TV is een Panasonic (pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S30) voor 508 euro)

[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 19-07-2011 17:37 ]

• swoutr
ik heb even een kijke genomen en ik denk dat dit wel ongv is wat ik zoek.

Is dat een goede keus? Ik wil zo min mogelijk backlight bleeding en zo kleurecht beeld als mogelijk, ben namelijk het scherm van een macbook pro gewend. Ik snap wel dat ik voor 400 euro niet snel in de buurt kom kwa kleuren maar zo dicht bij als mogelijk. Ik wil ook een niet al te dikke rand.

Goede keus? prijs kwaliteit? heb voor dat model gekozen omdat hij ook volop leverbaar is via verschillende webshops.

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Die Samsung is qua prijs/kwaliteit verhouding een zeer goede TV en is ook nog eens zeer recent uitgebracht. (nieuwe D-series).
Verder is deze voorzien van vele extra mogelijkheden.

[ Voor 5% gewijzigd door Theck88 op 19-07-2011 17:50 ]

• swoutr
Denk dat ik dan een keus gemaakt heb! nog even wachten tot mijn portemonnee het toelaat, maar denk inderdaad ook wel dat het een prima keus is! Toch weer iets duurder als 400 euro! :P maar ach. Geld is er om uit te geven haha! dank allen! Zijn er nog andere suggesties? Dan hoor ik het graag.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Uniciteit schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:32:
[...]PS. (Voor gaming wil je een TV met zo MIN mogelijk vertraging. Plasma is hiervoor het beste, maar de eerste Full HD plasma TV is een Panasonic (pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S30) voor 508 euro)
Plasma heeft een snelle response tijd, maar waar je naar moet kijken voor gaming is de inputlag. En die twee zijn aparte waarden. Er zijn TV's die maar enkele milliseconden responsetijd hebben, maar - bijvoorbeeld - over de 100 ms input delay.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• swoutr
Ja ik speel er wel eens een xbox game op maar dat is zelden, dus ik denk dat een responsetijd van 2 ms prima voldoet?

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Lees mijn post nog eens goed... het is niet de responsetijd die belangrijk is voor gaming, maar de inputlag.

De inputlag is de tijd die het kost (oftewel de vertraging) om het beeld weer te geven vanaf de bron op de TV. Vooral in games moet dat zo laag mogelijk zijn. In games gaat het dus om de actie die jij uitvoert vanaf de controller tot wanneer je die actie terug ziet op het scherm. Als daar te veel tijd tussen zit is gamen niet te doen aangezien je het idee hebt geen controle te hebben. TV's met een inputlag tot 40 ms zijn gewoon goed op te gamen, alles er boven is merkbaar.

De inputlag is dus wat anders dan responsetijd. De responsetijd is hoe lang het beeld er over doet om van kleur X naar Y te gaan. Veelal gemeten van zwart naar wit of van grijs naar grijs. Het is best mogelijk dat een TV een responsetijd heeft van 2 ms, maar een inputdelay van honderd ms.

En om dan de mod nog eens uit te hangen: op GoT verwachten we wel iets van eigen inzet. Dus zoals Uniciteit al aan had gegeven is het de bedoeling dat je eerst met een short-list komt.

• swoutr
Oowh, oke bij bijna geen een site kan ik iets over de input lag vinden, het enigste wat ik heb gevonden is de volgende qoute "Finally, the UE32D5000 can be considered a perfectly respectable gaming monitor option, since its input lag averaged just under 40ms during our tests." dus wat gaming betreft moet het ook goed zitten :). verder is die review ook aangenaam positief over het beeld! Thnx voor je reactie!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik ken zo ook geen fabrikanten die de inputlag op geven. Gelukkig zijn er bepaalde sites die het wel meenemen wanneer ze een TV testen. Om de inputlag te weten is het veelal een kwestie van veel reviews lezen en Google gebruiken. Als die D5000 de 40 ms aantikt qua input is dat gewoon netjes :)

• swoutr
Oke super! :) Toch wel zin om binnenkort dan lekker gears 3 in volle glorie te spelen op mijn nieuwe kamer haha! thnx voor alle reacties.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

swoutr schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:31:
Oke super! :) Toch wel zin om binnenkort dan lekker gears 3 in volle glorie te spelen op mijn nieuwe kamer haha! thnx voor alle reacties.
Ik denk dat deze beter is voor gaming

pricewatch: LG 32LK430

• swoutr
Waar maak je dat uit op?

Verwijderd

swoutr schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:47:
ik heb even een kijke genomen en ik denk dat dit wel ongv is wat ik zoek.

