Niets ontvangen!

Pagina: 1
Acties:
  • 457 views

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Hoi,

ik zou graag om wat advies willen vragen.

Onlangs bij Discountking iets nieuws besteld voor 150 euro, dit is verzonden maar nooit aangekomen. Na bij TNT te hebben geinformeerd bleek dat ze er geen handtekening voor hadden en waarschijnlijk heeft de chauffeur een fout gemaakt.

Na enorm wat heen en weer te hebben gebeld met Discountking zouden ze vrijdag een nieuw exemplaar versturen, maar maandag bleek dat dat niet was gebeurd.

Paar minuten later kreeg ik een mailtje met een code voor T&T, maar die staat vooralsnog op "de zending is aangemeld", wat zoveel betekent als "de code is bij TNT aangevraagd, maar we hebben het pakketje nog niet".

Punt is als de TNT het opgehaald zou hebben zou het ondertussen op z'n minst in het sorteercentrum moeten zitten denk ik?

In dit opzicht is iDeal dus eigenlijk helemaal klote en biedt totaal geen bescherming voor de consument. Ik wil eigenlijk op dit moment mijn geld terug maar de betaling kan niet worden gestorneerd en de bank is geen partij (bron: ideal en bank websites). Ik moet dit met de webwinkel verder afhandelen, maar die houden me aan het lijntje.

Ik kan nog wel langer wachten, ik probeer Discountking de hele middag al te bereiken maar er wordt gewoon niet opgenomen, ik krijg een antwoordapparaat.

Wat adviseren jullie me te doen?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Gewoon even geduld te hebben.
Kijken hoe het er morgen uitziet.

Abort, Retry, Quake ???

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TNT/PostNL heeft afaik momenteel wat problemen met hun status-update systeem (mijn verzending staat nog steeds op sorteertraject, maar ik heb het al ruim een week in huis), mogelijk dat ze bij PostNL wat meer kunnen met deze T&T code?

Je 2de punt is juist de reden waarom ik bijna altijd zaken doe met webshops die paypal accepteren, daar heb je immers wel gewoon bescherming.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-01 19:31
Even afwachten. Sowieso heb je een overeenkomst aangegaan waar zij, maar jij ook net zo goed, je aan moet houden. Je kan nu niet eisen dat je je geld terug krijgt en de bestelling annuleren. Maar natuurlijk moet Discountking wel leveren. Ondanks dat TNT meestal de dag erop levert kan het best langer duren dan 1 dag.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Ik sluit mij aan bij aZuL2001 - wacht even af of de Track 'n Trace van de 2de verzending wijzigt. Voormelding geeft namelijk wel de intentie tot verzending weer. Al hoeft er natuurlijk uiteindelijk niets te worden verzonden, maar... goed.

Wacht het inderdaad nog even af.

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Ik snap dat je misschien wat ongeduldig bent, maar ik zou gewoon wachten. Misschien word de het pakketje van de voor-aanmelding alsnog verstuurd.

Daarnaast heeft iDeal weinig te maken met bescherming van de consument, het is immers gewoon een payment-provider.
Voor jou bescherming is er gewoon een wet die jou beschermt onafhankelijk van de betaalmethode.

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Inderdaad, gewoon geduld hebben. Een winkel is pas in gebreke als men niet binnen 30 dagen levert. Waarschijnlijk heb je nog wel even te gaan tot die termijn. ;) Ik snap dat het vervelend is dat je je pakket nog niet hebt, maar er zit niets anders op dan te communiceren met de verkoper.

Succes.

Omdat hier verder weinig discussie in zit doe ik hem voor je op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.