Is dat een goede keus? Ik wil zo min mogelijk backlight bleeding en zo kleurecht beeld als mogelijk, ben namelijk het scherm van een macbook pro gewend. Ik snap wel dat ik voor 400 euro niet snel in de buurt kom kwa kleuren maar zo dicht bij als mogelijk. Ik wil ook een niet al te dikke rand.

Goede keus? prijs kwaliteit? heb voor dat model gekozen omdat hij ook volop leverbaar is via verschillende webshops.
Ik heb die televisie zelf ook. Ik heb wel een tijdje met de instellingen moeten klooien voordat het beeld naar mijn tevredenheid was. Maar ik ben er nu wel tevreden over. De televisie is overigens wel 50hz en geen 100hz zoals in de pricewatch staat mocht je dat belangrijk vinden.

• swoutr
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:08:
[...]

Ik heb die televisie zelf ook. Ik heb wel een tijdje met de instellingen moeten klooien voordat het beeld naar mijn tevredenheid was. Maar ik ben er nu wel tevreden over. De televisie is overigen wel 50hz en geen 100hz zoals in de pricewatch staat mocht je dat belangrijk vinden.
Ooh oke, ja heb dat toch wel graag. Gebruik je de tv ook voor een console? Hoe bevalt dat? en met digitale tv? helder en scherp beeld?

Verwijderd

Ik gebruik die televisie voornamelijk voor het bekijken van AVI en MKV bestanden en internet content. Gamen doe ik niet aan en digitale tv heb ik niet. Soms kijk ik wel eens via de ingebouwde DVB-T tuner naar de gratis publieke zenders, en dat beeld ziet er gewoon goed uit ondanks dat het SD content is.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:08:
[...]

Ik heb die televisie zelf ook. Ik heb wel een tijdje met de instellingen moeten klooien voordat het beeld naar mijn tevredenheid was. Maar ik ben er nu wel tevreden over. De televisie is overigens wel 50hz en geen 100hz zoals in de pricewatch staat mocht je dat belangrijk vinden.
Zonde 100Hz is wel een must voor gaming.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:05
.

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 19-07-2011 20:20 ]

Zucht...

• swoutr
Uniciteit schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:18:
[...]

Ja dat is het dus een beetje, met 100hz loopt dat een stuk soepeler, wel jammer dat die samsung dat dus niet heeft. Iemand nog goede suggesties die wel 100hz ondersteunen

• swoutr

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Uniciteit schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:18:
[...]
Volgens mij toch echt niet... dingen als 100 (of 200, 400 of 600) Hz is weer een stukje software wat de TV toepast en waardoor het beeld weer vertraagd. Veelal zet je dit soort opties ook uit als je gaat gamen. Of deze opties worden uitgezet door de game-modus. Laatste mits de TV dat ondersteunt natuurlijk.

• swoutr
FeaR schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:55:
[...]

Volgens mij toch echt niet... dingen als 100 (of 200, 400 of 600) Hz is weer een stukje software wat de TV toepast en waardoor het beeld weer vertraagd. Veelal zet je dit soort opties ook uit als je gaat gamen. Of deze opties worden uitgezet door de game-modus. Laatste mits de TV dat ondersteunt natuurlijk.
Maar dat beeld soepeler lijkt te lopen ligt toch ook aan het feit dat het 100 of juist 200hz is, bij een vriend van me is dat, ziet er veel natuurlijker uit, zou dat ook wel bij games willen hebben.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Met normaal beeld is dat zo inderdaad, maar met games wil je dat dus niet hebben omdat het voor meer delay zorgt.

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Die LG is ook een 50Hz scherm.

Deze is 100% 100Hz :P een vriend van mij heeft deze ook. Goed beeld met SD als HD. Tevens gebruikt hij deze als game-monitor voor zijn Xbox 360 met de game-modus aan van Philips.

pricewatch: Philips 32PFL5605H

Mocht dat te duur zijn dan is deze wellicht een optie.

pricewatch: Philips 32PFL4606
(al heb ik met dit nieuwe type geen ervaring, want die verkopen wij niet :P )

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
Koop een Samsung 32C530/550 of een D550 zijn gewoon de beste schermen voor gaming ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• swoutr
aaaaah! ik weet van keus niet meer welke ik moet kiezen :P! 450 wordt al te duur eigenlijk.
de 32C550 en 530 zijn ook 50hz, waarom zijn dat de beste schermen voor gaming dan?

• swoutr
Theck88 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:12:
[...]

Die LG is ook een 50Hz scherm.

Deze is 100% 100Hz :P een vriend van mij heeft deze ook. Goed beeld met SD als HD. Tevens gebruikt hij deze als game-monitor voor zijn Xbox 360 met de game-modus aan van Philips.

pricewatch: Philips 32PFL5605H

Mocht dat te duur zijn dan is deze wellicht een optie.

pricewatch: Philips 32PFL4606
(al heb ik met dit nieuwe type geen ervaring, want die verkopen wij niet :P )
wat is het verschil met de 5605H en de PHILIPS 32PFL5606H dan? de 06H is namelijk nog net ietsje goedkoper maar heeft wel een hoger typenummer.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

De xxx6 is het model van dit jaar, de xxx5 is het model van vorig jaar. Het laatste cijfer in de reeks staat namelijk voor het modeljaar. In de series van Philips dan.

• swoutr
mooi voor de 6H gaan dan? als ik voor de philips ga, denk van wel.

Oowh lees nu op de philips site weer dat dat geen fullhd is.

http://www.philips.nl/c/t...102-drp4?t=specifications

Ik wordt gek van al die tv's

[ Voor 67% gewijzigd door swoutr op 19-07-2011 21:49 ]

• swoutr
vind overigens de http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl= samsung nog steeds het mooist en op de officiele samsung site staat ook gewoon dat hij 100hz is.

Verwijderd

Is geen echte 100Hz. Is "100 Hertz CMR " zoals Samsung dat noemt. Heb het eens opgezocht en als ik het goed begrepen heb is het een vorm van "scanning backlight". Een techniek waarbij de backlight heel snel aan- en uitgeschakeld wordt, wat dan tegen motion blur zou moeten helpen.

Persoonlijk vind ik vind het maar onrustig voor mijn ogen en heb deze feature dan ook uitgeschakeld.

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Volgens mij kun je CMR bij Samsung niet uitzetten. Het is volgens Samsung een andere benadering van Hz.

http://www.modern.nl/info...item=525&assortiment=9511

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
swoutr schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:28:
aaaaah! ik weet van keus niet meer welke ik moet kiezen :P! 450 wordt al te duur eigenlijk.
de 32C550 en 530 zijn ook 50hz, waarom zijn dat de beste schermen voor gaming dan?
Omdat een beeldverbeteraar zoals 100Hz een hogere inputlag met zich meebrengt.. dat resulteert in een ''tragere'' tv.. C550 heeft ook 24P ondersteuning dus ook film is prima af te spelen.. heb zelf een C550 op de slaapkamer staan en vind 't een ideaal ding om tv op te kijken of een spelletje te doen op de xbox360

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Verwijderd

Theck88 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:24:
Volgens mij kun je CMR bij Samsung niet uitzetten. Het is volgens Samsung een andere benadering van Hz.

http://www.modern.nl/info...item=525&assortiment=9511
Jawel in het menu heet het "LED Motion Plus", en kan je gewoon uitschakelen.

• swoutr
UE32C6000 nu op het oog, 400hz cmr. staat een video op youtube van iemand die er cod op speelt op een ps3, ziet er allemaal goed uit!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Die UE32C6000 heeft een game-mode, grote kans dat die aanstond toen er CoD werd gespeeld op dat scherm. Want - nogmaals - dingen als 400 Hz vertragen de input vanaf de device naar het scherm en dat wil je in games niet hebben.

Verwijderd

Dat denk ik ook. Mijn UE32D5000 heeft ook een game mode en als ik die inschakel dan is o.a. LED Motion Plus 'grayed out'. Verder zou ik me vooral niet gek laten maken door het aantal hertz.

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Gewoon voor die Samsung D5000 gaan. Anders wordt de keuze alleen maar moeilijker en ga je meer twijfelen.

Deze tv komt uit de nieuwste serie, uitstekend beeld voor de prijs en de game-modus.

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Waarom niet de pricewatch: LG 32LE4500 ?
Deze is 50hertz maar de samsung ook zoals ik het begrijp. Verder ook een goed scherm als ik de reviews en specificaties lees. En nu bij expert in de aanbieding voor 322, scheelt je weer :) . Zelf zat ik er ook aan te denken deze te halen nl.

• swoutr
Dan wordt het toch gewoon de d5000 mooi ding voor de prIjs en mooie vormgeving

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:39
Ik zou zeggen ga voor de Samsung! Vind de Samsung's vaak een iets beter beeld hebben dan LG's ;) De D5000 is ook zeker niet slecht, that's my opinion.
Pagina: 1